Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
wel 3 kleine onderdeeltjes overgehouden. Weet iemand waar ze horen?
afgelopen weken de HDI verder gesloopt en de motorkap gewisseld. de mijne had veel deukjes en een kleine schade aan de voorkant.
Gisteren heeft de HDI zn laaste reis naar de eeuwige jachtvelden gemaakt. Bedankt voor de vele donordelen!
Zo nu han de HY naar binnen, de eerste sneeuw ligt inmiddels al weer 2 weken op de bergen.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Die ring is van het steun van de versnellingsbak. Hoort onder de moer.
De rest, geen idee, maar zonder zal t ook wel gaan
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Het dopje linksboven lijkt me hetzelfde als op de foto bij post #631. (Ontluchting bak?)
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
ok. heb daar een andere ring geplaatst, zal wel goedgaan.
nee dit plastic dopje is veel kleiner.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Het was een HDi-110?
Heb je blok, bak, aandrijfassen en computer bewaard?
Ondanks dat het Noorwegen is zou ik het wel willen overnemen.
Mvg. Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
nee. hij is naar de sloop. je kan hier (haast) voor niets Xantias kopen/ krijgen. maar ik wil geen diesel.
kijk maar op Finn.no
bij inleveren op de sloop krijg je 3000 nok, ca 300 euro
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Jammer.
Mvg. Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 12-08-2010
- 2CV 2CV6 Burton Big Bore
- Ami Ami 8 Break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT Exclusive
Hey Gert-Jan! Jammer dat je je Xantia nu kwijt bent. Misschien kan je er nog een op de kop tikken, want ze rijden voortreffelijk!
Ik ben al 13 jaar de blijde bezitter van een Break Turbo CT2, die op benzine al 325.000 kms heeft gemaakt en nog steeds als een raspaard zijn werk doet. Het enige probleem wat die heeft is dat de lhm-leidingen, mede door vele jaren Andalusie verhard zijn en spontaan kunnen scheuren. Afgelopen twee zomervakanties heb ik hierdoor al twee keer pech gehad en kwam te laat terug van vakantie.
Misschien weet iemand een voorraad leidingen om mijn Xantia 2.0i Turbo CT de komende jaren nog vooruit te kunnen helpen.
Sinds 1987 eigenaar (geweest) van verschillende Citroen A-types en een Xantia Break:
Dyane 6 87-FZ-58 (RIP), Dyane 6 18-DK-27 (RIP), Ami8 Break 01-VU-75 (RIP), AmiSuper Confort 02-99-XH (Verkocht), Xantia 2.0i Turbo CT TD-HN-66, Ami 8 Break 52-BT-31 en 2CV6 (Burton Big Bore) 17-97-RH
Leidingen of slangen?
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
ik heb mn zilveren 1999 1.8 break Exclusive nog hoor.
en die gaat ook niet weg. de HDI was slechts een donor. op reserve heb ik ook nog een zilveren 2000 2.0i automaat break staan en mn schoonzoon rijdt een blauwe 1.8i break uit 2000.
Misschien een idee een sloper uit een koud land te kopen en de slangen daarvan gebruiken?
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 12-08-2010
- 2CV 2CV6 Burton Big Bore
- Ami Ami 8 Break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT Exclusive
De koelslangen zijn al vervangen, waar nodig, maar de leidingen die tegen het schutbord zitten zijn heel hard geworden, volgens mijn garage en kunnen gemakkelijk scheuren.
In het voorjaar heeft mijn garage de lhm-leidingen die onder het lhm vulblok zitten vervangen wegens lekkage.
Afgelopen vakantie was een t-stuk van de retourleiding gescheurd, net als het jaar daarvoor aan de rechterkant. In Spanje hebben ze de achteras laten zakken (?) om alle leidingen te inspecteren en de rest was oke bij de achteras.
Groet, Har
Sinds 1987 eigenaar (geweest) van verschillende Citroen A-types en een Xantia Break:
Dyane 6 87-FZ-58 (RIP), Dyane 6 18-DK-27 (RIP), Ami8 Break 01-VU-75 (RIP), AmiSuper Confort 02-99-XH (Verkocht), Xantia 2.0i Turbo CT TD-HN-66, Ami 8 Break 52-BT-31 en 2CV6 (Burton Big Bore) 17-97-RH
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 12-08-2010
- 2CV 2CV6 Burton Big Bore
- Ami Ami 8 Break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT Exclusive
Mooi man, die heerlijke wagens. Geniet er van!
Misschien een idee een sloper uit een koud land te kopen en de slangen daarvan gebruiken?
Het idee is goed, maar ik koop liver alleen de leidingen die ik nodig heb. Ik heb nl. geen garage of sleutelplek voor een Xantia (alleen het eendeei, maar om daar een sloper naar toe te laten brengen….)
Groet, H
Sinds 1987 eigenaar (geweest) van verschillende Citroen A-types en een Xantia Break:
Dyane 6 87-FZ-58 (RIP), Dyane 6 18-DK-27 (RIP), Ami8 Break 01-VU-75 (RIP), AmiSuper Confort 02-99-XH (Verkocht), Xantia 2.0i Turbo CT TD-HN-66, Ami 8 Break 52-BT-31 en 2CV6 (Burton Big Bore) 17-97-RH
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Probleem, mn Xantia lekt op het stuurhuis, om precieser te zijn daar waar de stuurstang met de kruiskoppeling op het stuurhuis zit.
Ik neemm aan dat na verwijderen van de stuurstang/kruiskoppeling er onder dat metalen dekseltje een oliekeerring zit.
In de Haynes kan ik hier niets over vinden. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? En mij misschien aan een onderdeelnummer kan helpen?
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Heb je het VIN?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
onderdeelnr gevonden. rest de vraag of dit op de auto is te vervangen. of eventueel dat dekseltje lichten en een of ander dichtingsmiddel gebruiken.
Ik vermoed overigens dat de LHM keerring is gaan lekken doordat ik mn kruiskoppeling met motorolie heb gesmeerd.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive