Hoera, ze doet het, ontkoppelt als nooit tevoren
Maar ja, waar lag het nou aan?
- de geleidebus van het druklager? Mwa, denk het niet
- kabel te strak, nee
- oude drukgroep er weer in, denk het wel.
Bij nameten bleek de druktafel van hde nieuwe drukgroep 1mm lager te zitten, dus 1 mm verder van het vliegwiel.
Zou dat de oorzaak zijn geweest? Zou kunnen maar blijf het raar vinden.
Blij dat ze weer rijdt. Nu nog even 2 nieuwe dorpels, nieuwe hemel en de zwart/witte bekleding er in, en dan eindelijk rijden!
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Welkom in de wondere wereld van de CX
maar mooi dat alles weer goed is!
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Praxidus schreef:
Bij nameten bleek de druktafel van hde nieuwe drukgroep 1mm lager te zitten, dus 1 mm verder van het vliegwiel.
Zou dat de oorzaak zijn geweest? Zou kunnen maar blijf het raar vinden.
Gefeliciteerd!
luistert allemaal erg nauw, zou het kunnen dat je een drukgroep van een ander type hebt gekregen?
Niet behorend bij jouw vliegwiel bedoel ik?
Of zijn die allemaal gelijk?
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Goed om te horen dat t nu klopt !
Nu zweven !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Ben ik weer.
De dame is technisch weer helemaal prima. Nu nog even wat laswerk.
Er moeten nieuwe dorpels in, en daarvoor wil ik de deuren even demonteren.
Hoe moet dat bij de CX? De bouten van de scharnieren in de stijlen losdraaien, of de scharnierpen er uit tikken?
Bij voorbaat dank maar weer!
Groeten,
Erik
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Hallo Erik,
“Even”? Ik heb er bijna één dag overgedaan om één voordeur te wisselen… maar ja hoe ging dat:
Deuren zijn zwaar!, bekleding moet eraf, hier sneuvelen de plastic bevestigings dingenen… anders kan de bedrading niet los.
Inderdaaad per scharnier de drie bouten lossen maar dan: twee inbus 5 bouten die waarschijnlijk erg vast zitten, met hamer en puntige pin zal t wel lukken, sommige boorden ‘t uit….
Dan zitten er afstelplaatjes achter het scharnier. die er zijn om de deur af te stellen.
Ik had moeite met weer op hoogte stellen, dit ivm windgeruis…
Op het forum heeft bijna iedereen wel wat met deuren gedaan! Wat ik me herinner over “Art” die even twee deuren kocht en tegelijk ze gewisseld heeft op een middag! Dus ik wil maar zeggen dat ’ t relatief eenvoudig werk is. Veel succes!
Wim
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zou proberen de pinnen eruit te tikken. Zodra je aan bouten gaat draaien moet je de deur weer helemaal afhangen!
Let ook op hoeveel stelplaatje er overal tussen zitten, anders kan je alsnog aan de puzzel om de deur weer recht te hangen.
Als je er een nieuwe deur in hangt kan je idd net zo goed e bouten los draaien, dan moet je toch opnieuw afhangen.
Ik weet niet hoe het precies bij een serie 1 zit, maar bij een serie 2 gaat er ook een draadboom de deur in, (bij elektrische ramen ook serie 1) als dat het geval is zal je die ook eerst helemaal terug moeten halen uit de deur.
En bij elektrische ramen, doe ze van te voren een stuk open, dat pakt een stuk makkelijker vast.
gelukt, en nog best vlot ook.
Toch maar de scharnieren los gehaald, en de opvulplaatjes goed bewaard.
Het bovenste scharnier achter zat gelast aan de B-stijl. Neem aan dat dat zo hoort, en hier dus de pen er uit getikt met een eenvoudige doorslag. Kon er redelijk bij, dus voor dit scharnier geen speciaal gereedschap nodig. Er zijn inderdaad setjes te koop om scharnierpennen te verwijderen.
foto’s volgen!
Groeten,
Erik
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Nou, ben 2 jaar druk geweest met de CX.
Inmiddels eigenlijk alles nieuw. Veel gelast en in delen helemaal gespoten. Motor en bak en hydrauliek en elektriek waren al gedaan.
Was altijd, ook na motor- en bakrevisie, starten en lopen. Pakte meteen op en liep perfect.
Echter u een probleem: de dame start eigenlijk niet. Met de startmotor draait ze goed en snel rond, en lijkt ze te willen starten, maar pakt net niet op. Bij loslaten sleutel loopt ze moeizaam/amper op 2 poten met volgas. Bij gaspedaal loslaten slaat ze meteen af.
- nieuwe bougies
- nieuwe bougiekabels
- koudestartinjector doet het
- injectoren ultrasoon gereinigd door specialist
- voldoende opbrengst van benzinepomp
Wat kan dat nou zijn??
Morgen worden zij en ik geïnterviewd voor het clubblad. Zul je net zien dat ze door de plankenkoorts niet start.
Alvast erg bedankt voor jullie hulp
Zal zsm trouwens foto’s en verslag plaatsen van de afgelopen 2 jaar
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vonken ook alle bougies? Dezelfde vraag voor de injectoren, werken die allemaal in de auto?
Een 2400 IE wijkt flink af van een 2500 qua injectie systeem. Zat er bij een 2400 niet nog een verdeelkap op? Is deze schoon en heel en de rotor nog in orde?
Dank je Arjen,
Heb alle bougiekabels gecheckt met een ‘pennetje’ die inductie meet, en lampje brandde bij alle 4.
Rotor en kap zijn nieuw.
Injectoren gereinigd.
Maar onderdaad, het moet ofwel zijn dat een aantal bougies niet vonken, of een aantal injectoren geen benzine geven.
Zal het beide morgen eens 1 voor 1 testen
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Totaal aantal Berichten: 1357
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Lijkt mij dat de injectoren niet open gaan of niet geheel open gaan (voor de 2 cilinders die wel iets doen)
Ik heb het meermaals gehad bij CX’n die lang (jaren) stil stonden dat de injectoren niet of niet geheel open gingen, dit gaf het zelfde als wat jij beschrijft.
Een 2.4i (en ook een 2.5iT1)met vast zittende injectoren kunnen wel “aanslaan” enkel op de koudstart injector maar blijven dan niet draaien.
Heb je geen reserve setje injectoren wat je kan proberen?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Tja, moeten welhaast de injectoren zijn idd.
Ze heeft niet al te lang stilgestaan, en de injectoren waren gereinigd en van nieuwe filters voorzien, daarnaast uiteraard nieuw filter geïnstalleerd.
Wellicht gecorrodeerd door water in de benzine, of toch wat vuil
Zal morgen eens checken inderdaad, en anders gaan ze ff in het ultrasoonbad, of test ze even op de werkbank
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De vraag is: worden de injectoren wel aangestuurd? En, blijft de benzinepomp draaien als de startmotor stopt?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste