Ben vandaag naar deze GS gaan kijken,een echte barn find compleet met spinnewebben,dooie muizen enz. maar nog te redden. Spijtig genoeg is er in het verleden een contactsleutel afgebroken en de afgebroken punt zit er nog in? want de sleutel gaat er niet volledig in. Auto kan dus niet verplaatst worden ook gezien de omstandigheden van opslag. De motor is wel los. Bodem kon niet geïnspecteerd worden,kofferruimte ook niet want staat te dicht tegen de muur. Remmen zijn vastgelopen. Radio ontbreekt. Batterijbak in goede toestand. Doorgeroest gat onder de voorruit maar nog te herstellen. Het was een teleurstelling dat we zover moesten rijden voor niks, het probleem van de sleutel was beter vermeld geweest door de adverteerder die naar eigen zeggen niks van oude auto’s afweet.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Maar waarom ben je dan voor niks gereden? Alleen maar omdat de sleutel niet helemaal in het contactslot wil?
Maar de rest van het werk vind je wel te doen? Dan stelt een contactslot wisselen toch ook niet veel voor, lijkt me.
Het lijkt me een leuke auto en geen onaardig project. Wat mij vooral tegen houd is eventueel laswerk.Als ik dan lees dat er een gaatje onder de vooruit zit, begin ik al te huiveren. Hoe lang zit ie daar al, wat voor verassingen zitten daar nog onder aan roest, wat je niet kan zien.
Daarbij staat ie dus niet bepaald naast de deur, dat maakt het ook lastig. Hmmm…
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Waarom ik voor niets gereden ben ? Redelijk duidelijk,denk ik. Auto kan NIET verplaatst worden,waar ga ik dan het contactslot wisselen ? Ga gerust zelf eens kijken of stuur iemand, misschien dat de verkoper ermee akkoord gaat dat je deze werkzaamheden daar uitvoert ? Als je een slangenmens bent,zou dat wel kunnen lukken natuurlijk;-) En aangezien het niet in de advertentie vermeld was,had ik geen contactslot bij,ook geen gereedschap om het uit te boren.
Doorgeroest gat onder de voorruit; dat is wel te doen (eenmaal je de auto bij je thuis hebt staan); voorruit moet er uit,rotte boel wegslijpen en nieuw plaatje erin lassen.
Ja het is inderdaad niet bij de deur, maar ik dacht kom we maken er een leuke uitstap van,het was gisteren een prachtige nazomerdag,even naar Geel,GS bekijken,onderhandelen,auto opladen en de terugreis aanvatten met in de achteruitkijkspiegel het schommelende beeld van mijn nieuwe aanwinst,het is wel enigzins anders gelopen…:smt212
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Ja, als je had verwacht dat de auto makkelijk mee te nemen was, dan snap ik de teleurstelling wel.
Wat dat betreft is jouw informatie ook waardevol. Het toeval wil dat ik woensdag in Geel ga lossen met mijn schip, maar ik heb geen middelen om een niet te verplaatsen voertuig “even” op te halen. En als die mensen niet mee willen werken door de auto eens uit te graven opdat potentiële kopers meteen aan de slag kunnen, dan zal ie daar ook nog wel lange tijd staan, vrees ik.
Ik weet niet waar jij vandaan bent gekomen, maar ik woon in het (vrijwel) uiterste noorden van Nederland. Zelfs al zou ik dinsdag of woensdag eens gaan kijken, dan nog is het een lastige vanwege het transport.
Ik zit nog eens op de foto’s te kijken, maar je kunt toch eenvoudig bij de deur komen? Waarom is het contactslot dan niet bereikbaar?
Ik ben niet de dunste, maar ik zie het probleem niet zo. Maar goed, jij bent er geweest.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Foto’s bedriegen ruimtelijk,het is echt moeilijk en tja,indien ik in de schoenen zou staan van de verkoper dan zou ik primo het sleutelprobleem gemeld hebben maar secundo en het belangrijkste,ik zou MOEITE gedaan hebben om zelf eens de auto wat toonbaarder te maken (dooie muizen en andere rommel eruit),bandjes oppompen,en alle rommel uit het schuurtje.Maar dat was waarschijnlijk teveel gevraagd. We hadden ook een batterij bij maar wat ben je ermee in dergelijke situatie,het is niet zo dat je even de poort openmaakt en het voertuig er even uitduwt.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Sja, dat is het verschil tussen liefhebbers en mensen die menen wat oude zooi te hebben waar ze vanaf willen.
Erg jammer, maar je doet er weinig aan.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
100% correct niet veel aan te doen maar goed,er staan er nog enkele op het net die mij interesseren,wie zoekt die vindt zeker? Heb onlangs nog een convertiseur gezien,in Amsterdam denk ik.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De foto van die wagen bekijkende, het commentaar er op lezende en terugdenkende aan de GS die ik zelf had en de vele GS’sen waar ik in de garage aan werkte vrees ik dat er in de aangeboden wagen wel iets meer werk gaat zitten dan enkel een gaatje onder die voorruit dichtlassen met een plaatje. Man man wat kan zo’n gs roesten….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zeer juist,het zal zeker wel wat meer zijn dan een gaatje maar zoals uitgelegd hebben we ook niet veel meer kunnen vaststellen…
hallo forummers; een fijne avond u allen. in 1980 behaalde ik na 2 jaar motorrijden eindelijk ook mijn b-rijbewijs. maar omdat het nogal duurde voor dat dat binnen was, heb ik een klein stukje kunnen rijden ( wel een rijbewijs hebbende, maar niet fysiek aanwezig ) in een citroen gs club van een kennis, dat was een ervaring, nouja u weet wel. deze gs was van 1975 en er zat dus echt geen gaaf deel meer aan. de voorschermen vielen er bijna vanaf, en de ventilatie in de auto was echt formidabel te noemen. e.e.a. was het gevolg van het ontbreken van gehele onderkanten van de deuren, er was geen stoel meer heel,maar de wagen reed voortreffelijk ! echt superieur. dus @waterman; roesten, dat is inderdaad één van de topkwaliteiten van de gs. maar toch verbaast het me soms dat er voldoende gave exemplaren te vinden zijn, en ook ik zag deze gs in belgié staan, en denk dat de eigenaar / verkoper niet gebaat is bij een serieuze verkoop. overigens is de afgebroken sleutel geen probleem, als je er maar een klein beetje bij kunt . nouja, u allen een prettige voortzetting en tot een andere keer. groet mrep.
hydropneumatic driving has its ups and downs….....
Altijd al een GS BIROTOR willen hebben? Sla dan nu je slag in Frankrijk. Er zit weliswaar het nodige werk aan, maar het is wel een Birotor! En dat deukje in de achterklep is waarschijnlijk het kleinste probleem .
P.S. Ik vroeg me af wat voor auto er op de 1e foto naast staat? Een K70 of een Ro 80? Leboncoin leverde het antwoord. Minstens zo uniek en ook te koop:
...Dat er nog lucht in de banden zit na al die tijd!
Wat een toffe auto’s! Leuk dat er nog steeds auto’s gevonden worden
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
maar goed dat ik geen ruimte meer heb, bovendien heb ik uit betrouwbare bron dat je er een donor naast moet hebben staan
Palas schreef:...wat voor auto er op de 1e foto naast staat?
ik vraag me af wat voor gebakje er op de tweede foto bij staat
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Geheel off-topic, maar ik zie dat ze LBC hebben aangepast en dat je nu door kan klikken naar de verdere advertenties van een verkoper…
Zou het ooit nog een keer wat worden met die Fransen!?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa