Hoi allemaal,
Een kennis van mij heeft een C5 uit 2001.
Als je ‘s morgens gaat rijden en sturen merk je niets.
Na een minuut of 5 ga je naar rechts sturen een knakkend gevoel horen en voelen.
Naar links sturen is alles zoals het hoort.
Iemand een idee?
Alvast bedankt!
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Stuurkolom, geen onbekend euvel bij een oude C5 ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 07-12-2004
- Xantia HDi 12,0 90 pk Break Millésime
- C5 HDi 2.0 Break Exclusive
Ik had hetzelfde bij mijn vorige Xantia. Het bleek aan de kruiskoppelingen an de stuurstang te liggen. Een aanatl keer goed smeren met teflonvet en het probleem was opgelost.
Watersport / zeezeilen /energietechniek
Ik vrees dat dat bij een C5 geen soelaas biedt; hooguit een tijdelijke fix.
JanwillemTak schreef:Ik had hetzelfde bij mijn vorige Xantia. Het bleek aan de kruiskoppelingen an de stuurstang te liggen. Een aanatl keer goed smeren met teflonvet en het probleem was opgelost.
Kun je misschien aangeven waar precies het telfonvet op moet.
Alvast bedankt!
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 07-12-2004
- Xantia HDi 12,0 90 pk Break Millésime
- C5 HDi 2.0 Break Exclusive
In de motorruimte vind je 2 kruiskoppelingen, daar waar de stuurkolom de wielen stuurt. Die moet je flink inspuiten met teflonvet. Het duurt misschien een paar weken, afhankelijk van hoeveel je rijdt, maar ze komen uiteindelijk los.
Watersport / zeezeilen /energietechniek
Totaal aantal Berichten: 10373
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij een C5 zitten die niet in de motorruimte, maar in het interieur.
Daarom zullen meestal de kruiskoppelingen nog voorzien zijn van voldoende smering.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Eerst vanaf stuur naar beneden tot aan motorruimte ingespoten met WD40, dit helpt zeer tijdelijk, ongeveer twee dagen.
Daarna zelfde gedeelte ingespoten met PTFE spray, dit helpt zeer goed, kraken was gelijk weg en blijft vooralsnog weg.