Hier staat ze nog te koop, maar inmiddels is ze verkocht: een CX 25 Limousine Turbo 2 in Cassis Nacré met Cassis Nacré leren interieur. Een interieur dat ik zelf nog nooit in de verlengde versie had gezien, maar het bestaat dus toch. Als je daarvan ooit een achterdeurpaneel of de achtermat moet vernieuwen, weet je zeker dat je het niet gaat vinden. Maar met minder dan 71.000 kilometer op de teller zal het interieur nog niet erg versleten zijn.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
In de omgeving van Breda rijdt een Prestige automaat rond in deze kleurstelling, er zijn er dus meer van. Zo opgepoetst wel heel erg mooi.
Totaal aantal Berichten: 9433
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Helaas geen ABS, anders was het mijn ultieme CX geweest.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Hoe vaak heb je als CX-rijder je ABS nodig? De afwezigheid ervan zou voor mij nooit een reden zijn een auto te laten staan. Sterker nog: in de praktijk heb je er alleen maar ellende van, want het gaat stuk.
break23m schreef:In de omgeving van Breda rijdt een Prestige automaat rond in deze kleurstelling, er zijn er dus meer van. Zo opgepoetst wel heel erg mooi.
@ break23m: Weet je zeker dat die Prestige automaat een Cassis Nacré leren interieur heeft en niet gewoon een zwart leren interieur?
Totaal aantal Berichten: 9433
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Als ik dan toch zoveel geld ga uitgeven, wil ik natuurlijk wel alle mogelijke opties.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9433
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Palas schreef:
Die verlenging op de uitlaat vind ik overigens wel gigalelijk!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
break23m schreef:In de omgeving van Breda rijdt een Prestige automaat rond in deze kleurstelling, ...
@ break23m: Inmiddels heb ik van Garage Hydraulique begrepen dat die Prestige automaat, kenteken 17-TB-RD, inderdaad bestaat en in Breda haar thuishaven heeft. maar die heeft grijze bumpers en een zwart vinyl-dak.
Grappig genoeg was deze Prestige in 2010 (!) al eens door een forumlid in Breda gespot.
René Jongejan schreef:...Die verlenging op de uitlaat vind ik overigens wel gigalelijk!
Die verlenging zou het gevolg kunnen zijn van het roetfilter waar de auto mee uitgerust zou zijn. Maar inderdaad, zonder is waarschijnlijk mooier.
Totaal aantal Berichten: 9433
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dat denk ik niet, want dan zou de einddemper naar achter verplaatst zijn en dat kan gewoon niet qua ruimte.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ja, of er zit gewoon een niet mooi passende aftermarket demper op, of een custom rvs demper, etc..
Verder wel een hele mooie auto!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
René Jongejan schreef:Palas schreef:
Die verlenging op de uitlaat vind ik overigens wel gigalelijk!
Dat typeplaatje “CX 25 Limousine TURBO 2” alleen daarom zou ik die auto willen hebben!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Rougefurio schreef:Hoe vaak heb je als CX-rijder je ABS nodig? De afwezigheid ervan zou voor mij nooit een reden zijn een auto te laten staan. Sterker nog: in de praktijk heb je er alleen maar ellende van, want het gaat stuk.
Mij staat bij dat alle Prestiges en Limousines op het laatst waren voorzien van ABS. In dat geval mist alleen het plaatje achterop.
3 heeeeeeeele nette CX’n met lage km-stand
https://www.bva-auctions.com/v2/nl/search?q=citroen&fu=ca;b;d;co;l;a&fd=25&size=50&p=1
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:3 heeeeeeeele nette CX’n met lage km-stand ...
Dat van die vermeende lage kilometerstand staat nergens. De Pallas heeft 5-cijferig telwerk en in de advertenties staat, terecht, uitdrukkelijk alleen maar AFGELEZEN kilometerstand. Beide GTI’s zitten boven de 100.000 en er bestaat geen enkele garantie over de juistheid van die kilometrages.
CX Pallas - 1981
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Die pallas met die HiFi is een paar maanden geleden hier ook al eens langs gekomen
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973