Als je de bout los hebt (zoals je al gedaan hebt), kan je het greep met slot eruit nemen.
Blijkbaar zit ie vastgeroest bij jou. Kwestie van kruipolie en rustig overtuigen denk ik.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Top. Dat was al mijn vermoeden. Dan blijf ik er gewoon zo af en toe kruipoloe op gieten totdat hij los wil. Ik heb geen haast, dit gevecht ga ik dus ook wel winnen
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
[quote author=“Ree” date=“1538893038” Dan blijf ik er gewoon zo af en toe kruipoloe op gieten totdat hij los wil.
Is dat een krachtig product die kruipoloe ?
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Vandaag weer een dagje rond de trax lopen dralen.
Om te beginnen het slot van de kofferbak weer in de kruipolie gezet.
Voorste dorpel gevijld.
Dan zitten we nu tot hier.
Het stuk ervoor moet ook vervangen worden, ik denk dat ik ver genoeg ben voor het donorstuk voor. Deze moet ik nog bestellen, dus kan ik niet controleren. Eerst deze zijkant afmaken, de voorkant komt pas als het blok eruit is.
Ik vind het erg geslaagd.
Dan verder met het krokante stukje bij de achterwielkast.
Uit de Keverwinkel een stuk staal gehaald dat in de basis alvast de goede vorm heeft.
Kooimoer aftekenen.
En zo zit hij al heel aardig.
Dat was het voor vandaag.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Uit de keverwinkel?
Die arme André zou zich omdraaien in zijn graf!!
ed-gs schreef:Uit de keverwinkel?
Die arme André zou zich omdraaien in zijn graf!!
altijd op de zelfde zijde liggen is ook niet alles
Totaal aantal Berichten: 10242
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nieuwe ronden, nieuwe kansen!
Volpurren.
Slijpen.
Nog wat bijgeschuurd bij het tin.
Dan de scheur bij de achterwielen.
Nieuw stuk inzetten vind ik niet nodig. Lekker opvullen.
En afvijlen.
Zit steviger dan ooit. In combinatie met de nieuwe achteras gaat dit nooit meer scheuren.
De zijkant is dus af naar achter toe.
Is ontvet. Dan mag het in de alu plamuur.
Schuren.
Beetje hameren daar waar de carrosserie als eerste boven komst. Meer schuren… wat overblijft isw flinterdun.
Daarna nog een keer in de plamuur.
Volgende week schuren met een blok. Het gaat erg strak worden.
In de achterwielkast komt geen plamuur. Hier komt iets tegen steenslag, dat hoeft niet strak geplamuurd te worden. Daarom ontvet.
En in het rood.
En nu de verf lekker laten uitdrogen en de plamuur laten uitharden.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Ree wat een werk heb je weer in de trax gestoken, straks als deze af is durf je er niet meer in te rijden omdat die te mooi is
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Tuurlijk wel. Ik ga hem gewoon oprijden
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 6126
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Goed. Eerst de alu plamuur geschuurd.
En nog een keer in de alu plamuur, inclusief de randen van de deuren.
En weer schuren…
Dan gaan we voor de gewone plamuur.
En het geschuur.
En lokaal nog een keer en de plamuur.
En schuren.
Tevreden. Dus in de primer.
Daarnaast de primer uitgeprobeerd op de originele lak.
Dat gaat dus branden. Ook het dak zal helemaal kaal moeten.
Dan meer primer…
Af. Erg mooi.
Morgen verder met het kontje.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
strak
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Mooi project weer Ree, en mooie foto’s van de voortgang. Leuk om zo mee te kijken bij de verschillende stappen.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nou, dan gaan we er rustig mee verder
Tijd om aan het kontje te beginnen. Achter zit een raar gat gezaagd waar een sparing in valt om een extra reservewiel te kunnen plaatsen. Is destijds quick and dirty gedaan.
Getwijfeld tussen vlak of de wielkuip terug plaatsen. Vlak zal niet origineel lijken, dan maar de kuip terug.
In ieder geval het geopende blik netter afwerken.
Kuip er weer in.
Hij zat geschroefd. Nu maar knetteren, dan kan het vlees om de kuip netter in vorm gehamerd worden.
Voor het spuiten afwerken met een randje nadenkit. Niks meer aan doen verder .
Achterin zitten nog een paar kleine gaatjes.
Die kunnen dicht.
Op de bodem van de kofferbak zaten nog wat plekjes. Die kunnen ook dicht.
Soms zelfs met een extra plaatje.
En dan was ik bijna vergeten dat er een bout was afgebroken in de kooimoer van het kofferbakscharnier.
Gelukkig past er nog net een boutje op.
Vast.
En los.
En na alle reparaties weggevijld te hebben.
Mag de alu/plamuur een weekje uitharden.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi