Ook een 1.2 110 PK. Neem maar even aan dat de versnellingsbak dezelfde is.
Heb zoiets ook gehad met een 1.6 HDi. Na een software update was het weg. Lag niet aan de airco maar aan de brandstofpomp.
Als het een eigenschap van de C3 is dan hadden ze je dat moeten vertellen in het verkoop gesprek.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Heb ik ook gevraagd of het een software probleem is en antwoord was nee.
Ze hebben in de lage toeren zonder turbo net te weinig power, als de turbo in werking treed is het probleem ook over.
En ja die dingen vertellen ze niet voor dat je koopt.
Probeer het zelf ook eens een keertje instellen op 60 km en dat een paar km rijden.wel de airco aan he.
Ik weet nog niet wat te doen nu.
Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité
N.a.v. de opmerkingen van Wil over het inhouden bij 60 k/u heb ik de adgelopen tijd er wat meer op gelet.
Ik constateer geen (wezenlijk) powerverschil met airco aam/uit op gelijke snelheid. Het optrekken met airco aan gaat een fractie trager maar dat mag met een relatief kleine 3 cilinder motor best. De turbo maakt overigens een berg verschil, als je tenminste een keer in een versie zonder turbo heb gereden.
Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S, Cobalt Blue avec: Ambiance Urban Red - 17’ Cross Black- Toit panoramique - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visibilité.
Het gaat niet echt over powerverschil.
Als ik de snelheid instel op 60km en de airco aanzet dan houd hij regelmatig in.
En daar over is bij de dealer gezegd dat ze het allemaal hebben dus standaard.
Ik heb ook met een andere gereden met zelfde motor en inderdaad die heeft het ook.
Verder zijn mijn gedachten samen staan we sterk als er nog meer dit probleem hebben en melden.
Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité
Welk toerental draait de motor bij 60 km/h? Kan zijn dat mijn aircross een ander bak heeft en misschien ook wel een andere wielmaat.
Heb vandaag een stuk 60 km/h gereden in zijn 5 met en zonder airco en een stuk steeds aan en uit gezet. merk er niets van.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Mijn dank is groot dat jullie het ook proberen.
Maar als ik in zijn drie rijd en op 60 km vast dan voelt het toch echt als steeds inhouden.( airco aan )
Als de turbo erbij komt is het probleem ook over dus in mijn ogen moet er iets aan te doen zijn softwarematig.
En ik heb 17 inch wielen en een vijf bak het toerental weet ik even niet.
Ik ben nu in gesprek met Citroën en in afwachting, maar kan nog wel even duren vertelde ze want het is erg druk.
Houd jullie op de hoogte.
Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité
Willy, ben benieuwd wat er aan te doen is.
Ja dat ben ik zelf ook.
Ik hoor ook langs vele kanten dat het toch softwarematig op te lossen moet zijn.
Maar ik wacht gewoon even af waar ze mee komen.
Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité
Nu 3 maanden later eindelijk zelf maar opgelost het inhouden op constante snelheid.
Ben Super Ron 98 gaan tanken en het is zo goed als weg, nu dat eens aantal km proberen.
En ze houden maar vol het licht niet aan de instellingen nou dat kan er bij mij niet in.
Verder maanden met een rammel gereden en twee keer naar de Dealer geweest maar niet opgelost, nu ook zelf maar eens gekeken en ook dit gevonden het zijn de handremkabels zowel links als rechts.
Ik heb rond de kabels een schuimrubbertje gedraaid waar hij onderkant kokerbalk raakt en verdomd het is opgelost eindelijk.
Door het veren raken de handremkabels steeds de bodem ( kokerbalk aan binnen de zijde ) en dat rammelde flink.
Nu heb ik een auto met ook achter remschijven dus weet niet of er ook anderen met dit probleempje zitten, ik weet ook niet of de handremkabels langs dezelfde weg onder de auto doorlopen als je geen schijven hebt achter.
Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité
03 september: “Motor loopt wel mooier op v-power heb ik gemerkt. Aral 102 loopt helemaal fantastisch.”
Daarom heeft die van mij er geen last van. Al vrij snel 98 of beter gaan tanken. Wat dat scheelt he !
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
is mij door de citroendealer altijd geadviseerd om 98 te tanken met een puurtech ” cylinder
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een van onze dienstauto’s is een C4 met een 110 PK puretech / e-thp. Wij tanken uitsluitend goedkope euro95 of E10 met die wagen en daar loopt deze auto helemaal prima op. Van enig inhouden is geen sprake. De auto wordt door ongeveer 20 verschillende rijders gebruikt. De een rijdt relaxt, de ander straft die auto af. Het leven van een dienstwagen is een zwaar leven. Zelf rijd ik er stads- en snelwegverkeer mee en ook ik merk geen inhouden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste