Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Andere transistorplaat erin en hij doet het weer inderdaad. Fijn.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Fijn dat je sommige dingen gewoon kunt vervangen.
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Goed, het volgende.
De paragraaf “niet werkend voorgloeiverklikkerlichtje” uit het (omvangrijke) hoofdstuk “kleine irritaties” spookt al een tijdje door mijn hoofd. Enige tijd geleden heeft Dibert alles doorgemeten en daardoor weet ik dat relais, stekker op het relais, de stekker in de lunule en het lampje zelf allemaal in orde zijn. Het zou dus de draad moeten zijn.
Uit het schema in het werkplaatshandboek bleek (althans, zo werd mij vertelt door iemand die daadwerkelijk begrijpt wat ie ziet als ie naar zoiets kijkt) dat er in deze draad nog ergens een stekkerverbinding moet zitten, en wel achter de zekeringkast. Daar trof ik de gebruikelijke (en voor mij volkomen ondoorgrondelijke) kluwen van draden, waarin mij opviel dat er een mannetje en een vrouwtje los zaten én een witte stekker helemaal achteraan loos lag te zijn. Nou hoeft dat niet per definitie wat te zeggen (en verenigen van men en vrouw leverde geen resultaat op) maar ik zou zo graag weten welke stekker het einde vormt van het draadje vanaf het gloeirelais. Dát vertelt zo’n schema niet, in ieder geval niet aan mij. Welke ervaringsdeskundige heeft het antwoord…?
Op de foto zijn mannetje en vrouwtje goed zichtbaar (boven de dikke zwarte bundel), en ook de witte loze stekker (helemaal achteraan).
Verder blijkt er geen moer te kloppen van de 7-polige aansluiting bij de trekhaak. De verlichting van mijn fietsdrager doet het prima, totdat je én richting aangeeft, én remt. Of én richting aangeeft én de verlichting aan doet. Dan wordt het kermis. Drager op andere auto, geen problemen en bovendien veel helderder licht. Natuurlijk zit de laatste van de drie bouten van de contrastekker vastgerot, dus eerst de kruipolie maar eens laten inwerken en dan verder kijken.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
stap voor stap gaan meten
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
trekhaak ding is is zeer waarschijnlijk slechte massa..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Boog, jij hebt toch zo’n handig doormeet-device…..
Welke is dat ook al weer?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
bogaard77 schreef:trekhaak ding is is zeer waarschijnlijk slechte massa..
Die conclusie had ik ook getrokken. Kwestie van de bundel van de trekhaak volgen en de massadraad opsporen neem ik aan?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Massa zit op pen 3 van je stekkerdoos. Met een beetje mazzel staan de nummer 1 tm 7 op de binnenkant van het klepje.
Draadkleur is meestal wit of bruin.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De onderste helft van de stekkerdoos bleek te bestaan uit een grote klont roest. Nieuwe stekkerdoos et tout va bien.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Hallo Freek,
ik heb de laatste tijd ook regelmatig wat dingetjes maar met ANWB en Wil Wijnhoven blijven we rijden! Mijn Break heeft al wat meer blaasjes dan de jouwe.. waar wil je die van het dak bij de achterklep en hoe laten doen? Al enig idee wat dat kost? Ik begin er over te denken.. Grtz!
Citroën CX, verder nix..
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ha Rien, ben er nog niet uit. Heb er bij twee adressen naar gevraagd, beiden komen uit op zo’n 1.000 euro. Als de rest van je lak/plaatwerk nog mooi is dan is het daarmee klaar en nog enigszins te overzien, maar als dat niet zo is: waar hou je op als je geen vlag-op-modderschuit-effect wilt…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
poe, dasnienix…dan maar eens advies bij Wil W vragen wat wijs is en zo.. motorkap en achterklep zijn van binnenuit actief. De vorige break hebben we ook zo’n beetje opgereden, maar die had minder blazen. En die zat op 374.000 deze pas 251.000. Enfin, vrolijk verder maar weer.
Citroën CX, verder nix..
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Het zal schelen als je alles zelf demonteert en weer opbouwt. Klep moet eruit, hemeltje… Is wel te doen. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen. Mocht het gunstiger kunnen dan ben ik uiteraard geinteresseerd…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
29 oktober alweer, anderhalve maand sinds de laatste post… Probleemloze kilometers trekken onder de wielen door. Het zou zomaar saai worden.
Onlangs via leboncoin voor een fijne prijs een nieuwe radiateur op de kop getikt. Ondanks de blokkades was het ding toch in een mum van tijd thuisbezorgd. Die gaat er binnenkort in, eens kijken hoe we dan komende zomer in de bloedhitte de hellingen op komen… Al zal de blower het dan ook beter moeten gaan doen, willen we met droge oksels aankomen, want de blaas"kracht” is zelfs voor CX-begrippen bedroevend. Ik weet dat de aanwezigheid van een airco niet helpt in dat verband, maar het kan vast beter. Misschien is de motor wel aan het eind van zijn latijn onderhand. Bovendien doet ie het dan weer wel en dan weer niet, dus ik zal hem sowieso weer eens openmaken om te kijken of ik daar iets aan kan ontdekken. Gelukkig ben ik enorm handig met elektra en spoelen en dergelijke, haha. Maar stekkertjes controleren lukt me nog wel.
Komende week even in Borculo langs voor wat advies over de roest aan het dak en de beginnende bobbels onderop het toch al niet zo fraaie rechter achterscherm. Ik ben benieuwd. Rationeel gezien moet je zo’n diesel natuurlijk gewoon oprijden en weggooien. Maar ja.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Mulder schreef:Onlangs via leboncoin voor een fijne prijs een nieuwe radiateur op de kop getikt.
Welke fabrikaat, Valeo, Blackstone, Ipra of Nissens?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986