Vandaag de bekleding bij voeteneinde hersteld met skai foam. Alles gedemonteerd en het skai foam op maat gemaakt.
Tevens wat slechte stukken vilt vervangen. Aan beiden zijden was het originele zwarte plastic kapot door de leeftijd. Ik ergerde me eraan.
Het originele tapijt moet nog gereinigd worden. Ik wil nog originele automatten kopen voor de C15, ik hoop dat er nog matten voor de Visa zijn die mooi aansluiten.
De verlichting in het dashboard voor belichting middenconsole hersteld. Het bleek dat de lampjes kapot waren, deze vervangen. Nu is de C15 weer een stukje completer. Alleen nog het tellerhuis eruit halen, er is nog 1 controle lampje wat niet brandt. Dit is het lampje van het stadslicht. Dus deze nog even vervangen.
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004
- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Leuk project!
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
Bedankt, het is ook erg leuk om te doen. Toch een beetje Visa he
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004
- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Ja beetje een Visa+
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
Aansteker heeft ook een lampje geloof ik.
In de tellerunit vervang je best gewoon alle lampjes, die hebben allemaal hun leeftijd tegen.
Test ook eerst voor je alles terug in elkaar steekt en kuis de plexi van je tellerbak ineens, wereld van verschil.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Bedankt voor de tips. Ik ga dat zeker zo aanpakken. Binnenkort ga ik weer het schadebedrijf in om met de machine te poetsen en bij te tippen.
Ook de originele velgen wil ik schuren en laten spuiten. Onder de wieldoppen zitten mooie Citroën kapjes op de stalen velg. Gaat hem erg goed doen, dir update!
De ruitenwisser bleef hangen en doet nu niets meer. De plaat in het motorruim verwijderd waar de krik op zit. Door de roest brak klem af. Nu kijken of ik de ruitenwisser motor aan de praat krijg. Anders zal deze vervangen moeten worden. Je komt telkens wat tegen. De plaat moet ik gaan zoeken en voorlopig oplossen met rubber en klem om krik vast te zetten. Namaken is een kostbare en tijdrovende klus, terwijl het in het motorruim zit. Maar het moet wel goed zijn!!!.
Ik ga nu ook een lijst maken. Een soort restauratieplan.
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Heeft de ruitenwisser wel ooit gewerkt? Ik zou eens beginnen het asje in de kruipolie te zetten, die willen nog wel eens vastrotten.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ja altijd gedaan, laatste dagen stroef. Volgende dag niets meer
Ik heb nu alles ingespoten met WD40, nog steeds geen beweging. Kan het zijn dat morgen ingewerkt is dat hij het wel doet?. Of is het motortje vastgeslagen. Ik kan nu ook niet meer achter de achterste moer. Dit om het motortje te demonteren.
Het bleek in de zekeringskast te zitten, zekering 4 gaf geen goede geleiding. Deze nog even opschuren. Als je tegen de zekering aan drukte deed hij het wel. Opgelost dus!!. Tevens gereedschap en spuitbus hammerite etc. gehaald. Ook de stoel laten herstellen, was beschadiging gerepareerd maar weer gaan scheuren. Dus weer een hoop gedaan.
Vandaag nieuwe voorbanden eronder gelegd en laten balanceren. Dus geen trilling meer in het stuur boven de 100km/u.
De krikplaat is niet meer te krijgen. Ik ga een mal maken en besteed het plaatwerk uit. Daarop isolatie lijmen en dan zwart plastic eroverheen. Tevens heb ik nu een nieuwe radiateur gekocht. Verder ben ik nu onderdelen aan het verzamelen. Ook een originele Citroen sleutelhanger gevonden uit de jaren 90 van de dealer!
De originele sleutelhanger is weer een succesje in het project. Ook zag ik op de folder wat de originele contactsleutel was, deze ook gevonden. Dus alles gelijksluitend maken. Alleen de brandstof dop heeft eigen sleutel, deze zit niet in de originele set die toen werd uitgegeven door Citroen. Maar dat ga ik ook nog oplossen om zelfde cilinder te laten maken daarvoor.
Tevens wil ik de originele plaat laten herstellen, kan een mal maken, maar ook de plaat laten herstellen.
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004
- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Je gaat wel lekker zo! Onderdelen verzamelen ken ik ook wel, voorraadje groeit stukje bij beetje.
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D