Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Vandaag op de Ci-Fo najaarsmeeting heb ik een stuk mogen meerijden met een birotor, wat een geweldige ervaring, wat een power en wat zit het heerlijk.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
CitroenAzu heeft een mooie foto van de Birotor gemaakt tijdens de CiFo meeting:
https://www.flickr.com/photos/citroenazu/43877626390/in/album-72157699899729282/
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 07-06-2009
- C3 1.2 so chique puretech Limited Edition
Ik ken dit verhaal en de illegale GS die een GS birotor was heel goed. Wijlen André Broedelet (Citroën dealer uit Maarssen) heeft dit foefje uitgehaald met zijn vriend Kees de Waard Wagner (=Visa GTI 115) ook Kees is inmiddels niet meer onder ons. Ook de nagelnieuwe motor in krat wet ik nog dat deze op zolder in de garage in Maarssen stond.
Feit is dat ik als zoon van ook een oude Citroën-dealer, zoals André Broedelet ook was, na het doorlopen van de ATS-Apeldoorn werk zocht, mijn vader wilde mij niet direkt een baan geven in ons eigen bedrijf als zoontje van de baas. Omdat mijn vader zeer goed bevriend was met collega dealer André in Maarssen mocht ik daar beginnen als hulp in de verkoop na mijn schooltijd, als zoon van een vriend van André had ik na enige tijd wel wat privileges bij hem, zo mocht ik als één van de weinigen, rijden met een deel van zijn klassieke wagenpark, mocht er zo af en toe één mee heen en weer naar Veenendaal, (om rijdend te houden,) dus reed ik wel eens met zijn SM, DS23 pallas ie, TA 11N (mijn trouwauto) de toen nog enige in Nederland zijnde prototype M35 no.467, die André kreeg van de Franse directeur van Citroën NL, moest hij hem zelf wel op gaan halen, is ook gebeurt samen met Kees de Waard Wagner (maar dat is weer een ander verhaal) de Nederlandse kentekenpapieren van deze Proto M35 klopte ook niet helemaal, op het kenteken stond nl. Citroën AMI Coupé.
Samen hebben we vele avonduren gesleuteld om andré‘s klassiekers te onderhouden.
Ook heb ik éénmaal de rit van Maarssen naar huis in Veenendaal visa versa met de GS Birotor mogen doen. Als je al met de M35 hebt gereden toch weer een bijzondere ervaring. Ik had het idee dat als ik met de M35 op de snelweg A12 naar huis zat, ik wel werd bekeken, dit was met de GS Birotor veel minder, omdat zij veel minder opviel.
Enfin ik bezit nog altijd de foto die ikzelf maakte van André Broedelet’s GS birotor zoals zij in de werkplaats stond, met haar illegale kenteken 10-MX-66. Rijk Vonk Veenendaal.
citroen rijder vanaf 1978