Ree schreef:...nadenkit.
En dan lees ik met m’n suffe kop nadenk-kit
Verder een interessant project en een prachtig verslag dat ik met grote interesse volg.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Na het eerste laagje alu plamuur het geborstelde gedeelte glad geschuurd.
De rand bij de kofferbak gaan niet geplamuurd worden. Daarom kan hij het beste in de rode primer.
Hij is mooi glad, maar met heel wat `puntjes`. Overal een heel dun laagje alu plamuur.
En geduld is niet altijd mijn sterkste punt.
Gladschuren.
Er komen duidelijk plekjes boven. Verder is het overal redelijk dun, maar de plekjes die als eerste boven komen toch voorzichtig een beetje hameren zodat er straks nog minder plamuur overblijft.
Dan in de gewone plamuur.
Schuren…
Het ziet er allemaal nogal geel uit, maar het is flinterdun.
Dan even aanzetten in de primer.
Eerste laagje primer.
Tweede laagje.
Er zitten nog een paar kleine plekjes, later beslis ik of ik ze laat zitten of niet. Tijd om op te ruimen.
En dan kan ik morgen beginnen aan de linker kant.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Vandaag nog even het werk van gisteren gecontroleerd. Achter het benzinegat zit een (originele) lasnaad. Deze bij de opening afgeslepen zodat het rubber straks mooier zal zitten.
Slechts één imperfectie gevonden.
Opnieuw plamuren overwogen, maar licht opschuren en een laagje filler/primer deed het hem al.
Dan mag de parel naar rechts. Heel naief geprobeerd om hem achterop twee assensteunen te zetten.
Het voordeel is dat je er zo lekker makkelijk bij kan. De wielkast geborsteld.
Onder de deur zat een deuk gevuld met heleboel tin. Toch maar uitgedeukt, want lassen en tin zal niet zo goed samen gaan.
En dan nog even een rondje gekeken waar lasjes nog in het rood moeten.
En spuiten maar…
En maar weer opgehokt.
Tot volgend weekend.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Wat een werk en wat ziet het er mooi uit! Nu dat de hele trax toch gespoten moet worden al besloten welke kleur de auto gaat worden?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
inderdaad, wat een werk! Maar je hebt er wel lekker de snelheid in. Gaat mooi worden!
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
mbender schreef:Wat een werk en wat ziet het er mooi uit! Nu dat de hele trax toch gespoten moet worden al besloten welke kleur de auto gaat worden?
Zwart
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
De spuiter heeft die van mij ook zwart gedaan. Scheelt een hoop geld…
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Dan beginnen aan de linker buitendorpel.
In één keer het voor- en achterstuk gezaagd.
Plek van de kooimoer bepalen.
En vastzetten.
En dan liggen daar twee buitendorpels, klaar om vastgezet te worden.
Dat is voor morgen.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik heb me eerst even ontfermd over de voorkant. Om te beginnen me even afgevraagd of de remleiding wel tegen de aandrijfas aan hoort te liggen? Denk dat het wel losloopt als de trax op haar wielen staat, maar toch…
Even wat gewicht van de voorkant halen.
Hij ziet er niet zo mooi uit, maar lekt niet. Ik laat het nadenken wat ik ermee moet voor later.
Wat ik met de rubbes van het koelsysteem moet niet.
De voorkant van de bak is nu goed bereikbaar.
Maar goed. De belangrijke zaken.
En dan heel wat uurtjes later…
En dat was het weekend.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Ree schreef:
Hij ziet er niet zo mooi uit, maar lekt niet. Ik laat het nadenken wat ik ermee moet voor later.
Wat ik met de rubbes van het koelsysteem moet niet.
Die remflexibel ziet er op het eerste zicht wel ok uit.
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Wat een werk, ontzettend leuk om te volgen! Het ziet er echt top uit
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
kfc_ice schreef:Die remflexibel ziet er op het eerste zicht wel ok uit.
De remmen zijn gereviseerd voordat ik de trax kocht. Evenals de ontsteking, nieuwe koelvloeistof, carburateur en nog wat dingetjes. Niet altijd even kundig hoor. Ze hadden er vaak beter vanaf kunnen blijven
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Hi Ree,
Wat een tempo heb je in deze trax zitten, echt heel leuk om te volgen. Die radiator ziet er inderdaad niet best meer uit, ikzelf had twee jaar geleden een vergelijkbare radiator voor de W114, niet lek maar zag er ook zo uit. Na eerst een mislukte tweedehandse radiator gekocht te hebben toch besloten om de oude te laten reviseren. Bij het revisie bedrijf zijn de boven en onderkant van de radiator hergebruikt daartussen nieuwe lamellen gemonteerd, was weer als nieuwe. Prijs was ook zeer schappelijk al weet ik niet meer exact hoeveel het was, dacht +-€150. Hieronder de link waar ik deze heb laten herstellen, zijn vast meer bedrijven die het kunnen maar was hier dik tevreden over.
https://www.autotempleeuwarden.nl/radiateuren/
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Spullen voor een 15 zijn altijd duurder.
Ik ga dat bedrijfje wel even aanschrijven. Er moet sowieso een frisse radiator in. Stiekem weet ik best wel dat ik deze zo niet terug ga plaatsen
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik heb ze aangeschreven. Kent iemand toevallig een soortgelijk bedrijf in de randstad?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi