2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Krakende loszittende vering
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 06 november 2018 09:01 PM
  [ # 16 ]
René Jongejan schreef:

Ik heb intussen 4 x keer zo’n veerpoot er onder uit gehad, zowel bij de Pluriel als de C2.
Om ‘m te kunnen mannen is het heel wijs om ‘m zo licht mogelijk te maken.

Zelfs 2 x keer de fuseekogel los van de onderste draagarm moeten halen omdat de staart van de kogel niet uit de naaf los wilde komen.

Raadzaam is ook om de plaats waar de kogel doorheen gaat met een hele dikke beitel en een zware hamer wat proberen te spreiden, maar je hebt in ieder geval een dikke staaf of spil nodig van ongeveer 1,5 meter…

Wat betreft die inbus bovenaan, die hoef je eigenlijk pas te gebruiken als de veerpoot er al volledig uit is! En dan kun je ook de schroefdraad beter reinigen want je kunt er volledig omheen.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 november 2018 10:58 PM
  [ # 17 ]

Dat laatste klopt niet, met de moer hangt de veerpoot aan de carrosserie.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 november 2018 08:01 AM
  [ # 18 ]

Er is sprake van 2 moeren, met de bovenste, zichtbaar in het filmpje van Theo, hangt de complete veerpoot in de koets.
Degene er onder borgt de veerschotel op de schokdemperstang, deze hoeft je inderdaad pas los te halen als de poot gedemonteerd is.

Maar als de stalen bus daadwerkelijk los gekomen is uit de veerschotel, wordt de veer alleen nog maar op spanning gehouden door de bovenste moer.
En zal je moeten voorkomen dat de voer zich ontspant tijdens het losdraaien ervan.
Dus al veerspanners plaatsen voordat je daar mee begint.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 07 november 2018 07:15 PM
  [ # 19 ]

Ik vermoed dat het niet nodig zal zijn om al veerspanners te plaatsen vooraleer je de veerpoot losmaakt van de carrosserie, het zou mij enorm verbazen want heb dat nog nooit gehad. En voor zover ik mij herinner is de onderste moer voorzien van een vaste schotel welke eigenlijk niet door het rubber van de veerpootschotel kan.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook