Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 22-06-2016
- ID/DS DS23 Berline Carb
- Berlingo Bestel
- C6 (2005-2012) 2.2 HDIF
Mijn motor start prima, maar slaat niet aan helaas….. de benzinetoevoer is gecheckt en is perfect!
Nu zit er in de auto een - niet meer werkende - alarminstallatie.
Kan die de boel torpederen? (bijv. dat-ie de stroomtoevoer afsluit)
Ik meet dus geen spanning op de injector van mijn Monopoint.
Krijgt-ie Plus en Min? of Plus en Geschakelde Plus?
Autoland is zoo saai zonder Citroën ....
Zo’n oude alarminstallatie is altijd koppijn, want je weet nooit wat ze geblokkeerd hebben. Blijkbaar niet de benzinetoevoer, maar dan misschien de ontsteking of de injectie. Zo’n monopoint injector heeft meestal een vaste plus met een schakeling naar de min. Die schakeling werkt met polsbreedte modulatie, als je er permanent 12 Volt op zet brandt hij door. Meten is dus niet makkelijk, je moet eigenlijk de spanning over de injector meten MET de injector aangesloten. Dan zou je iets tussen de 1 en 10 volt moeten zien, en bij stationair of starten dus heel weinig. Soms gaat dat het beste als je de multi-meter in de stand wisselstroom zet, of je gebruikt een ouderwetse analoge meter, dan kun je de naald heen en weer zien slingeren. Je kunt misschien ook nog meten of je spanning op de injectie ECU hebt ?
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 22-06-2016
- ID/DS DS23 Berline Carb
- Berlingo Bestel
- C6 (2005-2012) 2.2 HDIF
de injectie ECU….. ehm…. waar vind ik die?
Zit die in de ‘computerkast’ ?
Autoland is zoo saai zonder Citroën ....