Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De APK keurder hoort dat toch te weten dat je op de kentekenpapieren de locatie van het chassisnr kan terugvinden?
Ik neem ook aan dat het niet zijn eerste keuring is, wat ervaring leert toch ook wel de bekende plekjes te vinden waar de RDW het nummer inslaat bij invoering.
Volgens de voertuiggegevens moet het nummer op de bekende plek (rechterscherm) te staan.
Kan me niet herinneren dat er daar opnieuw gespoten is, maar zal ns aan de slag gaan met schuurpapier.
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Ja hoor, gevonden en gewoon op de juiste plek. Schaam….
De semi restauratie heeft 2 jaar geduurd.
Bollen waren gevuld of vervangen, maar vond de dame toch wat bokkig rijden. Denk de bollen achter leeg of stuk, dus maar 2 nieuwe gekocht. Zijn de kosten ook niet.
Laatste klusje zijn de deurpanelen weer recht maken. Heb daar wat ideeën over en voor (ja, heb het stuk in het clubblad gelezen uiteraard). Binnenkort een update over miin probeersel.
Hopelijk dit weekend nog ff rijden voor de winterstop
Groeten maar weer
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
de Engelsen zeggen: When it rains it pours….
Chassisnummer gevonden, blijkt de RDW bij de import een foutje te hebben gemaakt, en vergeten te zijn twee letters van het chassisnummer op het kenteken te zetten. Net maar even bij de RDW langsgereden, en ze hebben het gecorrigeerd.
Het waarschuwingslampje voor grootlicht doet het niet trouwens, maar dit heeft de keurmeester over het hoofd gezien. Nu maar hopen dat er geen steekproef komt. Heb echter samen met de bollen reservelampjes besteld, dus ga dit sowieso repareren.
Dit ritje gaf me wel even de kans om een stuk in de CX te rijden (ze is nog geschorst en bovendien niet APK gekeurd).
Wat blijkt, de snelheidsmeter (en km teller) stoppen er mee bij ongeveer 80 km/uur. Waar zou dit aan kunnen liggen. Ergens tussen de bak en de snelheidsmeter lijkt me, dus op/in de splitter, of de aansluiten op het schutbord, of de aansluiting in het tellerblok.
Iemand dit al eens meegemaakt, of een idee?
Dank en groeten,
Erik
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Totaal aantal Berichten: 9436
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De aandrijving van de snelheidsmeter bij een serie 1 is niet geheel mechanisch.
Aan het uiteinde van de kabel, dus in de tellerpartij, draait een magneetje.
Door het roterende magnetische veld wordt een metalen schijfje meegenomen wat op de as zit van de cilinder met de snelheidsaanduiding, dit alles tegen een spiraalveertje in.
De afstand tussen het magneetje en het schijfje is zelfs nog verstelbaar, hierdoor kan je de snelheidsmeting ijken.
Ik vermoed dus dat de cilinder niet zijn volledige slag kan maken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
dank je Rene,
Als dit inderdaad het euvel is, klopt het dan dat de teller er pas boven de ong. 80 km/uur mee stopt?
en, doet hierdoor de km-teller (die zwarte blokjes met witte letters..) het ook niet meer?
en nog een en is dit te repareren?
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Totaal aantal Berichten: 9436
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Heb je hier wat aan?
Maar als ook de kilometerteller er mee stopt, dan zit het probleem toch in de mechanische verbinding tussen bak en tellerpartij.
Is de tellerkabel nog wel heel?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
dat is een nuttige foto!
De teller doet het tot 80 km/h en gaat dan naar ‘0’. Ook de kilometerteller stopt er dan mee. Ik neem daardoor aan dat de kabel nog heel is.
ik ga eens checken waar het precies zou kunnen zitten tussen bak en teller
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Totaal aantal Berichten: 9436
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Vlak voor de doorgang door het schutbord zit er een deling in de kabel. Zit hij daar wel goed in elkaar?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
is niet los geweest, maar zou kunnen.
Bak en motor zijn er wel uit geweest, dus ik ga eerst maar eens de aansluitingen op de splitter testen. kan echter pas maandag, druk weekend voor de boeg…
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Merk je iets aan je DIRAVI als de teller uitvalt?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
ja, zat ook al te denken in die richting. Als de aansluiting op de splitter niet werkt, of de hele splitter niet, dan zou de Diravi ook gekke dingen moeten doen inderdaad.
Tenzij alleen de aansluiting van de snelheidskabel niet goed is, maar voor de Diravi niet. Ik denk dat dit het probleem zou kunnen zijn, maar zal dit eens checken maandag.
Als de snelheidsmeter nou helemaal niets deed, en niet alleen bij hogere snelheid niet, dan kon ik me dat voorstellen. Of de snelheidsmeter niet maar de teller wel. Nou ja, misschien zit de kabel er niet helemaal goed in, waardoor hij bij hogere snelheid gaat slippen?
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Totaal aantal Berichten: 9436
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Een niet aangedreven centrifugaalregelaar merk je direct, dan is de bekrachtiging niet meer snelheidsafhankelijk en dus op snelheid nog net zo sterk als tijdens stilstand.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
precies. maar omdat de bak eruit is geweest. Meestal trekken ze dan de hele splitter eruit. Kabels blijven dan zitten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
voor zover ik me kan herinneren zijn de kabels inderdaad blijven zitten bij het verwijderen van de splitter (of had ik (ze) dat nou net niet moeten doen?)
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)