Ik ben het helemaal eens met het Hydractive verhaal!
Het geeft veel meer rijcomfort aan de auto. Dit werd op de najaarsmeeting ook nog is bevestigd door iemand met een c5 zonder hydractive. Die persoon was helemaal anti-c5 geworden, maar na een ritje in onze auto met hydractive, was zijn mening gelukkig weer veranderd…
Xsara_Coupe
eviltwin schreef:Je vraagt om mijn mening en die is dan ook “laten”, maar je hoeft je daar niks van aan te trekken als je deze Xm per se wilt.
Ik zou niet durven! Daar is ook geen rede toe.
Simmetje schreef:
De traagheid zou mij niet interesseren. Voor de bak zou ik bang zijn. Dacht dat een turbodiesel er ook minder last van zou hebben, maar na 200K was de bak ondanks prima onderhoud ook dood. En dat is kostbaar.
Ander puntje is de cylinderkop. Boven de 250K loop je op lpg het risico dat de hydraulische stoters uitgesteld zijn en er dus een koprevisie aan zit te komen.
Mijn advies is om de auto te laten keuren bij de Dekra of ANWB en tevens zou ik minder bieden als de vraagprijs. Dit om geld te reserveren voor de automaat.
Je kunt dus prima voor deze auto gaan, alleen neem wat marge.
Nou hier heb ik over zitten denken. Het is wel een hoop km’s en daar zitten onder andere deze gevolgen aan.
Nou het wordt toch laten. Ondanks dat dit een zeer goed onderhouden xm is die zowel van binnen en van buiten er nog keurig uitziet. Aanschafwaarde is vrij hoog. En km-stand is eveneens te hoog naar mijn zin, zeker als ik hier wat verhalen lees over een koprevisie en/of problemen met de versnellingsbak. Heb geen zin (en tijd) voor dit soort dingen dus ik kan het beter maar niet doen.
Maar voor geinteresseerden is het zeker de moeite waard om deze auto eens te gaan bekijken als je km-stand en de ietwat hoge prijs voor lief neemt.