Bij mijn auto is de dynamospanning inmiddels tegen de 15V. Ik heb in navolging van Lucky een elektronische regelaar besteld. De Huco 13-0216. (kost € 12,65)
Enkele vragen aan Lucky:
- Is het voldoende om de aansluitingen D+, D- en DF van de nieuwe regelaar aan te sluiten op de overeenkomende aansluitingen van de oude mechanische regelaar?
- Kunnen alle 3 spoelen met puntjes worden verwijderd? Op een van de foto’s staat nog een spoel naast het nieuwe kastje van de elektronische regelaar. Heeft dit een functie?
gr rinus
Rinus
olga schreef:
- Kunnen alle 3 spoelen met puntjes worden verwijderd? Op een van de foto’s staat nog een spoel naast het nieuwe kastje van de elektronische regelaar. Heeft dit een functie?
Heb je één met 3 spoelen ??, die van mij had maar 2 spoelen ( 2 relais…), naast de nieuwe regelaar zit het relais van het controlelampje dat moet blijven zitten.
Het schema even goed bekijken, de mijne was een Paris-Rone, en het schema kwam daarmee overeen.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
askii schreef:waterman schreef:af en toe eens kortstondig met hogere spanning (..) brand je de platen schoon en blijft de accu heel.
Dank voor deze interessante info @waterman. Dacht ik een goede accu te hebben qua specs die hier ook wel eens genoemd werd, maar ja..blijkbaar wel een calcium only dus..nooit geweten, ik dacht dat alle ‘natte’ accu’s (nouja nat..bijna altijd sealed tegenwoordig) okee waren. Beter opletten bij de volgende. Nou heb ik nog wel een druppellader liggen met als een van de programmaatjes een ‘winter’/AGM-optie die op 14,7 laadt ipv die 14 van de DS. Zou je die moderne schoonbrand’boost’ op die manier ook (af en toe) kunnen forceren op een c/c accu? Of werkt het zo simpel niet en moet je voor een c/c accu eigenlijk ook weer een speciaal type lader hebben ?
Ik zou het zeker even proberen met de lader die je hebt hoor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Shame on me….. mijn Ducelier regelaar heeft gewoon 2 relais. Daar kom ik dus wel uit.
Ik realiseer me ook dat ik dit draadje flink vervuil. Dus een punt erachter.
gr r.
Rinus
In mijn ID19 zit een Wilco Royal 70 AH accu die dit jaar op de kop af twintig jaar oud is en het nog altijd uitstekend doet. Kwaliteit? Geluk? Langere levensduur door de druppellader waar ie altijd aan hangt? Is twintig jaar een uitzondering of zijn er meer langlevende Wilco’s (of andere merken) op het forum?
“Conduire une DS19 signifié: conduire dans un petit palais confortable et luxueux… Son confort est sans égal. C’est celui d’un avion qui ne quitterait pas le sol”
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jouw 20 jaar oude wilco is nog een goeie ouwe lood-accu. Die kunnen enorm lang mee. Wilco accu’s zijn sowieso ok.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste