2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
E10 of geen E10
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 13 november 2018 01:01 PM
  [ # 16 ]

Geen E10 rommel in mijn tank .... ook niet in Be Fr of waar dan ook Smile


Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2024
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 13 november 2018 01:02 PM
  [ # 17 ]

Ik ben het nieuwe E10 stickertje nog niet tegen gekomen, overal zit een E5 stickertje op de pomp. Zowel bij de wittepomp, als bij een BP of Shell.

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 13 november 2018 01:07 PM
  [ # 18 ]

En dan weet je nog niets want op de 0% ethanol 102 competition zit ook een E5 sticker .... , E0 bestaat helaas niet.
E5 geeft enkel aan maximaal 5% ethanol


Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera

Profiel  
 
Jako
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 181
Geregistreerd: 23-11-2004

- Xantia Plus 1.8i 16v
Gepost: 14 november 2018 12:48 PM
  [ # 19 ]

Zelf rij ik al ruim een jaar E10, ik kom regelmatig in België en tank daar dan ook, en merk eigenlijk geen verschil: niet in rij-eigenschappen en ook niet in verbruik (gemiddeld nog steeds 1 op 14,5)
Volgens Citroën kan ik er ook gewoon op rijden, mijn Xantia is immers van mei 2001, dus ruim na 1 jan 2000.

De reden dat ik het vroeg is dat de garage laatst zei dat het beter is om dat spul niet te tanken.

Maar goed, de meningen zijn dus verdeeld…

Xantia Plus 1.8i 16v 2001 ORGA 8943

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 14 november 2018 12:59 PM
  [ # 20 ]

Je merkt het pas als je leidingen zijn “weggevreten” ... Wink
Dat een Xantia er misschien op papier tegen kan is leuk, maar het is en blijft een oude auto met bijbehorende “oude leidingen”.
Ik ga dat niet voor een paar cent verschil uitproberen, bovendien als de auto soms wat langer stilstaat is die E10 meuk ook niet best.


Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 14 november 2018 09:49 PM
  [ # 21 ]
Menno schreef:

En dan weet je nog niets want op de 0% ethanol 102 competition zit ook een E5 sticker .... , E0 bestaat helaas niet.
E5 geeft enkel aan maximaal 5% ethanol

Bedoel je nu dat de sticker E0 niet bestaat of dat er geen benzine bestaat met 0% bio-ethanol?

E5 geeft idd. aan dat er maximaal 5% bio-ethanol in mag zitten. Dus 0% kan ook. Zo zit in Aral Ultimate 102 geen bio-ethanol.

Heb zo het idee dat Competition 102 van Aral afkomstig is. Denk niet dat een kleine speler op de markt als Salland olie zelf een brandstof door ontwikkeld. Of het is als basis een Euro95 waar ze een octaan verbeteraar ingooien.

C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 14 november 2018 10:27 PM
  [ # 22 ]

E0 sticker bestaat niet.


Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 15 november 2018 01:23 PM
  [ # 23 ]

Volgens mij vallen de bijzondere brandstoffen als V-power/ Ultimaite / Competition 102 van Aral buiten de voorschriften van bio-Ethanol. Als ik moet tanken, dan de brandstof met zo min mogelijk Ethanol Wink

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 15 november 2018 05:24 PM
  [ # 24 ]

http://e10.febiac.be/documents_febiac/95e10_nl.pdf alle citroëns vanaf 2000 geschikt voor E10
Maar hoezo krachtverlies? Met de Saab kan ik op E85 rijden, dan heeft hij 30 pk meer, zijn gewoon de fabriekswaarde die in de handleiding staan.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 15 november 2018 11:09 PM
  [ # 25 ]
TRSarno schreef:

Volgens mij vallen de bijzondere brandstoffen als V-power/ Ultimaite / Competition 102 van Aral buiten de voorschriften van bio-Ethanol. Als ik moet tanken, dan de brandstof met zo min mogelijk Ethanol Wink

De benzines die je noemt vallen gewoon onder de categorie ‘E5’ en mogen dus tot 5% bio-ethanol bevatten. Het klopt dat er van bijmenging geen sprake was en is. Inmiddels wordt dat ook benadrukt in de marketing zodat de consument met argwaan ook vooral het duurdere product gaat tanken.

paso schreef:

http://e10.febiac.be/documents_febiac/95e10_nl.pdf alle citroëns vanaf 2000 geschikt voor E10
Maar hoezo krachtverlies? Met de Saab kan ik op E85 rijden, dan heeft hij 30 pk meer, zijn gewoon de fabriekswaarde die in de handleiding staan.

E85 is een iets ander verhaal dan E10, de klopvastheid (octaangetal) is veel hoger en de ethanol neemt veel meer warmte op bij verdamping. Je Saab kan dus meer inspuiten en later ontsteken op E85, en daar komt dat vermogen vandaan. Hij zuipt ook meer op E85 trouwens.

Een normale auto doet niets met inspuiting en ontsteking en het klopt dat het verbruik bij E10 marginaal hoger is dan bij E5.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 15 november 2018 11:50 PM
  [ # 26 ]

Duidelijk.
Weer wat geleerd.very good

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 17 november 2018 06:17 PM
  [ # 27 ]
FastFred schreef:

Ik ben het nieuwe E10 stickertje nog niet tegen gekomen, overal zit een E5 stickertje op de pomp. Zowel bij de wittepomp, als bij een BP of Shell.

Vandaag nog langs een Argos-pomp gereden waar ze E10 verkopen onder de naam ‘Blue One 95’.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook