alexander schreef:Mijn ID uit 6-66
De cupjes lijken los maar zitten muurvast.
dan zitten de hard stalen pennen er nog in
En om die eruit te krijgen…
Uitboren: zinloos, boor zoekt een weg in het zachtere staal naast de borgpen.
Cup losslaan (borgpen dus letterlijk doormidden rammen) via het gat erachter: werkt bij anderen, zelf had ik hier geen ruimte voor, DS stond niet op een brug.
langdurig kruipolie laten inwerken,
drevel 2.5 mm gekocht, doe maar niet na, werkt niet, sla je krom… (de drevel rechts op foto)
De drevels links op de foto buigen niet. Nadeel:lopen taps toe en sla je dus muurvast in het 3.0mm gat.
Om dat vast lopen te voorkomen heb ik het 3 mm gat aan het begin iets ruimer geboord, met zo’n taps toelopende drevel toch nog flink moeten rammen, maar uiteindelijk toch de pen los.
Of dit altijd mogelijk is???
Ligt denk ik ook wel aan waar de borgpen is afgebroken / of je er zo bij kunt komen.
Misschien e.a. te combineren met heet stoken, maar daar heb ik geen ervaring mee.
DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo
“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”
In combinatie met heet stoken: dat scheelt zeker heel veel
j.witkop schreef:alexander schreef:Mijn ID uit 6-66
De cupjes lijken los maar zitten muurvast.dan zitten de hard stalen pennen er nog in
Nee, de pennen zijn eruit.
Dan kun je dus een draadje door het gat steken om te zien of er geen resten zijn.
IMG_1830 by Alexander Knop, on Flickr
IMG_1831 by Alexander Knop, on Flickr
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zou het maar eens heel erg heet stoken en er dan een paar klappen op geven.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Wel de pennen er heel uit gekregen maar cup muurvast…
Kom ik weer met m’n kruipolie (ook waar de borgpen zat), flinke griptang op de cup, draaibeweging/loswrikken ?
DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo
“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zou daar voorzichtig mee zijn. de randen van die cups breken makkelijk af…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
ehhh… ik neem aan dat die cup vervangen moet worden. Waarom zou je hem anders los willen hebben?
Maar, ik ben het met je eens, kogelhouder met afgebroken flens met een restje nog in de draagarm,
dat is helemaal geen pret.
Op de foto van Alexander (pagina hiervoor) zie ik de kogel nog in de houder,
Stofzuiger even door electriciteitspijpje laten zuigen, kogel er uit.
Lekker schoonmaken, eventueel kogel vervangen, ik geloof dat ik het probleem niet helemaal heb begrepen….
Robbertkars:
Waarom wil je de kogelhouder loshalen?
DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo
“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”
Brun schreef:
Robbertkars:
Waarom wil je de kogelhouder loshalen?
Dat vraag ik jou ook af.
Schoonmaken, schoon vet erop, dan is het toch weer okee?
hallo een goedenavond u allen ! ; het dringende advies van dhr boogaard77 ! ! luistert u daar goed naar, die randjes zijn inderdaad hard, en breken zomaar af ! en als het breekt hebt u een probleem van een hele andere orde, dus wat dhr boogaard77 eerder al schreef, warmstoken, met beleid, en een kleine bescheiden vlam ! en dan proberen of het los te tikken / wrikken is, maar uiterst voorzichtig ! ik wens u een dosis geluk , en hoop dat het goed komt. succes tot je dienst . m vr gr mrep.
hydropneumatic driving has its ups and downs….....
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
robbertkars schreef:kloppen de berichten hier op het forum dat bij oudere types (deze 66/67) de kogelkom 1 geheel met de draagarm vormt en dus niet demonteerbaar is?
Ja, dat klopt. Deze cup kan er niet uit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik was ook niet van plan om ze eruit te halen hoor, maar was gewoon benieuwd!