Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Geweldig die spuitmal voor die doppen! Zijn toch de mooiste doppen in kleur van de koets.
Kwam vorige week deze trouwens tegen, een Breakflosse
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
O mooi zeg, een universal! werd in Belgie gemaakt door IMA in Mechelen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
O ja, nog zoiets leuks:
Al enige tijd (zeg maar vanaf de dag dat ik deze auto heb.. ) was ik op zoek naar het boekje waarin de M-B dealerlijst staat. Nou had ieder jaar zijn eigen boekje dus het vinden van een boekje uit 1964 was nog best een uitdaging.
Heel de veteramabeurs afgezocht, niet gevonden…. en vorige week stond dat boekje in eens op Ebay.de. Bingo dus. Gelijk gekocht en vandaag binnen.
Het zijn van die kleine dingen die een hobby zoals deze tot een hobby kunnen maken.
Nieuwe uitdaging: een zwitserse dealerlijst uit 1964 vinden want mijn auto komt uit CH en daar werd die lijst toegevoegd aan de boorddocumenten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Tof! Mooi detail van die ene dealer in Berlijn.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De winter nadert rap en de benz zou eigenlijk op stal moeten. Maar ja, het rijdt zo leuk… dus nog heel even genieten. En een beetje onderhoud doen dan maar.
Na een nachtje buiten staan was de boel zo koud dat ik mooi van de gelegenheid gebruik kon maken om de klepspeling eens te controleren. Dus even het dekseltje er af, wat voelermaatjes er bij een meten maar. Nou, dat viel goed mee. 1 inlaatklep stond iets te ruim (0,15 ipv 0,08 tot 0,10) en ook moesten er twee uitlaatklepjes een dameshaartje nauwkeuriger gesteld worden. Al met al een half uurtje werk
Natuurlijk gelijk even de staat van de oliekanalen bekeken, de ketting kunnen checken en gekeken of alles netjes vast zat en of er overal olie kwam. Alles in orde, dekseltje er weer op en rijden maar B)
Toch liep dat Duitse kreng nog steeds niet helemaal fijn stationair. Ontsteking gecontroleerd en de puntjes maar ff opnieuw afstelt. Dat scheelde iets, maar niet genoeg. Al sinds ik de auto heb loopt de motor, als ik het stationair toerental op 700 rpm zet, onregelmatig. Dat was niet erg want op 750 liep ie echt prima. Nu niet meer. Onder de 1000 toeren gaat ie lopen zagen. Het stationair toerental gaat op en neer tussen de 700 en de 900. Da’s nie goe… Na afloop van de veiligheidsdag bij garage GJO de benz vorige week op de brug gezet, toch nog eens verder zoeken. Samen met collega-voor-de-dag- Erik de hele carbu én vacuüm huishouding nagelopen. Behalve 2 losse moeren van de steun voor de rembekrachtiging niets gevonden. Helaas. Geen valse lucht, geen versleten gasklepas. Vreemd.
Het zagen van het toerental is irritant, het moet er uit! Dus verder zoeken. Deze mercedes heeft een solex carburateur, een 34 PBIC die ook op de ID 19 zit bv. Frans dus. Maar dan bij Solex in Duitsland gemaakt.
Het moest wel in de carburateur zitten… Nou werkte ik als jong gozertje in de jaren ’90 als restauratie en revisiemonteur bij een toko die in Franse klassiekers deed. De Solex PBIC zat op heel veel van die auto’s en gelukkig had ik die originele handboeken nog waar die carbu én mogelijke storingen in beschreven stonden, bewaard. Het bleek weer eens een gouden greep te zijn geweest om spullen niet weg te pleuren dus.
Ik las dat er eigenlijk nog maar één mogelijkheid zou zijn: de vlotter, de vlotternaald en dus het vlotterniveau. Ik heb de boel uit elkaar gehaald en zag dat de vlotter zelf niet lek was. Maar, de plastic vlotter begon wél los te komen van het metalen blikkie waar op op vast zit. Niet goed. Dus een nieuwe vlotter én een nieuwe vlotternaad van het juiste model besteld. Gisteren is de nieuwe vlotter binnengekomen. Ook een nieuwe vlotternaald was inmiddels in huis.
Ik heb de carburateur nog maar eens uit elkaar geschroefd en de boel er ff ingezet.
Net ff rondje gaan rijden: loopt echt een stuk rustiger. Dat er iets met het vlotterniveau moest zijn kon eigenlijk niet anders, maar het bleef een gokje. Vanmiddag even netjes warmrijden en de boel proberen helemaal goed af te stellen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Fijn dat het gevonden lijkt te zijn! Je weet het leuk te beschrijven. Ondanks dat er een aantal vruchteloze stappen gedaan worden, lijkt het toch allemaal zo vreselijk eenvoudig en logisch…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Toch is dat het niet. Ok, hij loopt veel en veel beter, een écht laag stationair toerental (700-750) zonder zagen is nog steeds niet helemaal mogelijk. Vreemd is dit, ik zoek toch nog even verder wat hier nou aan de hand zo kunnen zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Kan het zijn dat-ie via z’n koudstartverrijking (want mag je dat ‘choke’ noemen bij een PBIC?) ergens iets onverwachts doet?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dan zou ie dus bij tijd en wijle kortstondig heel rijk moeten lopen en da’s niet het geval. Het stomme is dat ik natuurlijk niet ff zo’n carbutje op de plank heb liggen waar ik ff mee kan experimenteren. Eens kijken of ik ergens zo’n unit zou kunnen vinden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Kan het iets met de vervroeger zijn van de ontsteking?
Of het acceleratiepompje, was even aan het zoeken hoe die precies was en kwam dan dit tegen
http://www.nsu4.nl/artikelentechniek/1c0103carburateurond.html
Waar ze schrijven :
Afdekplaatje
Het afdekplaatje wil nog wel eens lostrillen uit de voet. Hierdoor ontstaat een luchtgat waardoor het mengsel wordt verstoord.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Waterman misschien een stomme vraag, je beschrijft hierboven dat je de auto een nacht buiten hebt laten staan en op een koude ochtend de kleppen bent gaan stellen, maakt dat veel uit ten opzichte van een auto op kamer temperatuur die een nacht in de garage heeft gestaan?
Verder weer goed bezig met de prachtige Benz
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
volgens mij heb ik nog wel zo.n stom carburateurtje op de plank liggen bel maar effe als je deze wilt voor onderzoek
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
folke048 schreef:volgens mij heb ik nog wel zo.n stom carburateurtje op de plank liggen bel maar effe als je deze wilt voor onderzoek
Top, ik heb al contact met Derk.
@han: die ontsteking heb ik nagelopen en dat is gewoon allemaal prima in orde. Staat ook keurig op tijd enzo.
@paso: pompie is nieuw…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
mbender schreef:..je beschrijft hierboven dat je de auto een nacht buiten hebt laten staan en op een koude ochtend de kleppen bent gaan stellen, maakt dat veel uit ten opzichte van een auto op kamer temperatuur die een nacht in de garage heeft gestaan?
Volgens mij maakt het geen ene moer uit. Koud is koud.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste