Beste forumleden ben hier nieuw op deze forum
heb en klein vraagje het volgende ik had lek in koppakking dus de culasse laten vlakken nieuwe koppakking en nieuwe bouten er in op 20nm+240°en toch merk ik dat er lucht in het watter komt kan het zijn dat de blok ook scheef is??????
oja er zit ook en nieuwe watterpomp in
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 17-08-2009
- C1 3 deuren
- C3 Shine S&S
Jenske. Zijn alle ontluchtingspunten van het koelsysteem goed ontlucht? Radiateur, thermostaathuis en kachelslang tegen dashbord?
ja nagekeken
20nm+120°+120°
Vlakken is normaal al niet nodig, tenzij heel heet geweest, dat het blok moet gevlakt worden, nog nooit gehoord.
Komt er lucht of uitlaat in het water? Even laten snuffelen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Is de kop getest op scheurvorming?
Waren de cilinderbussen nog boven het blok uit?
Hoe lang rij je alweer na het vervangen?
Gr. Wim.
paso zo heb ik gedaan 20nm+120°+120°het Vlakken wel nodig of er nu lucht of uitlaat in het water komt dat weet ik niet als de motor tijdje draait en je doet dat de stop van het water er af dan spuit het water om hoog
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Bij veel PSA-producten is het expansievat niet het hoogste punt in het koelsysteem en heb je dus een fles nodig om goed te ontluchten. Uiteraard ook de kachel aanzetten bij ontluchten.
Het kan natuurlijk een flinke luchtbel zijn.
Kan een lekke kacheltadiator ook voor lucht in het systeem zorgen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
lekke kacheltadiator kan voor lucht zorgen maar of hij dan zoveel druk gaat opbouwen.
Gaat de thermostaat open? Kun je voelen aan de leiding die vandaar naar de radiator gaat.
Denk ook wel ontluchtingsprobleem, zet de wagen vooraan op babybrugjes, kachel binnen open zetten, ontluchtingsnippel op de leiding naar de binnenkachel (net voor het schutbord) op het thermostaathuis en aan de radiator.
alle drie open zetten en beginnen bijvullen, eerste die je moet dichtdraaien is die aan het schutbord als er enkel nog koelvloeistof uit komt, dan die aan het thermostaathuis, pas op die schroefdraad draai je makkelijk over, laatste die aan de radiator.
Doe een testrit, kachel moet echt hete lucht afgeven, als het niet heet is dan zit er nog lucht in.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
er zit ook en nieuwe thermostaat maar als je aan het water voelt blijft koud
Dan heb je zeker een dikke luchtbel
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
oke ga morgen eens zien
gisteren nog eens tijd gemaakt en naderhand bleek en slechte koppakking te zijn vandaag nieuwe koppakking maar nu heb ik het volgende voor ben vergeten de krukas aanduiden nu heb ik al op het internet gaan zien maar echt en duidelijk tekening vindt ik niet kan iemand van jullie mij vertellen of en duidelijk tekening waar juist het blokkering gat zit krukas
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/164180/ normaal zou het in dat topic moeten staan, blokeergaten, eentje zit aan het vliegwiel en de andere aan de nokkenasriemschijf distributie
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ben gaan zien maar vindt niks
Voorzijde blok, ongeveer 10-15 vanaf onderkant blok zit aan de bakzijde een gat haaks op je kroonwiel, je kroonwiel heeft een sleuf op zijn hoogste punt waar een paspen (of boutje) kan invallen. Neem even deBDP sensor af dan zie je de merktekens op het kroonwiel.
De andere zit nokkenasriemschijf die kun je niet missen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017