Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
We hebben het besproken tijdens versnellingsbakcursus. Idealist gaat opzoek naar een diafragma setje!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
waterman schreef:jantje1948 schreef:
Alle gekheid op een stokje: Het vliegwiel ziet er wel uit alsof het een beetje opgezuiverd mag worden.
Het is meer dat dit vliegwiel naar mijn idee niet bij het bouwjaar van deze auto hoort
Kijk, dat had ik dus niet gezien!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
waterman schreef:Heb jij de zuigers van jouw veercilinders gepolijst?
Bedoel je dat ik de zuigers hierlangs heh gehaald?
Untitled by , on Flickr
Yep… fijne machine trouwens. Authentiek degelijk Amsterdams apparaat.
M.b.t. vingerdrukgroep/ diafragma: de geleerden hebben daar verschillende inzichten in. Wisselen van deze groep kan ook betekenen dat er een ander pedaalstelsel in moet. Eea schijnt bij elkaar te moeten passen. Met deze groep weet ik in elk geval dat het goed (ont)koppelt en schakelt… Iets afdraaien moet sowieso.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Veercilinders verder opgebouwd, nieuwe lekzakken erop etc. Lekker ‘ge-Ligarext’ . NOS veerstang:
Untitled by , on Flickr
En het resultaat ziet er dan zo uit:
Untitled by , on Flickr
Het spul kan onder de auto.
De cilinderkop ligt nu bij Heijnekamp in Wageningen, een zeer vertrouwd adres. Bij nadere inspectie bij Jansen gisteren hadden we hoewel het een zeer nette kop is, toch twijfels over de klepseals. Bij twijfel niet inhalen, dus nieuwe kleppen, seals, zijkanten spruitstukken vlakken, nieuwe tabbouten etc.
Het reinigen en opnieuw opbouwen ga ik bij Jansen in Bennekom doen. Voor mij een vertrouwde plek waar ik al veel kom en waar alle vereiste (nieuwe) materialen, kennis en ervaring voor het welslagen van mijn project aanwezig zijn. En aan gezelligheid, een grap en een grol ook geen gebrek
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Het borgplaatje (driehoekje) erop:
Untitled by , on Flickr
Borgpen veerstang met veel vet erop, leiding en lekslang met doorvoerthule erop en tot slot het leukste om te doen: er een vers gereviseerde en zelf gespoten veerbol erop schroeven…
Untitled by , on Flickr
Untitled by , on Flickr
(Het gat met grote O-rubber is tbv vulslang LPG-tank, auto stond al met LPG op kenteken en dat houd ik zo).
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
En nog zo’n gek staketsel gereed:
Untitled by , on Flickr
Hangt inmiddels ook netjes onder de auto. Op naar de voorzijde dus.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
hallo idealist en anderen ! ik zeg yummie !.... absoluut fabeltastisch om naar te kijken. sjapoo ! ik heb wel weer een idee opgedaan, er moet nog ooit een gs gerestaureerd worden door ondergetekende ( nu even niet helaas) en ik zocht naar een charmante oplossing als alternatief voor de krulleiding die bij een gs in de achterdraagarmen lopen. een drama om ze goed gemonteerd te krijgen, en het blijft een vocht/modder/pekel-vanger , waardoor ik dit altijd een minpunt van de gs vond, ( een ander minpunt zit op de accu ) maar ik zie dat dit bij jouw wagen mooi opgelost is, gewoon flexibele slangen. zo gaat het dus bij mij ook worden ! geen krulleiding meer, bedankt voor de foto’s, en een hele mooie fijne avond ! tot je dienst gr mrep.
hydropneumatic driving has its ups and downs….....
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja bij de DS zijn ze van scharnierende remleidingen (DRAMA) overgegaan op de flex leidingen. Tot mijn grote verbazing was het bij de 2CV andersom! Daar zitten op mijn 63er flexleidingen en op latere typen dat gedrocht wat ook op een GS zit….Bij de Atypen zit het echter in een afgesloten buis, wat zelden problemen oplevert..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
hallo goeiemorgen meneer bogaard77; ja het is een gedrocht, en de krulleidingen waren toen ( 1995) al zeldzaam aan het worden ,het is een geweldig mooi ontwerp, en het is altijd gelukt, maar een doorgesleten leiding, druppeltje op de grond en zo, je kent het wel. dit systeem wat bij idealist op de foto staat is voor mij prima, zo zal het (tzt) gemaakt worden, de onderdelen zijn blijkbaar voor handen, dus kopieëren en klaar. een mooie dag gewenst. tot je dienst gr mrep.
hydropneumatic driving has its ups and downs….....
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Yep! al het DS spul wordt weer opnieuw gemaakt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dank voor de aanmoedigingen!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Linker veercilinder en bol erop zitten:
Untitled by , on Flickr
Untitled by , on Flickr
Het blauw is ietsie donkerder dan van Citrotech, maar was in een goedkoop spuitbusje in het standaard assortiment beschikbaar enne…je moet ook ergens een grens trekken he…
Untitled by , on Flickr
Alleen pomp, HD-regelaar en stuurhuis ontbreken nog in het hydraulisch systeem. Daarin zitten nog wat dilemma’s. De pomp was lekvrij, tot 6 jaar geleden. Het stuurhuis stuurde goed, maar er stond een klein LHM-plasje op de bak. Lekte niet hard, de auto bleef sowieso lang hoog staan, dus de interne lekkage zal vermoedelijk mee zijn gevallen.
Hoe aan te pakken…... klakkeloos een gereviseerde halen bij CT en mij 900 euro lichter laten maken? Als ik de verhalen hier lees is het de enige betrouwbare optie… pomp: zelf reviseren of klakkeloos voor 500 een geviseerde bij CT halen?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Het stuurhuis voor mijn break vervang ik tzt klakkeloos door een gereviseerde van CT. Er circuleren op dit forum een aantal verhandelingen van mensen die de revisie van het stuurhuis zelf ter hand hebben genomen. De resultaten zijn voor mij geen aanmoediging om het zelf te gaan doen.
Geheel anders is de hogedrukpomp. De pomp van mijn break lekte ook flink. Deze reparatie heb ik zelf uitgevoerd. Op internet circuleren een aantal YouTube filmpjes van -naar ik meen -een Fransman die dit klusje heel gedetailleerd voordoet. Ik heb voor mijn pomp niet de O-ringenset van CT gekocht maar deze rubbertjes gewoon bij Technirub besteld. In het Onderdelenboek van DS staan alle maten van die rubbertjes en voor een paar euro was ik klaar. De draaiende delen van mijn pomp hadden geen schade dus had ik na 2 avondjes werk en € 7 rubbers weer een goede pomp. Ter controle heb ik de pomp op mijn Dsuper5 gemonteerd en na 7500 km is de pomp kurkdroog en de pompopbrengst goed.
Rinus
Helemaal eens met Olga,
Mijn pomp heb ik zelf ook gereviseerd met O-ringen van Technirub. Dan weet je ook zeker dat je goede kwaliteit rubber hebt. Een stuurhuis uit elkaar halen en alle afdichtingen vervangen zou je zelf wel kunnen maar de lekkage zit soms bij de plunjers die versleten zijn. Deze zijn alleen maar afgedicht door een zeer nauwe passing. Bij de stuurhuizen van CT worden deze ook vervangen. Maar het blijft een boel geld als je eigen stuurhuis nog redelijk is.
Heren, dank. Het verhaal van de pomp klinkt goed, ga ik dan ook doen en verlicht het leed van de investering in het stuurhuis. Een van CT lijkt inderdaad de enige echt goede keuze.
Ander punt: in heb er een op het oog redelijke 2 rijige radiator in zitten. Op zich origineel maar ik hoor uit alle windrichtingen dat 3-rijig toch wel de nieuwe norm is. Koop je die nieuw dan worden de euro’s wederom uit je zak geknuppeld, maar kan ik mijn radiator ook late ombouwen/ reviseren? Kost dat dan?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection