Omdat ik hier op het forum blijf plakken, er toch een Citroën moet bijkomen, mijn Saabje
9-5 SE estate 2.0 Lpt fabrieks Lpi installatie ipv reservewiel 150pk bj 2000 400000km
na aankoop maandje aan gewerkt, andere bijgeleverde bumper geplaatst achteraan, trekhaak van afneembaar naar geschroefd veranderd, kofferbak roest weggewerkt , andere (occasie) uitlaat geplaatst, nieuwe banden, nieuwe Turbo, black sludge reiniging….. we zitten met aankoop nog een stuk onder de 2000€
Te doen, stock wielen klaarmaken voor de winterbanden (die van de C8), rubbers achteras allemaal vervangen + Verlagingsset 30mm Eibach, dan moeten de wielen achter terug recht staan en de wagen vlak liggen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Wintervelgen even on-hold gezet.
Bezig om de silentblocks van de achteras te vervangen, Uitlaat eronderuit, achteras eronderuit….
Vandaag moest ik in Mijdrecht zijn voor het werk, even bij R&D car parts gaan shoppen : Eibach pro kit, 30mm verlaging gekocht
Zou hij ongeveer zo op zijn poten moeten staan
https://www.pinterest.com/pin/406098091391622223/
Foto’s volgen nog
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Leuk! Ik heb de 9-5 altijd mooi gevonden, zowel de sedan als de estate…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Je hoort veel enge verhalen over black sludge bij deze motoren. Wat houd die reiniging die je noemt precies in?
Carterpan verwijderen en reinigen, ook de retourpijpjes en de oliezeef.
al bij al ben je snel een paar uur verder, voorste uitlaat moet eraf, onderste motorbeplating….
Stomme is dat de olieaftapplug net niet goed genoeg geplaatst is om alle vervuiling met een oliewissel te laten weglopen, oliezeef zit op het diepste punt.
Ben wel blij dat deze op LPG staat, was haast geen vervuiling te vinden, dat is toch iets heel positief want heb al beelden gezien… En kapot gelopen motoren omdat de zeef dus dicht gaat zitten.
Vol syntheet erin, geen andere keuze bij deze motoren.
Grootste probleem bij deze blokken, wat wel een knap blok is, is volgens mij gewoon een te krap bemeten oliepomp, bijna alle problemen komen door olietekort, gaat ook maar 4 liter olie in wat volgens mij ook al niet helpt, maar het blok zit diep in de wagen met een enorm verhoogd stuk om de uitlaat te laten passeren. Function Follows Form bij de Saab
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Vandaag White Vision lampenset van Philips gestoken, dat scheelt enorm.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Eibach staat er eindelijk onder
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
En we houden hem, of het is toch de bedoeling.
Donor bijgekocht met 150000 minder op de teller, alle mechaniek gaat overgebouwd worden, huidige op 414000 en zitten toch onfrisse geluiden in het blok, remservo verliest vacuum, stuurservo lekt en kreunt, blok op diverse plaatsen lek.
Leuke velgjes met nog goede banden, sideskirts en volle bumperlip.
Lekker sleutelen volgende weken.
https://www.pinterest.com/pin/406098091395702269/
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Kijk, ik zie graag dat daar een sloper voor wordt gebruikt anders dan dat hij in de pers belandt…
Wel zonde van zo’n mooie rooie
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
zo mooi is hij in het echt niet, was een tegenvaller, dacht verkoop de deuren, zal blij zijn als ik er een paar biertjes voor vang.
Enige plaatwerkdeel dat echt goed is (niet van lak) is de motorkap.
Hij heeft naar verluid bijna 2 maand te koop gestaan (475€) , de eigenaar was al aan de sloop aan het denken, dat is nog erger, gewoon platdrukken zonder meer.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Geweldig om aan te sleutel die Saab, de rooie heeft een ratel wat de waterpomp zou zijn, om het zeker te weten moet je simpel de accessoire riem er even af gooien, simpel want er zit een automatische spanner op, je steekt een verlengstuk van 1/2” in de spanner en haalt de spanning weg. En dan wil je de riem terug leggen, moet je de motorsteun loshalen om erbij te kunnen..
Ja ben er nog niet mee klaar.
Ratelend geluid is inderdaad de waterpomp, goede gok van mij… Die vervang ik toch samen met de looprollen en de riem ook als die niet kapot waren want veel gemakkelijker op de werkbank te doen dan in de auto.
Leuke bijkomstigheid, er zit een benzine Eberspach in, af fabriek, die kan ik overbouwen mits programmeren in de wagen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Tijd terwijl de Twingo van mijn schoonvader gekocht, schoonmoeder ligt ernstig ziek in het ziekenhuis en zal nooit meer mogen rijden.
1.2 van 2002 met maar 113000 op de teller, achterrem die blijft hangen en deur gaat van binnenuit niet open, wel fijn wagentje.
Een geluk bij een ongeluk.
Heb ik wat meer tijd om aan de Saab te werken, controle is ondertussen vervallen dus die blijft gewoon van het straat tot hij terug rijklaar is voor de keuring.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Vandaag even nodige onderhoud aan de Twingo gedaan, olie+filter.
De olie leek me gewoon dood, eerder een raar bruin dan zwart, mogelijk blow by langs de zuigers en dus mix benzine en olie. Luchtfilter wel vervangen maar die was nog redelijk nieuw.
In elk geval een merkbare update.
Morgen nog bougietjes steken, die hadden ze niet binnen.
Verder de zware roest aangepakt, op het oliecarter, dat blok is zo kurkdroog dat het carter zwaar geroest was.
Met een stevige voet, of vaak goed geladen, is het verbruik 1 op 16 haast geen snelwegkilometers, alles binnendoor of fileverkeer. Denk wel dat 1 op 20-24 haalbaar zou zijn.
Ben best tevreden van het gebakje, met 4 zit je nog steeds comfortabel, alleen of met 2 heb je een ruime koffer.
Airco of het open air dakje hadden wel aangenaam geweest want hij heeft ook geen Arko.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Vandaag poging tot inbraak in mijn Twingo gehad van zo’n kaartjessteker, slot hangt een stukje los.
Snap het niet, kansloze Twingo waar niets los in lag, geparkeerd op de parking voor mijn werk, langs een invalsweg met veel voetgangers en fietsers
Black Fryday vandaag , zal eens snel een alarm kopen bij onze Chineese vrienden.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017