amai
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Wat balen zeg !
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Als de bumper er voor reparatie af ligt, neem je dan meteen het oude gat erboven mee? Een vreemde plaats voor een gat trouwens, of zie ik het niet goed?
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is het gat voor de slinger….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ah, stom van me! Vergeten terug te schakelen naar “vroeger”. Niettemin ziet het er toch een beetje ruw en zelfs roestig uit.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
zo’n stukje keienvanger en bumper ligt nog wel in Arkel!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dat weet ik, maar de keienvanger stond niet op de nominatie om binnenkort aangepakt te worden.
Net als de bumper. Die wordt niet vervangen, maar die ga ik uitdeuken.
Overigens staat de Ami nu bij de garage (dat stond al op de planning). Binnenkort volgt er een foto waarom.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Dit is de reden dat de Ami bij de garage stond: de vreselijke Acadiane-stoelen zijn vervangen door BX-stoelen.
Sinds de aankoop van de Ami heb ik last van mijn rug. Daarnaast horen Acadiane-stoelen niet in een Ami.
De nieuwe zitpositie is echt vele malen beter dan eerst. Het zit perfect, de zitting en de rugleuning zijn verstelbaar en het zit vooral een stuk meer solide dan eerst.
En na zo’n 500.000 km in mijn diverse BX’en van de afgelopen 15 jaar zit dit weer als vanouds.
Wederom gaat mijn dank uit naar de vakmannen van Sander Aalderink.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1889
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Blijft voor mij(persoonlijk) ook de allerbeste Stoel, ooit die Citroën in een auto heeft geplaatst.
En nu heb jij die in je Ami staan.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Nog leuker: de combinatie BX-stoel met DS-stuur is ook geniaal. En dat terwijl het noch een BX, noch een DS is.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Het is tijd voor een update.
De Ami heeft inmiddels ruim 19.000 kilometers gereden met mijn rechter voet op het gaspedaal. Vorige week zijn er mistlichten geplaatst op de voorbumper, zijn de achterste spatlappen verhuisd naar voren en zijn er nieuwe (authentieke) spatlappen achter gemonteerd.
Volgens de garage waren er ineens geen gele Duplo-lampjes meer beschikbaar, dus moest ik vol schaamte met witte lampjes naar huis rijden…
Inmiddels zitten er uiteraard weer gele bolletjes in.
Voor mij is de Ami nu helemaal “af”. Ze is precies zoals ik haar wil hebben.
Nu is het enkel een kwestie van alle vakantiespullen bijeen rapen om over drie weken naar 100 jaar Citroën in Frankrijk te gaan. Daar heb ik ontzettend veel zin in!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Prachtige verschijning
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste
Update: de Ami heeft een nieuwe APK tot 2022!
Na ruim 25.000 km sinds de aankoop (januari 2018) moesten er uiteraard wel wat dingen worden vervangen voor de APK, zoals de uitlaat, 2 wiellagers, een lampje hier en daar, een nieuw ruitenwisserpompje, wat werk aan de mistlampen, etc. Maar de Ami 8 mag in ieder geval weer heel lang legaal de weg op.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Oei, gisteren toch voor het eerst de ANWB gebeld…
Op de eerste zaterdag van het jaar, precies twee jaar na de aankoop, reed ik op een regenachtige A10 Zuid, toen ineens het vermogen wegviel. Het was alsof iemand de handrem had aangetrokken. Gelukkig kon ik snel een afrit af.
Aan het einde van de afrit moest ik remmen, en toen leek het alsof ineens al het vermogen weer terug was.
Conclusie: de remlichtschakelaar op het rempedaal was uit elkaar gevallen. Het plastic palletje blokkeerde het rempedaal, waardoor het leek alsof op de snelweg de handrem werd aangetrokken.
Gevolg: na met de ANWB te hebben overgelegd ben ik onder begeleiding naar huis gereden, want ik had geen remlichten meer. Inmiddels was het na middernacht, dus heel erg was dat niet.
Kortom: z.s.m. ga ik een nieuwe remlichtschakelaar regelen, zodat ik weer veilig met remlichten kan rijden.
Het gaat dus om dit witte doosje aan het rempedaal. In augustus was ie al eens vervangen, maar heel lang ging ie dus niet mee…
Ondertussen had ik nog deze foto’s gemaakt, i.c.m. met een geweldig Norev-model, welke ik tijdens 100 jaar Citroën in Frankrijk had gekocht.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Deze schakelaars, geheel uit kunststof, zijn heel kwetsbaar.
Er bestaat ook een uitvoering in messing.
Die zijn probleemloos.
De automaterialenzaak kan je daarmee zeker voort helpen.