Zeker jammer….
Inmiddels een paar weken verder en ook nog hetzelfde probleem als KAACIT en Manuarmata geconstateerd. Ook sinds de nieuwe deuren een irritante fluittoon rechtsvoor bij tegenwind…
Komende dinsdag gaat hij in de herkansing.
2014 Cactus 82pk ETG/Shine/Blanc Perle Nacré/Chocolate Airbumps/Panoramadak/Velours Habana/17” Cross
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Begin dit jaar heeft mijn moeder ook een cactus gekocht en hiervan waren de deuren ook roestig, hiervan heb ik hier toen ook een melding gemaakt. Dit is toen heel netjes opgelost met 4 nieuwe deuren die goed zijn gespoten, de service was prima.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Inmiddels weer een maand verder, fluittoon is verholpen. beide zijkanten zijn nu in zijn geheel gespoten dus kleurverschil is nihil alleen gaan de ‘kussentjes’ zich inmiddels weer behoorlijk aftekenen in de lak..
Komende week maar weer even terug naar de spuiter en/of dealer.
2014 Cactus 82pk ETG/Shine/Blanc Perle Nacré/Chocolate Airbumps/Panoramadak/Velours Habana/17” Cross
hallo Shine; de kunststof delen zijn gemonteerd, maar de lak was nog niet uitgehard. en als het dan ook nog in de zon staat, dan gaan de donkere panelen uitzetten, en wordt het erger. dit is haastwerk, heel jammer. fijne dag gr mrep.
hydropneumatic driving has its ups and downs….....
Mmmm, roest deuren zei je…......slechts 2 van de 5 sterren: Citroën C4 Cactus.
https://www.ad.nl/auto/deze-negen-moderne-auto-s-roesten-het-snelst~a5fa00a0/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan! Gebruik de knop “Plaats Reactie”. Zie regel 10 [/edit mod]
Ik zag dit artikel ook al op FB langs komen, zit natuurlijk best een kern van waarheid in maar vind het nogal een summier stuk. Mijn vraag luid naast de deuren van een cactus zijn er ook andere delen die slecht beschermd zijn en roestgevoelig? Mijn moeder heeft een cactus waar al 4 nieuwe deuren in zijn gezet maar waar moet je nog meer op letten? Denk dat ik binnenkort ook deze auto maar flink in de Mike Sanders vet ga zetten, beter roest voorkomen.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Ik heb de Cactus (wit HDI) nu 3.5 jaar en ben er, naast de reguliere beurten, 20x (!!) mee terug naar de garage geweest. Steeds eerst diagnose en een week later weer terug voor het uitvoeren van de reparatie.
Linker, rechter veerpoot, stabilisator stang, kabeltje hier, kabeltje daar, deuren etc, etc. Alles moest vervangen worden. Momenteel staat er weer een terugroepactie voor vervanging van het nokkenastandwiel….
De handel heeft er inmiddels ook lucht van gekregen. Ik krijg, zoekend naar wat anders van rond de 30k, biedingen van 8000.- voor een fully loaded cactus met 70k op de teller met een nieuwprijs van 25.500.- euro…
5000.- afschrijving per jaar. Ik rij h’m nu maar op (nog 1 jaar dus, als ie dat al haalt) en dan iets electrisch een Kona, Ioniq of Leaf of zo. Het is niet anders. Au revoir Citroen, er zijn grenzen.
Geen exemplarische ervaring overigens. Ik heb in het verleden bx-en en cx-en gereden. Daarna 25 jaar Citroen gemeden. Nu definitief. Het geweldige rijgedrag compenseert de ellende onvoldoende.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Wat een ellende allemaal, hier zou ik ook gek van worden. De cactus 1,2 benzine uit 2016 van mijn moeder heeft ze nu net geen jaar en bijna 20,000 km mee gereden 0,0 problemen mee gehad. Bij aanschaf zijn onder garantie de deuren vervangen en sindsdien echt een probleemloze auto. Jou ervaring lijkt echt wel een maandag ochtend model te zijn, afschrijving van €5000 voor het eerste jaar lijkt mij niet onredelijk al blijft het veel geld.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Dat was even schrikken die berichten over roest bij de Cactus.
Zeker gezien het feit dat mijn Cactus weer bij de spuiter staat om de randen rond de airbumps te herstellen. De lak was daar opgeschoven.
De deuren zijn verleden jaar vervangen. En nu zag ik dat de verf was gaan ribbellen op alle vier de deuren.
Maar de service van mijn dealer is goed. Geen gemekker maar laten herstellen. Keurig.
Ik vind sowieso dat mijn dealer in s’-Gravenzande zijn best doet om tevreden klanten te houden.
Nu heb ik dus een goede dealer maar een matig product als je op de berichtgeving afgaat.
Dat is jammer voor de klant maar ook voor de organisatie die de auto’s op de markt zet.
Toch ben ik ook positief. Mijn 82pk Cactus heeft zonder problemen de 70000 km onder de wielen laten glijden. een reden om hem nog lang te houden.
Echter in je achterhoofd speelt nu wel iedere keer dat woord “roest” op.
waar zit die roest dan? Op het internet heb ik wel al wat onaangename foto’s gevonden.
Moet ik nu wel of niet blijven doorrijden? een alternatief kan ik mij niet zo snel bedenken.
C3 beetje klein, C3 aircros te duur qua verbruik en te zwaar, nieuwe Cactus te duur en niet leuk.
Ik weet het niet meer.
Dan maar doorrijden. Al krijg ik nu ook minder geslaagde opmerkingen van mijn collega’s over de roest.
Dat is waar ik het meeste van baal.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Dat kan inderdaad een dilemma zijn.
Probeer je vooral van opmerkingen van een ander niets aan te trekken. Het is jouw auto en jij hebt er plezier van, dat is het belangrijkste toch!?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Een alternatief kan zijn, behandelen of laten behandelen met Mike Sanders vet. Dan wordt de koets voor de eeuwigheid. Geef toe, het lijkt terug naar vroeger, de tijd van de tectyl stations, maar ja, blijkbaar nodig.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
25trd schreef:Dat kan inderdaad een dilemma zijn.
Probeer je vooral van opmerkingen van een ander niets aan te trekken. Het is jouw auto en jij hebt er plezier van, dat is het belangrijkste toch!?
Hier kan ik me helemaal in vinden.
De eerste 2.5 jaar is mijn Cactus altijd aan zee geparkeerd (letterlijk enkele meters van het water tijdens vloed). Ja al de 4 deuren beginnen nu ook roest onderaan te vertonen op de bekende plekken en met al dat zout kan de wiel ophanging ook wel een opknap beurt gebruiken. Ik heb met een endescoop de auto bekeken en heb geen noemenswaardige roest kunnen ontdekken. Ik baal uiteraard wel van het feit dat ik er niet onderuit kom om de deuren te laten wisselen maar apart van dit ongemak maak ik me geen zorgen over roest vorming.
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 20-08-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 12 Pure Tech 82 Live
We mogen natuurlijk niet vergeten dat er Cactussen zijn die geen problemen hebben (die niet roesten ... of toch niet direct Mijn Cactus van 2016 heeft net zijn 40.000 km gehad en (hout vasthouden) ik heb er nog geen problemen mee gehad, en ik zie nergens roest zitten, de auto staat dagelijks buiten. Ik ben een trotse en blije Cactus rijden en het is zo jammer dat er toch vele problemen hebben met deze schitterende en eigentijdse auto.
VW Transporter T2 ‘75
Citroën Berlingo ‘99
Citroën Xsara Picasso ‘06
Citroën C4 Cactus ‘16
Helemaal eens. Onze cactus uit eind 2014 loopt ongestoord inmiddels naar in 70.000 km. Geen roest, geen extrakosten bij de jaarlijkse beurten en nog steeds een lust voor het oog met een verbruik van gem. 1:19 (benzine 82pk). Natuurlijk komen in dit forum vooral de problemen in het zicht en dat is begrijpelijk want waarom zou je posten als alles prima gaat? In die zin ben ik blij met de vorige reactie, want voor ons bestaat er op dit moment geen betere auto. We rijden hem op tot hij door zijn veren zakt en de volgende zal nimmer dezelfde uitstraling hebben, zeker weten, helaas….
Helemaal mee eens, mijn Cactus heeft nu ook meer dan 70.000km gereden en hij rijdt nog als een zonnetje. Ik denk dat ik hem lekker hou. Zeker nu ik fiets naar mijn werk, tikken de kilometers op de fiets aan en spaar ik de Cactus.
Ik gebruik hem alleen voor lange afstanden en als het weer het niet toe laat om de 22 km naar mijn werk te fietsen.
Dat komt niet vaak voor. Dus mijn Cactus mag nog lang blijven. Ik vind deze wagen nog steeds bijzonder om naar te kijken. Nieuwe auto’s beginnen mij steeds minder te interesseren het is allemaal zo hetzelfde.
Vroeger haastte ik mij naar de dealer om nieuwe modellen te zien. Ook van andere merken. Die tijd is echt voorbij. De Cactus was het laatste model waar ik een extra bezoekje voor bij de dealer bracht.
En die roest ach ja, nog weinig van gezien, afgezien van de netjes herstelde deuren. Waar kan je nog zo’n grappige auto vinden? Met deze grootte, zuinig en onder de 1000 kg?
Trouwens bedankt voor de leuke reacties op mijn schrijven.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline