René Jongejan schreef:Niet bij een CX, daar zit geen standaard claxon op, maar origineel alleen een tweetonige luchthoorn.
In jouw zin heb je het over standaard, niet over serie 2
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ok, standaard serie 2 dan.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
René Jongejan schreef:GS1970 schreef:De luchthoorn is volgens mij gewoon een standaard claxon met een hoorn voor het membraan zodat het lekker trompettert.
Niet bij een CX, daar zit geen standaard claxon op, maar origineel alleen een tweetonige luchthoorn.
Ja, dat is wat ik zeg, het element achter op de hoorn werkt volgens mij hetzelfde als een gewone claxon. Hetzelfde idee als bij een dubbele claxon zoals op een GS Pallas, daar zit een soort schelp als hoorn op het membraan van de claxon, Gluid gaat al richting die van een hoorn
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nope, het zijn echte luchthoorns, aangeblazen door een compressortje.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
René Jongejan schreef:Nope, het zijn echte luchthoorns, aangeblazen door een compressortje.
Ok, weer wat geleerd!
Een halve dag niet in mijn topic gekeken en er is een half boek geschreven! Dank voor alle meedenken… Voor de duidelijkheid, het gaat om luchthoorns. De factor toeval speelt geen rol, het is nu al weken elke dag hetzelfde. Als de sleutel nog niet in het contact zit, loeien de hoorns, als ik het contact aanzet ook, als ik de motor aanzet en tijdens de eerste 5 kilometer rijden evenzo. Daarna is het uit met de pret. De auto moet eerst weer een paar uur afkoelen voordat er weer geluid is. Zoals in het begin van dit topic al gemeld: de contacten zijn schoon, de schakelaar is ok, het relais is goed (vervangen door een nieuwe, zelfde euvel). Ik meet spanning waar ik spanning moet meten, misschien komt het erg nauw? Compressortje vraagt relatief veel vermogen is mijn indruk. Ik zou zelf denken dat het bij een warme motorruimte juist beter zou moeten werken, niet dus. Ik kan nog eens de massadraad vervangen…
Het klinkt in mijn oren dus als een probleem dat ontstaat door hitte..
Maar wat reageert er zo slecht op die hitte? het relais? de compressor zelf? het membraam in de voet van de luchthoorn?
of denk ik nu compleet de verkeerde richting in?