Totaal aantal Berichten: 9436
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Inderdaad, gewoon opnieuw laten vullen.
Als de restdruk nog minstens 10 bar is kan dat zonder problemen en zelfs meerdere keren.
Het membraan kan pas stuk gaan als de restdruk heel laag is, dan kan het membraan de binnenkant van de bol raken en daardoor beschadigen.
Het van druk raken van een veerbol gaat niet via het membraan, maar door diffusie van de stikstofmoleculen door het staal.
Ik blijf het overigens lastig vinden dat er 2 draadjes over deze auto zijn.
Kunnen de heren moderatoren dat niet tot 1 geheel samenvoegen?
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/236881
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
prima
stienstra schreef:...
“Om het probleem van het snel inzakken tegen te gaan is eerst beginnen met het reinigen van het LHM systeem. Dus olie en filters te vervangen. ...”
Ik wil je niet teleurstellen, maar mijn ervaring is dat LHM verversen en bollen vervangen niets helpen als daar de oorzaak niet ligt. En héél snel inzakken, bij wijze van spreken al als je de deur nog op slot moet doen, komt met zekerheid van een serieuze interne lekkage. En dus niet van bollen en LHM.
Die interne lekkage kan op zich niet zoveel kwaad zolang de HD-pomp het aankan. In de praktijk heeft, tot op heden, geen enkele CX-specialist mij de oplossing geboden in de zin van ‘als dit het symptoom is, dan is dat de oplossing’.
Een kwestie van alles één voor één vervangen, maar wellicht dat de remservo de beste optie is. Die servo kan gereviseerd worden.
Bij mijn DS deed iets vergelijkbaars zich voor aan de voorkant. Dat bleken de veercylinders te zijn. Na vervanging daarvan bleef ze opeens weer probleemloos hoog staan.
De keuze ‘bollen vullen’ of ‘bollen vervangen’ zou ik in het voordeel van vervangen uit laten vallen. Het prijsverschil is miniem en alleen bij nieuwe veerbollen weet je zeker wat je hebt. Er zijn voldoende aanbiedingen te vinden voor I.F.H.S.-veerbollen en waar vullen vaak iets van € 25,00 per bol kost, zijn nieuwe voor € 35,00 te koop. Een set rondom is als set voor € 130,00 probleemloos te vinden. En in principe is nieuwe plaatsen minder werk en kost dus minder arbeidsloon.
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018
- CX citroen cx 2.5 GTI
hoi, dankjewel voor de uitvoerige uitleg.
Ik heb met Borculo afgesproken dat na de winterslaap de citroen daar even heen gaat om in ieder geval het prutswerkje onder de wagen even te herstellen.
Ik heb de in veer test gedaan, deze lijkt op alle 4 de hoeken goed te werken, ook dit zal dan wel blijken.
Voor nu gaat na een was en poets beurt het auto kleed(gisteren gekocht bij de Aldi) er over(accu aan de druppel lader)
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018
- CX citroen cx 2.5 GTI
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Ben je de CX zat ??
Zag hem volgens mij op mp staan ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018
- CX citroen cx 2.5 GTI
Hoi,
nee niet zat, loopt en rijd prima!
Heb voorheen 205 cabriootjes gehad, en die mis ik eigenlijk wel(de kids ook)
Vandaar mijn poging op marktplaats, mocht het niet lukken, geen probleem, tis een prima cx!
groetjes Peter.
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Ahhh ok
Ik heb wel geen CX meer maar kijk wel altijd naar wat er te koop staat, was benieuwd
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018
- CX citroen cx 2.5 GTI
ha ha, geen probleem, er zit geen “spannend"verhaal achter in ieder geval.
Ik wacht het rustig 4 weken af of er een leuk 205je dakloos aangeboden wordt, en anders hou ik de wagen fijn!