Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-2012
- Saxo 1.4 VTS
- Saxo 1.4
hallo,
zijn er hier mensen die al eens een voorwiellager van een saxo vervangen hebben met dergelijk tool :
https://www.datona.nl/wiellager-trekker.html
is dit te doen ?
thx
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Is dit niet zo de van het geld, kijk eens op you-tube, en kijk hoe ze het daar doen, dit doen ze gewoon om de hele binnen arm in. Gebouwtje te. Laten, gewoon buiten arm fusee uit bouwen en gaan met die, banaan, nog iets iets is simpels is simpels ga naar een bedrijf waar ze hem ook in percenten, daar waar ze ook dat lager heben, dat zal je je het. Zelfde gelde van het geld, wel even het fusee, goed schoon maken, voor je het weg brengt,
Ik vrees ervoor.
Voor zover ik weet moet het volledige boeltje er vanonder en dan eruit persen…
hoi Groove; maak het niet te moeilijk joh ! bel bart in malden ! of de vos in beneden leeuwen, en zet een complete fusee , ben je in een uur klaar ! succes ! gr mrep
hydropneumatic driving has its ups and downs….....
De set lijkt leuk, maar waar laten ze de aandrijf-as?
@ mrep
Dat is idd ook een mogelijkheid
Welke draairichting met de centrale wielbout los? Rechts of links als je naast het wiel staat.
Ding zit zo vast dat de dop tussenstuk tordeert.
Lager is stuk volgens de apk, en ik kan ik nieuw lager dan even bij kennis er in persen.
Eens een keer een pers zelf lassen met een pot krik, dat gaat prima. altijd handig.
vrg kees
Het is standaard rechtse schroefdraad.
Dus tegen de klok in (linksom) losdraaien.
En soms zit ‘ie heel erg vast.
Dan is een slagmoersleutel het aangewezen gereedschap om ‘m los te krijgen.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Die moer moet als ik het me goed herinner met 265 Nm vast. Ga er dan maar vanuit dat als hij goed aangetrokken is je hem met minstens 300 Nm of zelfs 350 Nm los moet halen, want je moet de wrijving van de schroefdraad en de moer op de flens er bij tellen. Als de boel verroest is dan kan dat nog hoger zijn.
Ik heb al veel vaker goedkope verlengstangen/tussenstukken gehad die de 200 Nm niet aankunnen.
Dus of een breaker-bar van 80 cm, of een pijp van een meter op de sleutel. Ik gebruik dan een oude Bahco ratel met heel grove vertanding. Met eentje met fijne vertanding sloop je de tanden vrij snel.
Als je dat met een slagmoersleutel wil doen: Moet je er een nemen die ruim 400 Nm kan maken, anders heeft het geen zin. Pneumatisch is dat veelal geen probleem, met een Accu apparaat heb je dan een goede professionele nodig. Neem de specs met een korreltje zout, dus op spec > 1000 Nm kan werken.
To err is human, not to err is divine.