Hallo beste forummers!
Het is al weer enige tijd geleden dat ik een BX-rijder was. Na een 1.6 TGi progress, een 16v Mk2 en nog een 1.9 TZi (wat een rampenbak was dat), heb ik een Porsche 944 gehad, daarna heeeeeeel lang een AX 1.1 (cheapest car ever) en nu een Audi A3 (sorry). Ergens in het hele verhaal zat ook nog een Xantia 1.8i.
(mijn eerste post in dit forum staat op de twee-na-laatste pagina van het BX-forum, ik geloof dat ik mezelf met recht een oudgediende mag noemen)
Hoe dan ook… Ik wil alleen maar even mijn verbazing schetsen, mijn hemeltje, als ik op marktplaats kijk, wat een BX nu moet opbrengen?? Tweeduizend euro is niks! Mijn eerste heeft me 250 euro gekost, met een volle tank benzine… Om nog maar te zwijgen over de prijzen voor een 16v. Betalen mensen dat? Of zijn de handelaren nu compleet van de pot gerukt?
Wat heb jij voor jouw BX betaalt?
Groeten van een Audi-rijder met een Citroën-hart!
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Ze zijn een beetje gehypet
Een goede BX mag tegenwoordig best wel wat kosten maar deze actuele marktplaats prijzen gaan echt nergens over
De handel neemt een loopje met de kopers
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Daar zou ik tegenover willen stellen dat die prijzen van drie- of vierhonderd euro van tien jaar geleden eigenlijk ook belachelijk waren, gegeven het feit dat de BX, als je de kinderziektes van de eerste jaren even buiten beschouwing laat, echt geen slechte auto was. Maar voor zowel toen als nu geldt: de markt heeft altijd gelijk.
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Ach ja, je ziet de trend zo doorgaan in de Xantia en C5
Een paar jaar geleden was de Xantia geen drol meer waard en ze beginnen nu ook weer in prijs te stijgen
De C5 is nu ook niets meer waard maar die zullen denk ik ook niet meer in waarde stijgen op een paar exclusieve modellen na
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Rougefurio schreef:Daar zou ik tegenover willen stellen dat die prijzen van drie- of vierhonderd euro van tien jaar geleden eigenlijk ook belachelijk waren
Belachelijk hoog ja. Ik betaalde in die tijd echt nooit meer dan rond de 150 euro voor een bx, mits er nog een beetje apk op zat
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja, en gezien die prijzen, de huidige milieumaatregelen en CO2-neutraal geneuzel is de kans vrij groot dat er bij de volgende forumreis geen BX meer op het kampvuur gaat
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Tja, misschien moeten we dit het Citroën-min-BX-forum.nl gaan noemen.
Heb voor mn bx trd meer dan 2000 euries betaald, prima deal mooie auto rijd fantastisch.
nu zo`n 7000 km probleem loos gereden veel bekijks.
prima oldtimer betrouw baar en vooral er zijn voldoende onderdelen te krijgen..
gr Ronald
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Eindelijk krijgt de BX een beetje de waarde die deze auto’s verdienen, kratje pils BX is al even verleden tijd. Zeker in Nederland zijn in de 12 jaar dat de BX geleverd is heel veel verkocht prijs kwaliteit was gewoon goed. Zeker tot 15 jaar na de verkoop van de laatste nieuwe BX waren ze zeer populaire op de occasion markt, ruimte, comfort, betrouwbaar, zuinig, lage MRB en vooral heeeeeeeel goedkoop in aanschaf. De BXen die vertroeteld zijn in die periode zijn op één hand te tellen de rest van de BXen zijn gewoon helemaal op gereden en gestorven in de pers. DE BXen die nu nog over zijn kan je verdelen in twee groepen, de vertroetelde exemplaren die inderdaad best een behoorlijke waarde hebben en de BXen die net niet in de pers zijn beland en die meeliften op de hoge prijzen maar wel 20 jaar zijn onderhouden met plakband beleid.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Hèhè, eindelijk een beetje steun. “Voldoende onderdelen” (sneuper2000) zal dan wel slaan op tweedehands onderdelen, want het is juist zo jammer dat er nieuw bijna niets meer te krijgen is en de weinige imitatie vaak van twijfelachtige kwaliteit is. Maar: BX RULES!
Natuurlijk, als je je droom-BX tegenkomt, in uitstekende staat, met een lage kilometerstand, dan is bijvoorbeeld 2000 euro wel te billijken. Die biksen die tien jaar geleden een paar honderd euro kostten hadden meestal wel behoorlijk achterstallig onderhoud, dat moet je wel bij de aanschafprijs optellen.
En waarschijnlijk kun je nog steeds wel een BX op de kop tikken voor een habbekrats, met wat geduld. Maar ik zie ook een Cannix met een kwart miljoen kilometer op de teller op marktplaats voor 2000 euros Of een GTi sans lichtmetalen velgen, 3 ton op de teller, voor 3950
Ik wil als afvallige nog wel even zeggen dat mijn 16v Mk2 wel de meest comfortabele auto is die ik gehad heb! Mooie combi van power en comfort was dat.
weet je wat het ergste is? de diesels mogen de meeste steden nietmeer in en citroens van voor 2000 wordt geadviseerd om geen e10 te tsnken dus Belgie kun je niet meer in. ik hen 4 bxxen gehad. 2 gt’s supersnel een biarritz en een progress. Ruime autos en die vering… maar ook de nodige makken gehad. leidingen die braken…. heb nu ern 1986 evasion en baal dat die geen e10 aanksn.
Mijn 1.6 Image uit ‘92 kostte dik 4 jaar geleden 1700 euro met 92.000 km op de teller, top onderhouden en (echt) roestvrij.
Wat mij betreft geen geld voor een ruime, comfortabele en, naar gebleken, betrouwbare auto. Ondertussen ben ik alweer 100.000 km verder.
Na meer dan 25 jaar BX rijden (met korte tussenpauze) vind ik de auto nog steeds allesbehalve mooi maar je rijdt inmiddels wel in een zeldzaam geworden, aparte bak.
En als je het te duur vindt moet je gewoon wat anders kopen.
In mijn tank gaat overigens alleen Super(plus)98. De BX rijdt er merkbaar beter en soepeler op.
Dat BX onderdelen nieuw nauwelijks leverbaar en slechter dan origineel zijn, klopt niet.
CHEVRONICS in engeland maakt veel onderdelen na en die zijn van prima qualiteit.
Wil je liever in nederland shoppen dan is DE SNOEKFABRIEK een uitstekend adres.
Oké, in ieder geval bedankt voor de tip. Toch heb ik onlangs gasveren voor mijn achterklep uit Engeland laten komen (echter niet van Chevronics), waarvan de kwaliteit maar zo-zo is. Meer in het algemeen durf ik nog steeds te stellen dat namaakonderdelen het bijna nooit halen bij origineel. Een lage prijs is helaas meestal leidraad voor de fabrikanten en het komt niet bij ze op dat sommige mensen best bereid zijn meer te betalen voor goede spullen.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Rougefurio schreef:Meer in het algemeen durf ik nog steeds te stellen dat namaakonderdelen het bijna nooit halen bij origineel.
Dat ben ik helemaal met je eens en gaat wat mij betreft vooral op voor nieuw aangemaakte onderdelen voor klassieke(re) auto’s. De beroerde kwaliteit van vervangingsonderdelen speelt mijns inziens vooral erg bij de 2cv en de DS.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste