Lager HD Pomp
serve_vliegen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 08-02-2010

- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Gepost: 23 maart 2018 09:07 PM

Wie weet een goed alternatie voor het lager van de HD Pomp???

Ik meen te herkennen SKF431846A, maar het is erg klein en ik kan me vergissen.
Dit is een kogellager, 5 kogels.

Diameter buiten: 50,0mm
Diameter binnen: 12,2mm
breedte 15,8

Lijkt me dat ik beter een rollager kan terugplaatsen…

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 23 maart 2018 10:14 PM
  [ # 1 ]

het nummer klopt, ik heb kortgeleden eentje, een echte SKF,  besteld bij 123roulement.com
Andere leveranciers verkopen vaak imitatie

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 06 december 2018 08:47 PM
  [ # 2 ]

Hebben ze hier het lager aangepast of ???,  de 62205 RS, d-25 D-52 B-18mm. Komt uit mijn ID, rouw en pompt slecht, is een ander lager dan de SKF 431846A ?

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 06 december 2018 11:12 PM
  [ # 3 ]

Bij Citroen Andre in Hoeven bij Breda:

NOS HP pomp naaldlager
Artikelnummer: 5415021, DS39121A
NOS HP pomp naaldlager
€ 35,00

Rinus

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3700
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 07 december 2018 10:24 AM
  [ # 4 ]

Rinus: Dat lager houdt de as in het pomphuis gelagerd, is niet het voorste.


Serge: het is een heel specifiek lager met grote kogels, zoals J.Witkop zegt: bestellen kan bij 123roulements, je hebt echt de SKF nodig. Zie J Witkop.
Waarom denk je dat het lager niet goed is ? Als de pomp geluid maakt komt het vaak van binnen, als de pompopbrengst tegenvalt ligt dat niet aan het lager. 

Lucky: Bij jou hebben ze een ring gebruikt van 12x25 mm en een “kleiner” lager gebruikt. Misschien dat de ring niet echt goed past of dat het lager te zwak is. Ik zou dat zo niet doen, kun je beter een “dubbel rijig” gebruik.

Dat lager krijgt behoorlijk wat kracht te verduren vanwege de dpoulie en riemen die er op zitten.

 

 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 07 december 2018 04:11 PM
  [ # 5 ]

Citroensmgz,

Het lager kan nog best goed zijn, maar deze had ik nog niet eerder gezien. Vandaar mijn vraag, hebben ze dit lager aangepast in het huis of zijn er HD pompen met dit type lager ?. CX pompen ?.

De pomp lekte uitwendig niet, alleen duurde het lang voordat het systeem opdruk kwam. Ik heb nu een gebruikte pomp gemonteerd en dat verschil merkje, veel stiller en snel op druk.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3700
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 07 december 2018 05:21 PM
  [ # 6 ]

Dat is een aanpassing, niet origineel.
Een CX pomp verschilt van een DS pomp, 5 ipv 7 plunjers , kleiner huis etc. Kun je dus niet vergelijken, en heeft geen zware poelie en riemen erop.
Als je pompopbrengst niet goed is heeft dat meestal alleen te maken met een versleten pomp, dwz lekkende kleppenm versleten plunjers of een versleten pomphuis in de pomp. Dat lager heeft weinig invloed op de pompopbrengst tenzij het zo ver versleten is dat de as niet meer centreerd. Maar dan moet je speling echt voelen op de as.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook