Oh, dan zou ik toch ook eens naar de garage moeten, want bij mij rammelt het ook alsof de schokbrekers versleten zijn.
Rammeltjes houd je altijd. In mijn uitvoering (Difference II) zitten van die mooie deurbekledingen uit 1 stuk waarvan de rand (hard plastic) precies tegen de omringende rand (zachter plastic) aanrammelt. Dat is het nadeel van een auto die zo stil is dat je dus de rammels hoort.
Blijft een fantastische reis auto…
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
WD40 is geen Siliconenspray.
WD40 is geen smeermiddels. Al heeft het op korte termijn wel smerende eigenschappen.
van http://en.wikipedia.org/wiki/WD40
While its uses are many and varied, WD-40 should not be used as a general-purpose lubricant, as it dries out very quickly and collects dust.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bij mijn Phase II kraakt het dashboard enkel s’morgens als ‘t buiten koud is en de verwarming begint te warmen!! maar ‘t duurt nog geen minuut of ik hoor al niks meer,en ik moet werkelijk de radio bijna uitzetten om het te horen,volgens mij is dit de uitzetting van de kunststof van ‘t dashboard
exroosje schreef:Die anti-rattle-tape die eerder in het topic genoemd werd, is die inderdaad ergens los te krijgen. Mijn deuren willen ook wel eens kraken. Bovendien is er een poster in het C5 yahoo forum die beweert dat het toevoegen van dit soort vilt-tape op de rubbers de C5 VEEL stiller zou maken
En daar ben ik natuurlijk wel in geinteresseerd.
Frank
De anti-rattle-tape is te koop bij Citroën Dealer ROVAM te Amersfoort Nijverheidsweg-Noord 61. Tel. 033-4630304. De tape + het aanbrengen koste mij € 64,00 en is zeer effectief. De rammels blijven weg ook op de lange duur dit in tegenstelling tot allerlei smeersels die of niet of slechts korte tijd hielpen. Als je een effectieve en blijvende oplossing wilt dan is dit de oplossing maar is alleen van toepassing bij oudere C5 modellen de nieuwe zijn al voorzien van een viltlaag in de groef van de deurrubbers.
Groet, Ton
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
TonK schreef:
De anti-rattle-tape is te koop bij Citroën Dealer ROVAM te Amersfoort Nijverheidsweg-Noord 61. Tel. 033-4630304. De tape + het aanbrengen koste mij € 64,00 en is zeer effectief. De rammels blijven weg ook op de lange duur dit in tegenstelling tot allerlei smeersels die of niet of slechts korte tijd hielpen. Als je een effectieve en blijvende oplossing wilt dan is dit de oplossing maar is alleen van toepassing bij oudere C5 modellen de nieuwe zijn al voorzien van een viltlaag in de groef van de deurrubbers.
Groet, Ton
bij mijn Phase II heb ik aan de kant van de wagen zelf,rubberen dichtingen en op de deur zit een dikke viltlaag rondom van wel 1,5 cm bij 1,5 cm! maar in de groef van de rubbers vind ik niks van vilt
blooper1963 schreef:
bij mijn Phase II heb ik aan de kant van de wagen zelf,rubberen dichtingen en op de deur zit een dikke viltlaag rondom van wel 1,5 cm bij 1,5 cm! maar in de groef van de rubbers vind ik niks van vilt
Dat is vreemd want bij de laatste jaargangen van Ph I is er wel een viltlaag in de groef toegepast als remedie tegen het rammelen. Het gaat hier over de rubbers welke op de deur zijn aangebracht en voorzien zijn van een viltlaag BEHALVE IN de groef, dus niet de rubbers op de carrosserie (deuropening).
Het zal toch niet zo zijn dat Citroën weer opnieuw in de fout gaat??? Volgens Rovam dateert het probleem en de oplossing (anti-rattle-tape) al vanaf de DS. Toen is het door hun al met succes toegepast dus je mag rustig stellen dat Citroën nogal hardleers is maar dat ze dit probleem opnieuw introduceren op de Ph II is echt te gek. Of het moet zijn dat ze een andere oplossing hebben toegepast b.v. door de toepassing van een andere rubber samenstelling want dan zou de viltlaag niet meer hoeven.
Maar hoe dan ook als je deurrubbers hebt ZONDER viltlaag IN de groef en je hebt rammel problemen dan kun je met een zeer grote kans op succes deze tape toepassen. De kosten zijn het niet en van de stilte geniet je steeds weer.
Groet, Ton
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
TonK schreef:blooper1963 schreef:
bij mijn Phase II heb ik aan de kant van de wagen zelf,rubberen dichtingen en op de deur zit een dikke viltlaag rondom van wel 1,5 cm bij 1,5 cm! maar in de groef van de rubbers vind ik niks van vilt
Dat is vreemd want bij de laatste jaargangen van Ph I is er wel een viltlaag in de groef toegepast als remedie tegen het rammelen. Het gaat hier over de rubbers welke op de deur zijn aangebracht en voorzien zijn van een viltlaag BEHALVE IN de groef, dus niet de rubbers op de carrosserie (deuropening).
Het zal toch niet zo zijn dat Citroën weer opnieuw in de fout gaat??? Volgens Rovam dateert het probleem en de oplossing (anti-rattle-tape) al vanaf de DS. Toen is het door hun al met succes toegepast dus je mag rustig stellen dat Citroën nogal hardleers is maar dat ze dit probleem opnieuw introduceren op de Ph II is echt te gek. Of het moet zijn dat ze een andere oplossing hebben toegepast b.v. door de toepassing van een andere rubber samenstelling want dan zou de viltlaag niet meer hoeven.
Maar hoe dan ook als je deurrubbers hebt ZONDER viltlaag IN de groef en je hebt rammel problemen dan kun je met een zeer grote kans op succes deze tape toepassen. De kosten zijn het niet en van de stilte geniet je steeds weer.
Groet, Ton
als je op de deur bedoeld: dan heb ik gezegd dat er daar bij mij geen rubber meer zit! er zit rondom de volledige deur een soort pakking of hoe noem je dat van 1,5 cm op 1,5 cm volledig in VILT!! er komt bij mij geen rubber meer aan te pas!!! let wel op de deuren, op de carroserie zelf zitten nog rubbers!trouwens ik heb in geen enkele deur ook maar een greintje gerammel of gekraak,enkel ‘t dashboard,maar dat duurt hooguit 1 minuut(de tijd dat de kunstof zich op zijn plaats heeft gezet als hij koud staat ,en bij gebruik van de verwarming)
Ik snap er niets meer van. Wel vilt geen vilt , wel of niet in groef. Kan iemand een foto posten?
Bij mij zit aan de buitenkant van de deur iets met rubber en vilt (hetgeen de deuren zelf aan de buitenkant afsluit, volgens mij tegen windgeruis) en daarnaast op de carosserie rubbers die tegen de portieren aan komen (om de zaak waterdicht te maken). Bij de laatste is geen vilt te bekennen, ze komen tegen het staal aan van de portieren. Deze kraken regelmatig, smeren helpt tijdelijk. Hier zou dus ergens ook vilt tape in moeten zitten om dit definief op te lossen? Waar dan? In de groef, aan de binnen of buitenkant, of juist het staal van de portieren?
Frank
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
exroosje schreef:Ik snap er niets meer van. Wel vilt geen vilt , wel of niet in groef. Kan iemand een foto posten?
Bij mij zit aan de buitenkant van de deur iets met rubber en vilt (hetgeen de deuren zelf aan de buitenkant afsluit, volgens mij tegen windgeruis) en daarnaast op de carosserie rubbers die tegen de portieren aan komen (om de zaak waterdicht te maken). Bij de laatste is geen vilt te bekennen, ze komen tegen het staal aan van de portieren. Deze kraken regelmatig, smeren helpt tijdelijk. Hier zou dus ergens ook vilt tape in moeten zitten om dit definief op te lossen? Waar dan? In de groef, aan de binnen of buitenkant, of juist het staal van de portieren?
Frank
ja ik snap ‘t ook eigenlijk niet welke groef er bedoeld word!! maar ik heb een Phase II,en bij mij zit rondom de deuren iets heel dik viltachtig(nogal aan de harde kant als je er in duwt en op de carroserie zitten rubbers!! maar volgens mij komt het gedeelte op de deuren met viltachtige laag niet tegen het metaal maar tegen de rubbers,volgens dat ik kan zien ,als ik mijn portier op een kiertje zet!
exroosje schreef:Ik snap er niets meer van. Wel vilt geen vilt , wel of niet in groef. Kan iemand een foto posten?
Bij mij zit aan de buitenkant van de deur iets met rubber en vilt (hetgeen de deuren zelf aan de buitenkant afsluit, volgens mij tegen windgeruis) en daarnaast op de carosserie rubbers die tegen de portieren aan komen (om de zaak waterdicht te maken). Bij de laatste is geen vilt te bekennen, ze komen tegen het staal aan van de portieren. Deze kraken regelmatig, smeren helpt tijdelijk. Hier zou dus ergens ook vilt tape in moeten zitten om dit definief op te lossen? Waar dan? In de groef, aan de binnen of buitenkant, of juist het staal van de portieren?
Frank
Kom, kom zo moeilijk is het toch niet. Er ontstaat wat verwarring omdat iemand met een Ph II inhaakt op een Ph I probleem maar als je het draadje helemaal leest is het toch duidelijk lijkt mij.
Het gaat dus om Ph I en dan nog de oude types en het gaat over de rubbers die op het portier zijn aangebracht dus niet die in de deursponning (carrosseriekant) zitten. De portieren zijn die dingen die bewegen als je een deur open maakt.
Daarop zitten dus rubbers welke je ook voor een deel kunt zien als het portier dicht is. Als je het portier opent dan zie je de rest dus inderdaad zoals jij noemt “iets met rubber en vilt” Deze rubbers zijn voorzien van een viltachtige laag.
Als je nu deze rubbers nauwkeurig bekijkt dan zie je dat in de lengte gezien er een groef inzit waardoor het rubber uit twee delen lijkt te bestaan en als je in die groef kijkt zie je onbedekt rubber. Er zit geen viltlaag in deze groef. (Zowel dan heb je een uitvoering met de modificatie).
Het kraak/rammel probleem onstaat in deze groef. Dat lijkt vreemd maar is wel zo. Door nu één zijde van deze groef te voorzien van een viltlaagje (anti-rattle- tape ) wordt het probleem opgelost. Het probleem zit dus niet in de corrosserie rubber zoals jij denkt.
Nu duidelijk? Anders wil ik wel een foto bijvoegen maar ik heb geen idee hoe dat moet.
Groet, Ton
Ik snap het helemaal, op die uitleg over wat een portier is na!
Bedankt voor een duidelijk verhaal.
Een korte uitleg over het posten van een foto, dit kan niet naar het forum. Je moet hem dus elders plaatsten (bv uploaden naar je internet provider) en daarna een link aanbrengen op het forum via de knop img
Deze uitleg was echter op zich al erg duidelijk. Een foto zegt alleen meer als 1000 woorden :photo Kan ik ook zien hoe het evt wel zou moeten zijn.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
exroosje schreef;
Ik snap het helemaal, op die uitleg over wat een portier is na!
Tja, dit was inderdaad dan ook het moeilijkste stuk uit het verhaal maar ik zal de volgende keer nog beter mijn best doen.
Ik zal van de aanbieding van Menno gebruik maken om een foto te sturen maar eerst eens zien of het er duidelijk op te krijgen is want het is allemaal zwart dus moeilijk in detail te fotograferen. Maar goed we gaan het proberen misschien wil de zon morgen een handje helpen.
foto 1
foto 2
foto 3
foto 4
foto 5
Groet, Ton
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
TonK schreef:
dit is nou net wat ik bedooel op deze foto zie je duidelijk RUBBER op de Phase I!! bij mij als ik die dikke pakking wegtrek zoals op de foto,is er geen rubber maar gans die dikke joint is in vilt! de voorzijde zowel als tussen het metaal!
Erg duidelijk, dank voor de foto’s
Bij mijn C5 is bij 3 van de 4 portieren de laag, waar hier tape op geplakt is, wel van rubber maar opgeruwd. De 4e (en die kraakt inderdaad) heeft dat niet.
Ik zal een foto posten.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Linkerportier
Naad
Rechterportier
Naad
Zoals je ziet heeft mijn linkerportier in de afdeknaad een soort verruwing van het rubber (niet zo zacht als de vilten buitenlaag), mijn rechterportier heeft puur rubber . Deze kraakt het meest, de ander doet het ook wel een beetje.
Is het linkerportier gelijk de situatie van de nieuwere C5en? Zo ja, dan is de vraag natuurlijk waarom het rechterrubber “klassiek” is en de rest nieuw.
Frank
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100