Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mulder schreef:gewoon oprijden en weggooien. Maar ja.
Hé, het is geen Toyota!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inderdaad. Een Toyota rij je niet op, die overleeft alles.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik zou voor de blower overwegen om de ‘upgrade’ naar de sterkere variant te doen, kwam die niet van een BMW? Die is/was toch zo goed als pas en veel sterker?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
25trd schreef:Ik zou voor de blower overwegen om de ‘upgrade’ naar de sterkere variant te doen, kwam die niet van een BMW? Die is/was toch zo goed als pas en veel sterker?
klopt van bmw
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik had een setje GTI blowers voor de radiator gezet. Met een langzaam /snel schakeling. Werkte perfect!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Ik had een setje GTI blowers voor de radiator gezet. Met een langzaam /snel schakeling. Werkte perfect!
het gaat hier over de kachelventilator niet die van de radiateur
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
René Jongejan schreef:Welke fabrikaat, Valeo, Blackstone, Ipra of Nissens?
Ipra.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb er een Nissens in staat, zie https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1948667/
En die koelt als een jekko!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik maak me geen zorgen (meer) over de koeling van de motor. De koeling binnenin is de volgende opgave. De BMW-truc gaat mijn twee linkers te boven in ieder geval.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ga eens een weekje DS rijden! daarna blaast je CX als een orkaan! hahaha
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Een DS was met de fabrieksairco ‘s zomers nog wel op temperatuur te houden - zelfs een Break!
De kachelventilator van een DS produceert inderdaad vooral akoestisch een bijdrage aan de warmte-beleving. Boven de 100 km/uur waaide de rijwind harder dan de blower kan bijbenen. En dan is de CX inderdaad best een stapje beter.
Net als Mulder ben ik ook nooit verder gekomen dan het doorlezen van de ombouw naar BMW-blower. Te veel gedoe. Die handleiding toevallig weer eens doorgelezen. Daarin staat dat een betere massa verbinding ook al wat kan helpen, evenals een relais op de stroomtoevoer. Dat zou dan weer niet heel ingewikkeld mogen zijn.
break23m schreef:Een DS was met de fabrieksairco ‘s zomers nog wel op temperatuur te houden - zelfs een Break!
De kachelventilator van een DS produceert inderdaad vooral akoestisch een bijdrage aan de warmte-beleving. Boven de 100 km/uur waaide de rijwind harder dan de blower kan bijbenen. En dan is de CX inderdaad best een stapje beter.Net als Mulder ben ik ook nooit verder gekomen dan het doorlezen van de ombouw naar BMW-blower. Te veel gedoe. Die handleiding toevallig weer eens doorgelezen. Daarin staat dat een betere massa verbinding ook al wat kan helpen, evenals een relais op de stroomtoevoer. Dat zou dan weer niet heel ingewikkeld mogen zijn.
heb je daar nog een pdf van? ben m kwijt(ombouwen fan)
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
break23m schreef:Een DS was met de fabrieksairco ‘s zomers nog wel op temperatuur te houden - zelfs een Break!
De kachelventilator van een DS produceert inderdaad vooral akoestisch een bijdrage aan de warmte-beleving. Boven de 100 km/uur waaide de rijwind harder dan de blower kan bijbenen. En dan is de CX inderdaad best een stapje beter.Net als Mulder ben ik ook nooit verder gekomen dan het doorlezen van de ombouw naar BMW-blower. Te veel gedoe. Die handleiding toevallig weer eens doorgelezen. Daarin staat dat een betere massa verbinding ook al wat kan helpen, evenals een relais op de stroomtoevoer. Dat zou dan weer niet heel ingewikkeld mogen zijn.
Ja. Dat is een serieuze verbetering. Had ik ook in de CX2000.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Shalom74 schreef:heb je daar nog een pdf van? ben m kwijt(ombouwen fan)
Eens kijken of dit werkt: https://drive.google.com/open?id=0B8x7z3qYVL7pX3g0YmxOZUtrRUE
thanks