Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Ik heb een chassis liggen van een ami 8. zonder papieren.
Wie kan mij er meer over vertellen aan de hand van het chassisnummer. Bouwjaar, type, land van herkomst?
Het chassisnummer is lastig te lezen.
0AM-JB-28JBZ0840 OF 0AM-JB-28JB20840
Dit omdat ik het wil gebruiken als donor en ik de RDW zoveel mogelijk info wil geven om het te kunnen gebruiken.
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
het is een AMI 8 Break uit eind jaren ‘70. RDW vond de herkomst plausibel genoeg om het chassis te labelen zodat ik het kan gebruiken.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die 0 aan het begin en eind zijn waarschijnlijk citroen tekens Dus een ovaaltje met een dubbele chevron erin.
Dan krijg je AMJB 28 JB en een nummer.dus waarschijnlijk 2084.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Je hebt gelijk, Als ik goed kijk met juist licht dan ze ik dat idd.
De RDW heeft een los chassis gelabeld? En geen papieren?
Zonder dat er een auto omheen zat?
Bizar.
Je gaat er een burton ofzo van maken?
Ben wel benieuwd!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Het is een donor chassis voor een AK400.
eea is bij mij thuis geschouwd.
Blijkbaar is een oprecht traceerbaar verhaal naast de besteleend waar hij voor bedoeld is toch acceptabel.
Er is nog één maar, het chassisnummer wordt nog nagetrokken om te kijken of het gesignaleerd staat. Daar verwacht ik geen problemen.
Je kan gewoon elk willekeurig chassis onder je AK steken. Daar heb je toch geen chassis met chassis nummer voor nodig? Ook als je langs de rdw gaat.
En dat heb ik niet meer scherp, ami chassis heeft de grote veerpotten net als AK400 dat is goed.
Maar is het ook lang genoeg?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Het chassis past op een enkele beugeltje na prima, verwacht ik.
Omdat ik het totaal verrotte chassis van de AK400 wilde vervangen door een gebruikt chassis stelde de RDW dat ik twee auto’s samen gaat stellen tot één. Dus beide voertuigen moesten worden geïdentificeerd.
Dat overviel mij wel, zo had ik het niet bekeken.
Ook is het chassisnummer nog nagetrokken of het gesignaleerd staat, maar dat was niet zo.
Alles kwam goed, leerzaam en interessant. Mijn ervaring met de RDW is positief.
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Leuk dat de RDW tegenwoordig voor dit soort zaken meewerkt, ik heb wel anders meegemaakt.
De beide achterbalken van de AK400 hebben, vanwege de verwachte zwaardere belasting, vanaf de achter as buis een extra U profiel met flensen, een hoeklijn aan de binnenzijde en een dwarsbalk die de beide achterbalken koppelt. De koets van de AK staat met zijn dwarsbalkjes weer op deze profielen. Je zult hier dus een oplossing/opvulling voor moeten vinden.
veel succes
waar rook is, is…
LHM only!
RDW soms lastig maar ben er altijd netjes mee uit gekomen.
Dat de besteleend moet worden geschouwd snap ik. loodje aan de koets.
Het te gebruiken ami chassis snap ik niet.
Ik heb in maart de vanclee laten her inslaan. chassis vervangen. had ook loodje van de koets van de vorige vorige eigenaar.
Ging zo nieuw chassisnummer in. Hij boeide niet wat voor chassis er onder zat.
Maar her gebruik is dan toch anders.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Bedankt voor de tip van het chassis. Als ik aan het werk ga kan ik alle afwijkingen die de chassis onderling hebben aanpassen. Eén van de leuke zaken van dit project.
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Hoe pas ik de titel aan van dit topic?
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Je kunt in het openingsbericht voor ‘wijzig’ kiezen en dan de titel veranderen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Top
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
succes met je Project Marco. fotootjes???
klopt over die toevinging aan het chassis op de aChterbalken. Als het niet verrot is kun je de puntlassen mischien uitboren en het op het AMI chassis overzetten.
Houd er ook rekeing mee dat je de veerpotten over zet. Beide potten zijn evengroot maat de achterveren van een AK400 zijn berekend op een hoger gewicht dan de AMI. En je overghang is veel groter.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Het is een kaal chassis, dus alles moet worden overgezet.
Volgende week ga ik demonteren. Eerst nog even de Xantia lassen bij de Heuliez hoek.