Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Jf schreef:.. citroens van voor 2000 wordt geadviseerd om geen e10 te tsnken dus Belgie kun je niet meer in .. heb nu ern 1986 evasion en baal dat die geen e10 aanksn
Dan gooi je er toch gewoon 98 in?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Rougefurio schreef:Een lage prijs is helaas meestal leidraad voor de fabrikanten en het komt niet bij ze op dat sommige mensen best bereid zijn meer te betalen voor goede spullen.
Helaas is dit vaak precies het probleem;
Sommige mensen willen meer betalen voor goede kwaliteit, voor de meerderheid is echter de prijs het belangrijkst…
Als een fabrikant die een goed product heeft ziet dat bijna niemand dit koopt omdat de concurrent iets aanbiedt voor de helft van de prijs dan stopt de productie, die man moet ook zijn boterham kunnen beleggen.
En @waterman;
Waarom kocht jij BXen?
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
pascalvm schreef:
@waterman;
Waarom kocht jij BXen?
Omdat het mijn werk was.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Op dit moment zit ik volop in de verbouwing van een bovenwoning uit de jaren ‘30 in de Amsterdamse Waterfgrafsmeer. Van de vele stukken krant die ik aantrof is dit fragmentje lokaal nieuwsblad veruit het leukst en interessantst.
Scan_20181215_124421 by 2d, on Flickr
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Leuke dingen zijn dat. Wij zijn bij het strippen en verbouwen ook verschillende kranten uit verschillende jaren tegen gekomen. Oudste eind jaren 50… denk er aan om daar misschien een leuke collage in een mooie lijst mee te maken
Zonder het exact te hebben uitgerekend: in 1992 gemiddeld toch zo’n 12 à 13.000 gulden voor een BX, niet gek! (Omrekenen naar euro’s heeft niet veel zin, en heeft nooit veel zin gehad, zoals ze vooral in de horeca al snel doorhadden: een euro is gewoon een gulden!)
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Terwijl je het opneemt voor de BX (een graag ge’basht’ onderwerp) kun je het niet nalaten je onderbuik over een hele beroepsgroep leeg te schudden en dat valt me tegen van je.
Elke discussie of zelfs uitlating over euro versus gulden is wat mij betreft verspilling van lucht. Of bytes.
Hoe dan ook, als je kijkt naar het aanbod BX’en in 1992 valt een paar zaken op: de afschrijving valt nog reuze mee met slechts een paar duizend gulden over 2 à 3 jaar. En een zeer groot deel van de aangeboden BX’en is voorzien van een LPG-installatie. Dat zal de aanschafprijs misschien een beetje in stand houden, maar het geeft ook aan dat de BX destijds toch ook vooral als een goedkoop vervoersmiddel werd gezien. De rest is geschiedenis.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
Nielsje schreef:Ja, en gezien die prijzen, de huidige milieumaatregelen en CO2-neutraal geneuzel is de kans vrij groot dat er bij de volgende forumreis geen BX meer op het kampvuur gaat
huh??? Krijgt yuri geen lucifers meer mee??
@ 2d:
Mijn verontschuldiging voor het eruit pikken van één economische sector. Een discussie over de euro/gulden hoort hier ook niet thuis en na zeventien jaar eigenlijk nergens meer.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Zand erover
Overigens ben ik het echt wel met je eens dat de BX beter verdient dan het sentiment van de afgelopen 10 jaar.
Helaas is de realiteit weerbarstig: waar het bezitten van een Axel goedbeschouwd een uiting van ironie is (althans, zo zie ik het, naast het feit dat het rijdt als een tijger), zijn er nog steeds volksstammen die ook dat niet kunnen of willen begrijpen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Jf schreef:weet je wat het ergste is? de diesels mogen de meeste steden nietmeer in en citroens van voor 2000 wordt geadviseerd om geen e10 te tsnken dus Belgie kun je niet meer in. ik hen 4 bxxen gehad. 2 gt’s supersnel een biarritz en een progress. Ruime autos en die vering… maar ook de nodige makken gehad. leidingen die braken…. heb nu ern 1986 evasion en baal dat die geen e10 aanksn.
Je kunt nog wel in Belgie 98 tanken. Die bevat 5% alcohol en is ongeveer dezelfde prijs als 95 in Nederland. En theoretisch looptie lekkerder op 98.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
2d schreef:Zand erover
Overigens ben ik het echt wel met je eens dat de BX beter verdient dan het sentiment van de afgelopen 10 jaar.
Helaas is de realiteit weerbarstig: waar het bezitten van een Axel goedbeschouwd een uiting van ironie is (althans, zo zie ik het, naast het feit dat het rijdt als een tijger), zijn er nog steeds volksstammen die ook dat niet kunnen of willen begrijpen.
Iets met smaak en twisten.. een bepaalde cult-status, zeldzaamheid of bijvoorbeeld de lelijkheid van polynesisch groen is ook motivatie om een auto te kopen, daar is niets ironisch aan.
Ik rij nu 6 jaar probleemloos, heel goedkoop (er zijn echt genoeg onderdelen en het kost je niets) en comfortabel BX. En ik vind hem ook nog eens erg mooi, niet zo chique als een oldtimer OK, maar veel mooier dan al het moderns wat bij ons in de straat staat. Een goed onderhouden BX is echt wel wat waard, ik ben in ieder geval een gek die het er voor zou geven.
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 15-12-2015
- BX 19 GTi Automatic
- C5 Break Différence 2.0 16v
Pfoe, ja. Ik ben ook weer in de markt voor een BX na twee jaar zonder. Voorheen een diesel en een GTi gereden. Wil weer graag een serie 3 GTi maar er s inderdaad he-le-maal niks te vinden wat èn goed is èn een beetje betaalbaar. De goedkoopste nette die nu te koop staat is tegen de 3 mille. En dan te bedenken dat ik mijn GTi voor € 1150 verkocht, in 2016…
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978