Hoe zit het?
Ik heb een BX 1.9 Tri Break Automaat gekocht, met airco!
Zeldzame uitvoering dus, in zeer redelijke staat.
Als ik echter de boeken er op na sla, zou deze motor met singlepoint injectie zijn, er zit echter multipoint op.
Hij is van december 1989, geen TZi, echt op kenteken een Tri.
Wie weet meer?
Voor zover ik weet had de TRi altijd multipoint.
Test
en is het niet zo dat ook de tzi 19 break de gti multipoint motor zou hebben?
Wanneer gaat hij in de verkoop beek3726? klinkt als een erg leuke kar.
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Een Break 19TRi kan een 1.9 104pk met LU-Jetronic en 3wegkat hebben, die zijn geleverd vanaf 7-1986 tot ergens in 1988.
Gezien de datum van de auto zal het in dit geval ‘gewoon’ de DKZ motor zijn, d.w.z. de GTI 122pk met kat die ook in de 19TZi break zat. Daar is niets vreemds aan. De omwisseling van Fase2 (De TR* naam) naaar Fase3 (de TZ* naam) vond juist in die periode plaats.
Het verschil zit hem volgens mij in de break/berline, break heeft altijd een sterkere motor..
Emiel
Ik heb ook een 19 TRi break met een 122 pk
Zover ik weet zit er altijd een 122 pk motor in, een 19 TRi beline heeft 109 pk of 122 pk mutipoint… maar meestal zit er een 109 pk in.
De 19 TZi break heeft altijd een 122 pk multipoint
Dus eigenlijk is een 19 TZi/TRi break een GTi break
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
verkoop
Om even terug te komen op de vraag wanneer hij in de verkoop gaat;
Ik denk deze keer niet. Ben er erg blij mee, ga de airco in ere herstellen, komt een 16V interieur in, paar mooie 16V velgjes en ik denk een EPS uitlaat (roestvrij staal)
Vanmiddag mooie Caliber soundsystem ingebouwd. Kortom, pimp my BX.
Als er toch belangstelling zou zijn, voor minder dan 1000 gaat ie zeker niet weg. Maar dan nog weinig kans!
haha, ik heb er ook een 16v interieur in
Moet nog de Sport side skirts er aan klussen.
Heb je een foto van de break?
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
pics
Zal morgen wat pics maken
Re: Bx Break 1.9 Tri Automaat
beek3762 schreef:Hoe zit het?
Ik heb een BX 1.9 Tri Break Automaat gekocht, met airco!
Zeldzame uitvoering dus, in zeer redelijke staat.
Als ik echter de boeken er op na sla, zou deze motor met singlepoint injectie zijn, er zit echter multipoint op.
Hij is van december 1989, geen TZi, echt op kenteken een Tri.Wie weet meer?
De breaks hadden sowieso de sterke multipoint injectie. Grappig genoeg was de 1.9 TRI al vanaf het begin (1987) schoon: met katalysator.
De 1.9 TRI berline had ook de multipoint injectie, maar dan slechts met 105 pk. Deze had ook een katalysator. Later toen de TZI looks kwamen werden er nog enkele exemplaren geleverd met 1.9 TRI berlines op kenteken gezet die eigenlijk 1.9 TZI waren (dus met de looks van een TZI en de monopoint injectie).
Re: Bx Break 1.9 Tri Automaat
mpostma schreef:De breaks hadden sowieso de sterke multipoint injectie. Grappig genoeg was de 1.9 TRI al vanaf het begin (1987) schoon: met katalysator.
De vroege (‘86-‘88 ) 19 TRi-kat breaks hadden geen ‘sterkere’ motor dan de vergelijkbare berline, dus 104pk. Vergeet niet dat de ‘schone’ GTI (de DKZ 122pk) motor pas in augustus 88 in NL werd geintroduceerd. Erwt heeft daarvan eens wat technische documenten van de importeur opgescharreld.
Er bestonden ook 19TRi breaks met GTI motor zonder kat (die van 125pk), maar die zijn in NL officieel niet geleverd.
mpostma schreef:De 1.9 TRI berline had ook de multipoint injectie, maar dan slechts met 104 pk. Deze had ook een katalysator.
Later toen de TZI looks kwamen werden er nog enkele exemplaren geleverd met 1.9 TRI berlines op kenteken gezet die eigenlijk 1.9 TZI waren (dus met de looks van een TZI en de monopoint injectie).
Er zijn vanaf midden ‘89 19TRi’s berline en break geleverd met de motorisatie van de latere 19TZI berline (109pk) en Break (122pk). De looks waren echter origineel TRi (zoals geen multicolour bumpers). Kentekenreeks tot XV-*cijfers*-*letters* of XZ-*cijfers*-*letters*, met misschien heel klein beetje uitloop naar Y-kentekens. De eerste TZ modellen hadden al XX-*cijfers*-*letters* op het kenteken staan.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
1.9 multipoint Break met airco en automaat? Succes met het verbruik
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
die van mij lust ook wel wat… 1 op 10/11
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Da’s toch netjes?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mijne bij het moderna rijden 1 op 14 a 1 op 15
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Verbruik
Een beetje benzine lig ik niet wakker van, heb toch een hobby die geld oplevert? BX-en kopen en verkopen! Kan ik iedereen aanraden.
1op 10 ben ik blij mee!