29 van de 45
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
Ree’s nieuwe trax
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3237
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 25 december 2018 03:35 PM
  [ # 421 ]
Breeze schreef:
Ree schreef:

Het is in ieder geval goed om te zien dat ik hetzelfde heb gedementeerd.

Goedemorgen meneer Freud.

Adri

Laughing

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 27 december 2018 06:41 PM
  [ # 422 ]

Nou, vandaag heb ik mezelf wat minder ingehouden. Vorige keer wilde de bak echt niet uit de wieg. Na een beetje schudden ging het ineens vanzelf.

En die mag voorlopig de hoek in op deze verplaatsbare, in hoogte verstelbare werkbank.

Tja, alles loshalen. Even eerst een foto maken voor de administratie.

En weet iemand waar dit onderstaande dingetje ook al weer voor was? Met twee elektra aansluitingen en het witte bindbandje er omheen?

De achterremmen waren gereviseerd en alle remslangen waren nieuw. Maar er was duidelijk geen volledige remrevisie uitgevoerd. Potje is van buiten niet schoon.

En van binnen ook niet.

Die wieg trouwens ook niet.

En nog een foto voor mijn administratie.

Dan zijn de bumpersteunen los.

Onderste bouten van de wieg zijn er al af, bovenste zitten los na enige overtuigingskracht. De naafmoeren zaten extreem goed vast. De moeren van de wieg waren kinderspel daarbij vergeleken.

In het kader van dat de remrevisie niet volledig was, het bewijs, de voorremmen zijn niet als nieuw.

Cupjes zijn gescheurd. Zo te zien zijn de veertjes er nog nooit van af geweest en zijn de remvoeringen nog van asbest.

Links ook de ankerplaat eraf.

Rechts lukt niet omdat ik de trommel er niet af krijg. Ik heb geen goede slagtrekker.

Dit is dus de belangrijkste reden dat de voortrein eraf moet. Roest rechts voor.

De stuurhoezen zijn ook niet meer als nieuw.

Nou ja. Het is een rommeltje geworden.

Hier sta ik dus nu.

Het stuurhuis moet nog los voordat de wieg eraf kan. Doet het ertoe hoe? Of is het handig als er een afstelling in tact blijft?

En dan morgen de fusees en de draagarmen loshalen. En een list verzinnen voor de remtrommel rechts. Denk ook dat ik de torsieveren niet zomaar los krijg en daarom de wieg er niet af kan trekken. Maar goed, dat zien we morgen wel weer. Nog tips?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Aard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 22-01-2009

Gepost: 27 december 2018 06:57 PM
  [ # 423 ]

Hallo Ree, het dingetje met de twee electra aansluitingen is de remlichtschakelaar…..

Profiel  
 
jmta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011

- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Gepost: 27 december 2018 07:12 PM
  [ # 424 ]

Hoi Ree,

Dat ziet er goed uit! Ik heb gefacineerd zitten kijken hoe nu die 6 cilinder met de versnellingsbak half onder de motor in het voorruim geperst zit. Mooi stukje techniek.

De voortrein lijkt wel erg op die van een HY, of is het echt hetzelfde?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 27 december 2018 07:16 PM
  [ # 425 ]

Ja. de voortrein lijkt er heel erg op. Mijn slagtrekker van de HY past in ieder geval niet, de trommel is anders, maar veel lijkt wel hetzelfde.

Aard schreef:

Hallo Ree, het dingetje met de twee electra aansluitingen is de remlichtschakelaar…..

Ja, logisch!

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 27 december 2018 09:00 PM
  [ # 426 ]

Stuurhuis met stuurstok loshalen. Stuurwiel van stok, spoorstangkogels los dan 4boutjes van de stuurhuissteuntjes.
Boven en onderkogelkroonmoeren loshalen dan kan de fuseekom er zo tussen uit.
Bovenwiegmoeren losmaken en met houten hamer en bandenlichter tussen carr. en wieg.
O ja niet vergeten de torsiestaafafstelling helemaal in te draaien (onstpannen).
De boven en onderarmen een paar dagen met kruipolie behandelen en dan mijn hulpstukken lenen
Groeten Briard.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 27 december 2018 09:08 PM
  [ # 427 ]

Merci!

Misschien heb ik naast die hulpstukken ook een slagtrekker nodig. Denk dat ik snel langskom Wink

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 27 december 2018 09:27 PM
  [ # 428 ]

hier wat foto’s van het klusje

Afbeelding Bijlagen
1545942447_tmp_20180830_122204.jpg1545942435_tmp_20180904_200456.jpg1545942417_tmp_20180904_201307.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 27 december 2018 09:28 PM
  [ # 429 ]

een voortrein reviseren is makkelijker dan foto’s plaatsen!

Afbeelding Bijlagen
1545942393_tmp_20180904_202218.jpg1545942363_tmp_20180904_203713.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 27 december 2018 09:34 PM
  [ # 430 ]

Foto 1; six H wieg in bankschroef.
Foto 2; torsiebus uitpersen.
Foto 3; torsiebus six H.
Foto 4; uitpersen.
Foto 5; verschil tussen gewone six en six h.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 28 december 2018 03:48 PM
  [ # 431 ]

Ik heb mijn dag niet zo.

briard schreef:

Stuurhuis met stuurstok loshalen. Stuurwiel van stok, spoorstangkogels los dan 4boutjes van de stuurhuissteuntjes.

Stuurhuis los ging prima.

Alleen krijg ik de spoorstang niet van de kogel.

De stang moet toch gewoon naar beneden kunnen zakken? Volgens het WPHB loopt de kogel taps af en moet hij er gewoon af kunnen schuiven. Of heb ik een kogeltrekkertje nodig omdat het erg klem zit?

briard schreef:

Boven en onderkogelkroonmoeren loshalen dan kan de fuseekom er zo tussen uit.

Kan hij nu gewoon naar beneden? Heb alleen de boven- en onderkroonmoer los gehaald.

briard schreef:

Bovenwiegmoeren losmaken en met houten hamer en bandenlichter tussen carr. en wieg.
O ja niet vergeten de torsiestaafafstelling helemaal in te draaien (onstpannen).
De boven en onderarmen een paar dagen met kruipolie behandelen en dan mijn hulpstukken lenen
Groeten Briard.

check!

Ondertussen ook nog geprobeerd de rechter trommel eraf te halen, maar dat lukt niet zonder trekker.

 

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 28 december 2018 05:00 PM
  [ # 432 ]

Voor die stuurstangkogel heb je idd een trekker nodig. Heb ik wel voor je, maar daar heb je nu weinig aan.

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 28 december 2018 07:25 PM
  [ # 433 ]

In WP.boek op PL49 moer nr.4 losmaken, dan kan de bovenarm wat meer bewegen.
Mocht je met een trekker de spoorstangkogels trekken dan wel de kroonmoer
omgekeerd monteren, dan blijft het tapeind intact.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 28 december 2018 07:41 PM
  [ # 434 ]

Hameren met omgekeerde kroonmoer heb ik al geprobeerd. Ik ben toch wat voorzichtig want de fusee is wat bros en kan ook weer niet alles hebben. Helpt heetstoken?

Deze zou een feestje zijn.


Heeft iemand in de regio Delft deze misschien te leen?

Misschien lukt het hier ook mee?

 

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 28 december 2018 10:32 PM
  [ # 435 ]

Ben langsgegaan bij de Fa. Waterman voor het trekkertje.

Morgen kan ik weer los.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
 
29 van de 45
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook