Beste Goden en Godinnen,
Per 4 januari ben ook ik de trotse bezitter van een DS3, een DS3 1955 Cabrio 110pk uit 2015 met net geen 50.000 km op de teller. Na een lange zoektocht eindelijk een DS3 kunnen vinden die mij kan bekoren. Wat kom je links en rechts toch afgetrapt spul tegen (en ik maar denken dat een DS3-eigenaar/eigenares een echte auto-liefhebber is en zijn/haar vierwieler ook als dusdanig behandelt).
Ik zal mij later voorstellen en daarbij mijn nieuwe trotse bezit op de gevoelige plaat vastleggen.
Nu op voorhand reeds een aantal vragen.
M.b.t. de DS3 1955 heb ik één maar…....dat is het meubilair. Er zit nu het “standaard” stoffen meubilair in, maar wat had ik graag gezien dat het interieur voorzien was van lederen bekleding met het Nappa Crescendo (zogezegd het horloge bandje motief). Een groot bijkomend voordeel is dan dat die geweldig fraai zittende en ogende sportstoelen van de DS3 ook een feit zijn.
Ik weet dat het lastig zal worden een dergelijk interieur (Crescendo) te scoren.
Het meubilair voorzien van het fraaie alcantara is ook absoluut een optie (dus ook in dat opzicht houd ik mij aanbevolen).
Natuurlijk wel het liefste in smetteloze staat en anders met minimale gebruikerssporen.
Ik ben bereid te ruilen (mijn meubilair is in smetteloze staat…...geen vlekken, brandgaten of andere dissonanties).
Heeft iemand “toevallig” iets liggen/staan?
En anders, enig idee waar ik het beste kan aankloppen om in het bezit te komen van een dergelijk interieur?
Wat zijn de kosten waar ik rekening mee dien te houden (inclusief inbouw)? Ik ga mij er niet aan wagen, want 2 linker handen.
Is het mogelijk om iets dergelijks bij een autobekledingsbedrijf te realiseren (echter wil ik wel die geweldig zittende sportstoelen van de DS3)? Er zijn vast DS3-adepten die hun DS3 hebben gepersonaliseerd. Adres?
Ik hoor/lees graag wat u mij zoal te melden heeft.
Bij voorbaat mijn hartelijke dank voor uw reacties.
Het gaat u allen goed.
Greetz.
Cresendo zal lastig worden.
Ander leer of racing stoelen is wel aan te komen:
https://www.schadeautos.nl/nl/demontage/personenauto’s/citroen+ds3+1-6-THP/o/1035629
https://www.schadeautos.nl/nl/demontage/personenauto’s/citroen+ds3+RACING-1-6THP-200/o/925510
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Tsjonge, wat een lekker snelle reactie. Die had ik niet zo snel verwacht, maar bedankt hoor, SUPER! Dit biedt perspectieven. Btw, wat een pijnlijk gezicht die hevig beschadigde DS’n (met name die Racing).
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
DE Duitse 1955 versies hadden allen NAPPA leer.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Inbouwkosten zullen vooral de uren zijn….. Zal nog best wat werk zijn, 2x alles demonteren en 1x monteren.
Denk dat je minimaal 2 dagen bezig bent indien je een DS3 nog niet eerder hebt gedemonteerd, reken maar uit.
Succes met ombouwen!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Een goed demontage bedrijf heeft de stoelen gedemonteerd klaar staan.
Voorstoelen staan op dezelfde rail, bevestiging achter is ook hetzelfde. Paar uurtjes werk misschien.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Ook ik ga er vanuit, dat het een kwestie is van “alleen” de stoelen/bank over te zetten, gebruikmakend van de bestaande rails. Het meeste gedoe verwacht ik m.b.t. de elektronica (airbags, gordelverklikkers en evt. stoelverwarming). Maar ook dat is, denk ik, een kwestie van stekkertjes.
@ André.
M.a.w. ik doe er verstandig aan ook de Duitse demontagebedrijven in de gaten te houden?!