Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
De wielkast rechts is behalve de knik en wat roestplekken goed. Dus richten en repareren.
Veel van wat er nodig is heb ik nog nooit gedaan. Al doende lerend dus.
Ik ben lid van het Eendeëi in Rotterdam en daar wordt altijd veel kennis en ervaring gedeeld.
En op het Citro forum is ook veel te vinden en men adviseerd ook graag…
Leuk geval, topic ga ik volgen
Repareren en dan naar Frans Mandigers http://www.rustlook.nl/
https://www.facebook.com/Rustlook-ratlook-en-ratrods-by-Frans-Mandigers-Art-1513032175607212/
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Bull Frog Bleu schreef:Waren ze origineel geleverd met vierkante lampen?
Dat was er dacht ik wel vanaf whatever modeljaar het ook weer was dat die vierkante lampen op de 2CV kwamen, maar daar hoort ook een ander lampenrek bij. Volgens mij staat hier het smalle rekje op.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Een heel leuk project, maar wel aardig wat laswerk, emn ook nog in het zicht. Een uitdaging!
Dat klopt van lampenrek. Anders kan de kap niet meer open. Hangt al jaren eentje in de schuur.
Voor besteleend is veel nieuw plaatwerk te krijgen. De zijpanelen ook. Alleen krijg die gele kleur er maar weer bij.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik vermoed dat een RAL kleurenwaaier daar goed bij kan helpen. RAL1023 Verkeersgeel of daaromtrent. Jaune Mimosa (AC333) werd pas een jaar later leverbaar op de 2CV (deze is van januari ‘77), maar het is natuurlijk niet helemaal uit te sluiten dat de reclamekleuren er pas later op gezet zijn. Die kleur schijnt overigens dicht bij RAL1018 Zinkgeel te liggen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Vandaag begonnen met demonteren
IMG_20181231_121800 by m blom, on Flickr
Direct een mazzeltje, een smetteloos voorruitframe. Het laatste wat je zou verwachten.
IMG_20181231_121741 by m blom, on Flickr
Dit lag meer in de lijn van de verwachting
IMG_20181231_121814 by m blom, on Flickr
Achterdeurtjes
IMG_20181231_123527 by m blom, on Flickr
Nu nog opzoek naar een WOERDEN-sticker. deze zit op een losgerot stuk plaatwerk.
IMG_20181231_123533 by m blom, on Flickr
En een nieuwe plastic kap. Zitten enkele scheuren in. Met dit motiefje.
IMG_20181231_123540 by m blom, on Flickr
IMG_20181231_123545 by m blom, on Flickr
Ziet er vooralsnog nog niet erg gek uit. Paar plekjes zijn eenvoudig weer te lassen. Nog meer leuk plaatwerk staan op achtergrond die plastickap zit ook in een 2cv6 dus gelukkig nog genoeg te vinden. Zou daar niet iets in het grijs in horen.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Het is een dealerauto geweest, Dus ik kom wel meer toevoegingen tegen. Afwijkende deuren etc. Ronde koplampen. Ik wil hem opknappen met behoud van zijn historie.
Wel ben ik aan het uitzoeken hoe een in Brussel gebouwde AKS400 in januari 77 eruit zag.
Kleur is denk ik Jaune Service.
Leuk project om te volgen, succes!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
AKS400 is alleen in Spanje gebouwd. Als ie uit Brussel komt is het een AK400. Kijk waar de ramen vandaan komen en je weet het.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Interessante toevoeging.
Op het kentekenbewijs staat 400.
in jhet chassisnummer staat naast een paar cijfers drie keer de lettercode AK.
Vincent Beyaert noemt in zijn boek ‘Les Filles de Forest’ over de Belgische productie dit model 400 of AKS.
Auto is gemaakt in Brussel.
schiet mij maar lek.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
de AK400 is sowiezo een spaanse ‘‘uitvinding’‘. Ze zijn daar begonnen met het ophogen van de 350 begin jaren 70. Eerst nog na productie aangepast, met een extra omegaprofiel op de verhoging, 10 cm boven het standaard profiel. Ben er zo nog wel eens een paar tegengekomen in spanje in de jaren 90. Later zonder dat profiel, en dus af fabriek (Vigo) zo gebouwd.
Later is die AK400 ook elders gebouwd wegens het spaanse succes ermee. In spanje heete hij AKS 400 en verder in europa is hij geleverd als Citroen 400 , nooit als AK400 al noemt iedereen hem wel zo. het is een A-type uit de AK-type serie.
De AK serie is de opvolger van de AZU serie.
Zoals de Ami de AM serie is en de Dynane de AY serie
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Het blok is uit de auto. Lekker licht, makkelijk tillen voor 1 persoon.
IMG_20190103_164835 by m blom, on Flickr
In een kratje mee naar het Eendeëi in Rotterdam. Ik heb nog nooit een blok gespltst. Een beetje begeleiding kan geen kwaad dacht ik
IMG_20190103_164817 by m blom, on Flickr
Is erg makkelijk dus, Alle (!) bouten los en dan met een houten hamer een paar tikken en hij gaat los.
In uitstekende staat. Het had niet uit elkaar gehoeven. Maar dat is met de kennis achteraf. Wel alle zuigerveren, rubbers en pakkingen vervangen natuurlijk en omdat hij toch uit elkaar is de krukaslagers.
IMG_20190105_144948 by m blom, on Flickr
Nu de koppen nog schoon maken en dan kan alles weer elkaar.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Mooi werk! De techniek is zo heerlijk simpel en robuust - gewoon in een kratje achter op de fiets
Succes met je project!