De restauratie van mijn ds vordert langzaam. Het begint tijd te worden om een kleur voor het plaatwerk uit te gaan zoeken. Mijn voorkeur is donker rood. De auto is een Pallas uit 1973. Heeft iemand nog een suggestie? Als ik het goed heb was er in 1973 maar 1 kleur rood. Die is me eigenlijk niet donker genoeg.
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 24-12-2016
- C5 Tourer 2.0 HdiF Confort
- ID/DS DS21 BVH '67 Pallas
1973 had volgens Yves Frelon/nuancierDS inderdaad alleen rouge massena. Rouge de grenade uit 1972 ken ik niet zo maar bordeaux dat voor het laatst in 1971 werd gebruikt heb ik ook en is naar mijn persoonlijke smaak behoorlijk donker. In de garage, de schaduw op de oprit, langs een bosweg… alleen in het zonnetje vind ik de kleur ècht mooi. Het is ook natuurlijk of je kleurtrouw wil blijven. In elk geval zou ik de kleuren in het echt willen beoordelen, nooit van een scherm. Op de parkeerplaats tijdens CitroMobile ofzo.
Als ik het goed begrijp vind je persoonlijk bordeaux alleen mooi in het zonnetje. Waarom?
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 24-12-2016
- C5 Tourer 2.0 HdiF Confort
- ID/DS DS21 BVH '67 Pallas
Meer ‘vooral mooi’ in het zonnetje
Ik vind alsof het in de schaduw een klein beetje bruinig toont. Deze lak is er eind jaren 90 op gezet, naar verluid naar goed ac421 recept maar ik heb nog nooit naast een andere bordeaux gestaan. Het droge verfblik heeft dezelfde zweem in de schaduw.
En ietsje minder donker zou -persoonlijk- een beetje frisser ogen.
Goed om te horen. Dat de restauratie al zover is. Ik ben blij dat je het zo oppakt, dan weet ik dat de oude in goede handen is. Als je wat foto’s kunt posten of sturen dan houd ik me aanbevolen.
Bordeaux rood is zeker mooi. Wil je het dak in dezelfde kleur laten spuiten? Of ga je voor een ander kleur dak?
Ik wil het dak zo laten. Ik vind het contrast wel mooi. Bovendien zit de lak er nog goed op.
Wat betreft bordeaux, ik vind ook het de bruinige zweem er doorheen niet heel mooi. Maar de andere rode kleuren uit die jaren zijn toch flink wat lichter.
Een andere optie is rouge de grenade uit 1972. Lijkt me een mooie kleur. Ik zal binnenkort wat foto’s posten. Het laswerk is klaar aan
carrosserie en plaatwerk. Ik heb 3 andere portieren er bij gezocht en beide voorspatborden en 1 achterspatbord. Wat ik er bij had was niet meer te redden helaas.
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ook op dit forum kun je door de volledige kleurenwaaier van de ID/DS bladeren. AC426 rouge de grenade uit modeljaar 1972:
foto: frenchclassics.co.uk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Das toch wel een mooie kleur.
Andere vraag: zijn er bij een DS mogelijkheden om te voorkomen dat hij zakt door iets te blokkeren. Bij een cx gaat dat heel makkelijk. Ik wil hem graag in de hoogste stand laten staan, maar hij moet wel rolbaar blijven.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
4 ouwe veerbollen pakken, 4 stukjes bezemsteel afzagen en in de veercilinders plaatsen, ouwe bollen er op, klaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Das wel een goeie maar dan loopt mijn lhm er uit. Een andere methode is er niet neem ik aan?
Totaal aantal Berichten: 9369
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
https://citrotech.nl/shop/product/mechanische-hoogteverstellers-2x-dssm/
Maar ook hiervoor moet de LHM eruit.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
cxj schreef:Das wel een goeie maar dan loopt mijn lhm er uit. Een andere methode is er niet neem ik aan?
huh? Hoezo? Bol er af, stukkie hout er in, bol er weer op. Misschien 10 cc LHM verlies per cilinder.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Blijft het niet doordruppelen dan?
Nee, je zet de bol met de dichtring weer terug.
To err is human, not to err is divine.