Beste forumleden,
De recente 1.5 bluehdi motor heeft deze een conventionele distributieriem of distributieketting of loopt de distributieriem ook door het oliebad zoals bij de 1.2 Puretech?
mvg
Ammo
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Deze heeft zo te zien een conventionele distributieriem.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ok, dat stelt mij gerust!
Bedankt voor jouw info
Ammo
Waarom stelt je dat gerust ?
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De ‘natte’ riem lijkt ook niet het ei van columbus. Zijn best wel problemen mee.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bij de 1.2 Puretech benzine motor PSA, heb ik op de Franse fora gelezen dat er soms wat distributie riemen afknapten of vroegtijdig “versleten” waren enz… met hoge reparatiekosten tot gevolg, na 2 jaar buiten garantie.
Het is mogelijk dat dit probleem ondertussen opgelost is, doch ik voel mij toch comfortabeler bij een conventionele riem die buiten de motor loopt of een distriebuttieketting, al hebben deze natuurlijk ook hun specifieke nadelen.
Daarom overweeg ik mij terug een diesel motor aan te schaffen, nml 1.5 Bluehdi, al zal deze in aankoop,gebruik en onderhoud wel duurder uitvallen dan de benzine motor.
Zijn er soms leden die al heel wat probleemloze km gereden hebben met de Puretech, laat het dan weten!
Ammo
Inderdaad. Velen na het vervallen van de “garantie periode van twee jaar” (Die overigens wettelijk niet meer bestaat).
Wat is vaak het probleem: Na twee jaar gaan velen van de dealer naar een universeel bedrijf, dit i.v.m. de kosten. Vaak wordt daar een verkeerde olie gebruikt waardoor de bio wordt aangetast en vroegtijdig zal slijten en breken. Dus gewoon ondeskundigheid.
Of het verstandig is om een diesel aan te schaffen….. Ik denk het niet. De diesel is volledig in de ban. Zijn kwalitatief overigens wel de beste motoren van PSA. Heb er heel wat kilometers mee gereden van 1.9D tot 2.0/1.6 HDI.
Nu een 1.2 puretech. Bevalt me net zo goed als een HDI.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Toch onvoorstelbaar dat ze bij zo’n garage dan niet even opzoeken wat voor olie erin moet… Die riemen van de puretechs moesten toch ook heel lang meegaan btw? 2,5 ton of tien jaar of zo toch?
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Volgens het onderhoudsschema op de MyCiroen app bij 50.000 km. of 4 jaar.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather