Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
citroenist tot in de kist schreef:Ik heb 2 stommiteiten in mijn leven begaan:
Stommiteit 1: Ik heb mijn toenmalige Xantia Activa 2.0 Turbo CT ingeruild voor een Xantia Activa 2.0 HDI Exclusive.
Stommiteit 2: Ik heb mijn toenmalige Xantia Activa 2.0 HDI Exclusive ingeruild voor een oersaaie C5 2.0 HDI Exclusive.
De rijervaring in de Turbo CT was onovertroffen (persoonlijk zelfs snediger dan in de V6 versie imho). Het rijdgedrag en de bochte “ervaring” was hemels.
Dom dommer domst dat ik die Ct weggedaan heb. In mijn dorp rijdt er een V6 rond, maar ik begrijp van de eigenaar dat hij al behoorlijk wat technische problemen gehad heeft en dat sommige onderdelen nog maar moeilijk te krijgen zijn. Misschien moet hij op zoek naar een gespecialiseerde dealer.
Ik begrijp dat je het stommiteiten noemt want volgens mij had je heel bijzondere Xantia’s die heel veel rijplezier opleveren. Maar een C5 is toch niet supersaai? Tenminste, ik heb nu een C5-II, 2.0 16 V automaat en die is heel comfortabel en heel verrassend in de sportstand van de versnellingsbak.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik heb zeker niet de jongste, maar wel een late:
orga is 08654, dus gebouwd op 19/07/‘00.
En als ze niet platgereden wordt, heb ik de komende ton(nen) hopelijk nog een prima auto aan haar.
Haar blanke laklaag laat hier en daar wat los, wat ik heb opgelost door er weer lak over te spuiten…maar dat geeft donkere plekken..
Beestje loopt gewoon tadeloos: de 1.8 16v is een fijne motor, en veel harder dan 110-115 rij ik zelden.
Olieverbruik is nihil(als in: niet meetbaar), maar ze heeft dan ook nog maar net 212k gedraaid.
Intussen bijna 21jr, en tussen alle ronde modellen van nu begint ze op te vallen met haar hoekig uiterlijk…dus dat ben ik niet met het artikel eens.
‘Spirit of avant-garde’
De mijne (ORGA 8943, zie blz 2) begint ook kale plekken te krijgen: eentje op het dak en beide spiegelkapjes. Zou het aan de rode kleur liggen?
Hoewel, in Andalusië zie je Xantia’s die bijna helemaal kaal zijn, maar daar schijnt de zon natuurlijk wat vaker dan in NL…
Hier in Bergen op Zoom weet ik er nog 3 te staan: een geïmporteerde grijze die er prachtig uitziet, komt ook van Enting net als de mijne.
En dan nog een blauwe type II en een groene type I.
En toen ik gister bij Ton van Soest was om mijn uitlaat te laten lassen, stonden er een stuk of 5 op het terrein, van bijna vervallen tot zo goed als nieuw…
Xantia Plus 1.8i 16v 2001 ORGA 8943
N.a.v.dit topic eens gekeken of ‘mijn’ Xantia nog zweeft, maar helaas ook zij is niet meer volgens de RDW.
Zonde, prachtige wagens die heerlijk reden. Op een stappenmotor van een paar tientjes na, nooit echt problemen mee gekend. De Xantia had eigenlijk moeten blijven, maar er kwam een auto van de zaak (MG ZS 120), een auto die qua comfort aan het andere uiterste van het spectrum zat. Vrouwlief wilde niet in de ‘enorme’ Xantia rijden en bleef haar Micra trouw dus de Xantia moest gaan, gelukkig naar een Xantia-forum lid (ook al uitgestorven).
Ik ga binnenkort een C5 rijden, wellicht dat deze de weemoed naar de ruimte en het comfort van de Xantia kan doen vergeten. De proefrit was veelbelovend.
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Xantia forum is er weer hoor
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
Niet daar waar het vroeger was: https://xantiaclub.net/
Het is hier te vinden http://www.xantiaforum.nl/phpBB3/
Jammer alleen als je je aanmeldt dat de beheerder niet reageert.
Bedankt, maar ik heb er niet zoveel te zoeken meer, daarnaast denk ik dat dit forum een prima plek is om alle Citroën gerelateerde informatie te zoeken, te vinden en te delen. Versnippering is mijns inziens niet handig in deze.
Xantiaforum(club) was er eerder dan CiFo en C5-forum gedijt uitstekend. Er is plaats voor allen en de verstandhouding(en) zijn ook goed.
Wel jammer dat de grote kennisdatabank van het oude Xantiaforum verloren is gegaan, maar het nieuwe forum begint al weer aardig bij te trekken.
Adri
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
gs et gsa schreef:Jammer alleen als je je aanmeldt dat de beheerder niet reageert.
Ik heb de beheerder even voor je bericht, maar hij ziet geen nieuwe aanmeldingen staan. Zou je nog eens kunnen proberen of je een account kunt maken?
Overigens zei hij dat je wellicht geprobeerd zou kunnen hebben om via het contactformulier iets te sturen, maar dat hij dat niet echt kan bijhouden door de enorme hoeveelheid spam die daarop binnenkomt. Daardoor wordt de kans om iets over het hoofd te zien nogal groot.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)