4 van de 22
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
De Berlingo van Strawberry Fields*
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 29 december 2018 09:57 AM
  [ # 46 ]

Bofkont. Vraag is dan alleen hoe lang het duurt voor de andere drie de geest geven.


Ik heb toen laten ombouwen naar Eurogas. Maar ik had ook de verdamper gaar.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11768
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 29 december 2018 11:51 AM
  [ # 47 ]

De betreffende injector is al eerder iemand bij geweest getuige het afwijkende soort slangklemmetje op de brandstofslang, dus dan is het heen gaan van die injector geen betrouwbare indicatie meer voor de rest. Maar het zou best kunnen dat er nog meer stuk gaan op den duur. En dan kan het gas er gewoon af, want I rijdt inmiddels de kilometers er niet meer voor. Uiteraard. Want zo gaat dat als je je vervoer bewust afstemt op je omstandigheden…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 december 2018 04:29 PM
  [ # 48 ]

Een gebruikte auto op G3 laten rijden is vaak al bij 4000/5000 km per jaar goedkoper dan benzine. Vergis je niet, het prijsverschil per liter is soms 1 euro of meer.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 29 december 2018 06:45 PM
  [ # 49 ]

Ik ga het meemaken…

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11768
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 29 december 2018 11:34 PM
  [ # 50 ]

Ik ook. Tot op heden zoop die Berlingo namelijk nogal op gas (rond de 1:9,5) terwijl op benzine 1:13,5 á 14 wel te halen was. Maar goed, er was dan ook iets mis met het LPG-systeem. Mogelijk gaat dat nu beter en dan komt de rekensom ook weer prima uit. Volgens zeggen hoort die Berlingo bij de manier waarop I er nu mee rijdt (veel 80/100 wegen) rond de 1:12 op gas te kunnen scoren.

Hoe lang het systeem het deze keer houdt zullen we ook wel beleven, maar als ik er, de volgende keer dat er een injector afzwaait, voor hetzelfde geld als nu weer een gereviseerde in druk maak ik me daar totaal geen zorgen om.

En dan als laatste is een Bertje uit 2008 een hele verbetering ten opzichte van een Peugeot 205 uit 1997, dus ergens is het sowieso ook allemaal half zo interessant.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 30 december 2018 09:39 AM
  [ # 51 ]

Ik ging ook van 1 op 8 naar 1 op 10 na de ombouw van de gasinstallatie.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11768
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 januari 2019 09:38 PM
  [ # 52 ]

Op naar het volgende mankement. Het lijkt wel een Citroën…

Deze keer: de voetenruimte aan de bestuurderskant drijft. Vooralsnog een beetje een vreemd geval: de vloer is zeiknat van regenwater (in ieder geval geen koelvloeistof), maar hoger dan dat is alles wat ik zo snel zonder van alles te demonteren kan zien mooi droog. Kachelbuizen droog, paravaan droog & schoon, schutbord en doorvoeren droog, middentunnel en dorpels droog, de bodem onderlangs droog, dak droog (hooguit wat condens maar dat is niet ongewoon onder een stalen dak) en de vloer is doorweekt genoeg om straks alleen daar al twee dagen met de verfföhn aan te kunnen spenderen. Ik houd de optie open om de hele vloerbedekking er dan maar uit te trekken en desnoods te vervangen, want de isolatie die er onder zit kan heel veel water opnemen en die is nu verzadigd.

Het zal mij benieuwen waar dat orgel nou dan water maakt. ‘t Is verdorie net de Titanic hmz

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 03 januari 2019 10:22 PM
  [ # 53 ]

En het heeft niet de zoete geur van koelvloeistof?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11768
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 januari 2019 10:38 PM
  [ # 54 ]

Nee. Het is ook niet vettig of zoet, bitter of wat dan ook. Het is gewoon dom (regen)water. Dat wordt denk ik aan de slag met oefening ‘Tuinslang’ en dan ‘s kijken waar er water naar binnen komt. Ik vind het vreemd dat ik nergens kan zien dat er water af loopt; alleen de vloer, zo vanaf ter hoogte van de pedalen tot aan de voorkant van de bestuurdersstoel, is kletsnat.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 04 januari 2019 06:47 AM
  [ # 55 ]

Domme vraag:is ie niet afgevuld met gemeentepils ipv koelvloeistof en dus wel lekkend kwa kachel?

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 04 januari 2019 10:04 AM
  [ # 56 ]

Niet stiekem een airco met verstopte afvoer?

(sorry, te lam om terug te zoeken of dat er op zit)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11768
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 januari 2019 06:19 PM
  [ # 57 ]

Dat zou best kunnen op zich. Maar je zou toch verwachten dat je het ergens langs ziet komen. Afijn. Meer studie met de tuinslang is nodig.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11768
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 06 januari 2019 07:47 PM
  [ # 58 ]

Tuinslangen waren niet meer nodig: het regende voldoende. Naar aanleiding van de resultaten vind ik de gedachte dat de airco z’n condens verkeerd loost er één om toch nog eens verder te bestuderen. Weet iemand waar ik die afvoer kan vinden ergens achter de middenconsole?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 06 januari 2019 08:59 PM
  [ # 59 ]

Komt gewoon langs je deurrubbers binnen, staat al zoveel over geschreven.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11768
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 06 januari 2019 09:05 PM
  [ # 60 ]

Ja maar dan moet je dat op een gegeven moment toch kunnen zien als die auto wordt afgehoosd? Of dat je zelf onder het rijden in de regen ook nat wordt? Er staat in de loop van een paar dagen zomaar een emmer vol water in de voetenbak. En dan heeft deze auto het hulpgootje bovenaan de portieren gewoon standaard.

Ik bedoel, het kan best wel zijn dat het via de deurrubbers binnenkomt, maar het is er niet aan te zien.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
4 van de 22
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook