Brun, je kaapt helemaal niets, hoor. Ik lees/leer graag mee
Ik heb er wel al eens aan gedacht om een elektrische ventilator in de koeltunnel te plaatsen. Samen met een aan/uit knopje in het dashboard en eventueel een timer zodat ie nog even na draait wanneer de motor is stil gelegd.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Mooie plaatjes bij no 911 !
Hoe kom je aan die meters?
En de constructie met de slang vóór de radiateur heeft iets van een olifant
Heeft misschien toch wel een voordeel, want als je in de file staat bij warm weer heeft mijn auto nog wel eens de neiging tot vapour lock.
Koelere lucht kan dan wel helpen.
De wat luxere versies hebben trouwens wel een winterstand op het luchtfilter…
De meters staan op het beeldscherm van de laptop.
Laptop aan motormanagementsysteem.
motormanagementsysteem voor LPG injectie, closed-loop lambda geregeld.
Als aanvulling op de carburateur, die blijft gewoon.
Ga ik zeker over berichten, maar eerst de RDW-keuring, tot dan hou ik me mond….
De slang zit natuurlijk even tijdelijk tussen de rits.
Dat is niet zo prettig. Voor de reserveband.
Kan iets korter en aan de zijkant van de hoes geplaatst worden.
Wel een gat in de hoes maken, is misschien weer beetje jammer.
Koelt zeker wel iets, niet echt lang uitgetest.
Voor extremen, de bekende berg-op Franse Alp met sleurhut, te overwegen.
Bij filerijden zeker weten ook een voordeel.
Zonder rijwind wordt het plotseling erg heet in de motorruimte, dan lijkt het me beter om koelere buitenlucht te gebruiken.
DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo
“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”
en voor LPG-rijders misschien ook wel,
als compensatie voor het hetere LPG stoken.
DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo
“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”
Waar kan ik? Of heeft iemand de “Z” beugel die zich in het midden van de voorbumper bevind? Hier zit ook de onderzijde van de riem voor het bevestigen van het reservewiel aan vast. De mijne is niet meer in al te beste staat. Ik kan ze op het net niet meteen vinden.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Sommigen weten het misschien anderen dan weer niet. Maar ik ben me al een tijdje aan het oriënteren om de dame een cosmetische update te laten ondergaan. Voorzichtig zijn gesprekjes gevoerd bij verschillende garages om dit werkje te laten uitvoeren. Maar niets concreets. Ondertussen hou ik me bezig met het zoeken naar vervangend plaatmateriaal e.d. terwijl ik ook mijn budget langzaam aan aan het bijspekken ben. Met in het achterhoofd zomer 2019 gaat het gebeuren.
Tot ik een maand geleden een berichtje krijg: “Chris, als je wil mag je de DS brengen. Ik ben net klaar met de vorige DS en heb nu ruimte om jouw DS onderhanden te nemen.”
Dus zo doende zijn de plannen een klein beetje gewijzigd en staat de dame sinds vorige week in de garage.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Mooi, dat wordt een dankbare klus zie ik! Ben benieuwd!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Zeer zeker @Idealist.
Tegen de tijd dat ze terug komt gaat het een heel ander beestje zijn.
Ondertussen worden er nog een paar kleine euveltjes zoals: rondsel-lek stuurhuis, lek benzinepomp, elektrische probleempjes, wiellagers achter en het laatste beetje roest aan het chassis aangepast.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Het schiet lekker op met de werken. Al bij al is de carrosserie nog in redelijke staat. Even hebben we wat liggen sukkelen met de hardheid van de toplaag. Maar nadat deze behandeld is met afbijtmiddel lukt het schuren een heel stuk beter. Ze is ooit al een x herspoten geweest en toen waren ze niet echt vies van een laagje meer of minder plamuur. Op de meeste plaatsen tot wel 2mm en op het linker spatbord kwam er zelfs nog een lijk uit de kast gevallen. Rest ons nog de achterste spatborden, een voorspatbord en de motorkap. Het dak word voor de spuiter. Hopelijk kunnen we het schuurwerk dit jaar nog beëindigen en starten met het herstel van de carrosserie.
Het lijk
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat ziet er nog netjes uit !.
Succes met de vooruit gang
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Het schuurwerk zit er bijna op. Alvast een aanvang gemaakt met het verwijderen van alle slechte delen en vervangen door goed staal. De rechter achtervleugel bleek helemaal uit vorm, uiteindelijk hebben we deze gebruikt om de originele vleugel te herstellen (zie laatste 2 foto’s).
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
En weer een stapje verder. Eigenlijk had ik totaal geen zin (lees: schrik) om met de deuren te beginnen.
Maar ja, soms moet je gewoon doen wat je moet doen.
Dus eerst maar even wat maten nemen, goed kijken hoe alles in elkaar steekt en dan de vlam erin, in mijn geval de slijptol.
Alles is voorlopig vast gezet met zelftappers in afwachting van het TIG-lassen.
Uiteindelijk ben ik best tevreden over het resultaat.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat gaat goed!
Wat voor afbeit strijken jullie er op…..
Ik heb twee soorten gebruikt bijn prestige maar de lak trekt zich er niks van aan.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Wij hebben deze gebruikt:
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Waar te verkrijgen…..
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.