Hallo Xemmers,
Ik heb een xm 2.0 16V aut. sedan zonder hydroactief, 1999 en 255.000km. Heerlijke auto, maar nu gaat de krukaskering lekken.
De garage zegt : de motor en de versnellingsbak moeten er uit en dat gaat richting €1000,- kosten. Ik schat dat de auto ook ongeveer zoveel waard is. Wat is wijsheid. Of zijn er mensen die zeggen dat het goedkoper kan?
Ik hoor graag jullie mening. Groet, Manus
Kosten bij een niet dealer zullen lager zijn.
Het hangt vooral af van de staat van de auto.
Bij een universele garage zal het niet heel veel goedkoper zijn. Dat is, als ook die de motor met bak er uit halen.
Het is op zich mogelijk om de bak van de motor te scheiden in de auto. De bak kan dan een paar centimeter naar links. Een ervaren monteur zou dan, in principe die keerring kunnen vervangen.
Maar eerst een andere vraag: Is het zeker dat de keerring lekt? Bij mij was het de carterpakking die lekte aan de kant van het vliegwiel. Het leek net of de keerring lekte.
Wim,
Disciplus Simplex
hey manus, je aanhef is; heerlijke auto enz? lekker goed laten maken, kun je weer rijden! die centjes ben je zo weer vergeten ! ( eerst kijken wat er inderdaad eigenlijk precies lekt ) gr mrep
hydropneumatic driving has its ups and downs….....
Bedankt voor de reacties, Wimb, de dealer zei dat het ter plaatse uit elkaar halen van versnellingsbak en motor bij een automaat niet lukt. vandaar de hoge kosten. Groet, Manus
Omdat je het over de versnellingsbak hebt, dacht ik dat je een handgeschakelde bak bedoelde.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
En Leaklock proberen? Ik heb daar wel goede ervaringen mee. Als het iets lekt is het te proberen. Met een automaat heb je geen risico dat de olie op je koppelingsplaten komt, want die zijn er niet…
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Hallo Bauke, Ik heb ook wel aan leaklock gedacht. De garage was daar zwaar op tegen en het is ook wel wat berucht, dacht ik. Dit omdat het niet zou helpen, maar wel verstoppingen zou kunnen geven. Maar ik begrijp dat jij hier goede ervaringen mee hebt? Anderen misschien ook?
Groeten, Manus
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik denk dat er 2 dingen door elkaar gehaald worden. Lekkage in een koelcircuit en lekkage van olie door een keerring. Die pillen en middeltjes om lekjes in bijvoorbeeld je radiateur te lappen kunnen ook verstoppingen veroorzaken. Dit middeltje moet in een bepaalde verhouding tot je hoeveelheid olie in je carter gestopt worden. Het maakt de oudere leerlingen soepeler is de claim.
Ik heb het succesvol gebruikt in de eindvertragingskasten van mijn c35/fiat 242 camper.
@furriegurrie ; lees ik het helemaal goed? maakt het de oudere leerlingen soepeler? sjonge dat hadden wij vroeger niet zeg ! ) gr mrep.
hydropneumatic driving has its ups and downs….....
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Het is een wondermiddel
De moderne geneugten van de autocorrect….keerringen had dat moeten zijn.
ok, mag deze behoorlijk oude leerling dan ook een beetje van dat spul?.....
hydropneumatic driving has its ups and downs….....
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Mee eens, spul voor in een lek koelsysteem moet je niet aan beginnen. Ik hen bij meerdere auto’s kleine olie lekkages op kunnen lossen en verder nooit problemen gehad. Ik heb ik het toegevoegd aan de lds van mijn c5. De veerpoten voor en een paar koppelingen zweten behoorlijk, dat is nu verwaarloosbaar. Ook ruim 4 jaar zonder problemen nu.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Het spul zit er in. Ik zal over een tijdje wel melden of het geholpen heeft. Nu we het er toch over hebben: de hogedruk regelaar begint ook wat te zweten. Is het verstandig om in de lhm ook een toevoeging toe te passen of kan de lekkage zelf beter opgelost worden. Ik kan nog niet precies zien wat er precies lekt.
Groet, manus
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Echt oplossen is natuurlijk altijd beter. Eerst met remmenreiniger schoonspuiten, dan zie je waar het lekt. Misschien is het gewoon een afdichtingsrubbertje.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Ik zou beginnen te kijken of de wartels op de regelaar niet te los zitten. Als dat in orde is de rubbertjes vervangen.
Wim,
Disciplus Simplex