3 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Godinnengekte
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4909
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 02 januari 2019 05:23 PM
  [ # 31 ]

Persoonlijk vind ik het ontwerp en het design van de DS heel erg buitensporig afwijkend van andere auto’s uit die tijd.

De Peugeot 403 is een fijne auto, maar vergeleken met de DS nogal gewoontjes. Stel je voor dat je in 1955 op de autobeurs loopt, tussen de hoge hoedjes van Opel en Ford en opeens zie je daar op een draaiend plateau een soort ruimteschip.

En technisch was hij zeer afwijkend van de rest, op de motor en bak na dan, maar hoe dat bedacht is, ik heb er geen woorden voor.

Jaguar won in die jaren de 24 uur van Le Mans, met een starre achteras, nuff said.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 januari 2019 04:17 PM
  [ # 32 ]

Mijn DS Break (met de ‘dikke’ 23 motor, vijfbak en fabrieksairco) was 13 jaar lang helemaal mijn auto. In mijn ogen een prachtige auto, heerlijk ruim, meer dan snel genoeg voor het huidige verkeer, dankzij de airco ook bij regen heldere ramen, de kachel ‘s winters aangevuld met een lange winterjas en autohandschoenen, muziek uit de eight-track. Arm op de armsteun, het hoofd net tegen de hoofdsteun aan. Nachtelijke ritten met vrienden naar de wintersport, op de zomerbanden omhoog waar anderen achteruit gleden. Vakanties, trouwritten en zelfs inzet als lijkauto voor vrienden en kennissen. Lekker quirky details als de meedraaiende lampen, de tweedelige achterklep en de klapstoeltjes achterin. Elke reis beginnen met het gevoel opgetild te worden naar andere sferen, op de snelweg het geluidniveau van een straaljager. Heerlijk. Ik was telkens de onderhouds- en reparatiekosten alweer vergeten als ik het terrein van de garage af deinde. Toch is het onderhoud de reden dat ik de auto doorgegeven heb aan de volgende liefhebber. Bij gebruik het hele jaar door blijft de noodzaak voor grotere reparaties en deelrestauraties met regelmaat terugkeren, zonder dat zaken echt duurzaam opgelost worden. Dat was ik toen ik door de bodem heen krikte opeens zat. Desondanks: stiekem jaloers op iedereen die ik wel in een ID of DS zie rijden. Elke keer als ik een DSuper 5 of kale (geen Pallas) DS21 of DS23 te koop zie begin ik even te twijfelen. Gelukkig is er dan bijna altijd wel iets dat ik niet leuk vind aan de auto (LPG-installaties, later toegevoegde Pallas uitrusting, leer, stoffen zonnedakjes etc) zodat ik niet in de verleiding kom. Of de auto is al verkocht. Tot nog toe ...

Profiel  
 
Kapitein Rob
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 25-12-2012

- C5 2.0i 16v Exclusive automaat
Gepost: 03 januari 2019 04:54 PM
  [ # 33 ]

Eens….. love1 Cool

Profiel  
 
Wegenwacht Eend
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 24-03-2013

Gepost: 04 januari 2019 07:07 PM
  [ # 34 ]

Ik kan mij de eerste aanblik van de DS ook nog steeds herinneren. De organist van onze kerk reed er mee. Wat een prachtige, aparte en anders uitziende auto was het. Ik was meteen verkocht!
Mijn vader had een garagebedrijf. Dus op een dag moest ik aan die godin werken. Eerst een proefrit. Op de wat onwennige voetrem, en heel lichte besturing na reed hij fantastisch!
Toen ging hij op de brug en moest een lekke hydrauliek leiding gerepareerd worden.
tongue rolleyetongue winkShockedGrrrrRTFMvery angry….
Wat een vreselijke tyfus auto om aan te werken..!! Ik heb staan vloeken en tieren… Ik had mij vast voorgenomen om nooooiit zo’n auto aan te schaffen, en er sowieso ook nooit meer aan te werken.

30 jaar later kom je dan toch weer in contact via de Pressé met de auto, en af en toe werk ik er ook weer aan. Niet omdat het werken eraan opeens erg leuk ben gaan vinden, maar om de leuke, vrolijke, aangenaam gestoorde, maffe en vooral geweldige mensen die met die auto rijden… cheese

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 januari 2019 11:47 PM
  [ # 35 ]

Haat en en liefde ( vrije vertaling van topic titel)
Aan de de ene kant is er de liefde voor het merk Citroën
De techniek de uitstraling het ontwerp alles is er in keer neer gezet.
Gewoon zo perfect ! Niks kan er beter.
Gewoon een eerste liefde ......
Liefde maakt blind !
Bij de 1 duurt dit een “maand “bij de ander tot de dood.
Maar waarom ....
Komt dit omdat de mensen toch een betere ervaring krijgen met andere merken..Of omdat een ander merk niet zo gecompliceerd is of…
Ja zeg het maar….
Ik zelf ben groot gebracht op de achterbank van een Citroën .
Een GSA een BX ,Xantia en een XM.
Allemaal Citroën’s wie gewoon perfect waren.
Onderhoud gewoon via de garage geen ergernissen en gewoon rijden zoals bedoeld.
Ik zelf ben een cx rijder ,en dat rijdt gewoon perfect.
Waarom weet ik niet ,maar het rijdt en het veert gewoon perfect.
Of dit komt door mij of een goede monteur ?.....
Daar heb je natuurlijk wel een punt!
Als je alles zelf doet ,en je wilt alles perfect hebben, zal dit heel veel ergernissen maar ook veel plezier opleveren !
Maar als het niet lukt ,alleen maar ergernissen .
Ben zelf een cx aan het restaureren tot in de puntjes.
Maar aan onderhoud heb ik een broertje dood.
Daar is mijn garage voor.
Voor de cx op de brug staat (een andere TRD ) ,verteld de monteur zo ongeveer al wat er aan mankeert .
Dit is bij mijn DS Het zelfde,
En de Xantia idem .
Zijn nooit schokkende reparaties of bedragen,maar wel weer perfect rijden.
Maar waar ligt nu het punt van perfectie…...
Das moelijk…..
Voor mij is dat de cx turbo 2. ( TRD 2)
Het veert goed rijdt tot 170 perfect heeft een schuifdak wat lawaai maakt bij 100.
En lust olie 1 liter op de 1000.
De DS rijdt start en veert goed !
Alleen begint ze na 10 jaar weer te roesten op de carrosserie ..
Punt van aandacht ...maar dat zijn dingen die weet je van te voren.

Voor mij is dus belangrijk….
De passie wie ( wat al eerder geschreven is ) belangrijk!
Of het nu een Tatra een snorfiets of een Mercedes is.
Hobby moet je eraan hebben anders is het verloren .

Vriendelijke groet Frank

 

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 08 januari 2019 04:48 PM
  [ # 36 ]

Ik ben weer even zoet geweest om alle reacties in dit leuke topic te lezen, wat een passie heeft iedereen. Kom zelf uit 1981 en begon met een Volvo Amazon die maar kort gehad en toen volgde de DS 23 Pallas met 5 bak in het zwart toen ik 19 was. Tot op de dag van vandaag blijft dat een van de mooiste en fijnste auto’s die ik heb gehad ondanks alle ellende die de DS had, die ellende werd trouwens overtroffen door de CX break met c-matic. Waarom ik dan toch constant weer een andere oude bak aanschaf mag Joost weten, blijkbaar heet het passie. Twee jaar geleden ook maar overgegaan op een Mercedes 250 W114 uit 1972. Die samen met mijn pa weer tot leven gewerkt na 17 jaar stilstand en moet toegeven dat die auto degelijk in elkaar zit maar ook hier kan bijna alles stuk. Ik ben er een paar keer mee gestrand en ook wel op het punt gestaan het ding een rot schop te geven, echter voor gekozen om door te zetten en nu is het eindelijk een betrouwbare goede (dure) auto geworden. Rij ook nog in een GS break die ik vorige jaar kocht voor niet veel geld en met de kwast gespoten, dit is tot op heden een van de meest betrouwbare auto’s die ik heb gehad, echt een fijn wagen die met extreem veel plezier rij.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 januari 2019 06:29 PM
  [ # 37 ]
mbender schreef:

.. Twee jaar geleden ook maar overgegaan op een Mercedes 250 W114 uit 1972. Die samen met mijn pa weer tot leven gewerkt na 17 jaar stilstand en moet toegeven dat die auto degelijk in elkaar zit maar ook hier kan bijna alles stuk. Ik ben er een paar keer mee gestrand en ook wel op het punt gestaan het ding een rot schop te geven, echter voor gekozen om door te zetten en nu is het eindelijk een betrouwbare goede (dure) auto geworden.

Ja, de duurste mercedes-benz is een goedkope mercedes-benz. Met name exemplaren die slecht (of ondeskundig) onderhoud hebben gehad of cheap-ass op gas zijn afgereden kunnen een ware moneypit zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 09 januari 2019 09:16 AM
  [ # 38 ]
waterman schreef:

Ja, de duurste mercedes-benz is een goedkope mercedes-benz. Met name exemplaren die slecht (of ondeskundig) onderhoud hebben gehad of cheap-ass op gas zijn afgereden kunnen een ware moneypit zijn.

Vooral het lang stilstaan heeft deze auto w114 250 geen goed gedaan gelukkig is/was het wel een extreem harde auto waardoor de basis goed was. Nu met een uiteindelijk een ander blok erin is het een goede auto geworden, blijft natuurlijk wel model taxi. Kan je geen ongelijk geven dat goedkoop vaak duurkoop is, maar passie maakt vaak blind.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 11 januari 2019 11:57 PM
  [ # 39 ]

clean

Ik heb even een bijdrage gewist.  Gaan we wel even met respect voor elkaar om?
Dank u Wink


En weer doorrrr

 

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 12 januari 2019 01:01 AM
  [ # 40 ]

heb ik gelukkig gemist

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 januari 2019 01:03 AM
  [ # 41 ]

Laughing

 

Profiel  
 
Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 12 januari 2019 01:10 AM
  [ # 42 ]

Nee, dat is eigenlijk wel jammer juist. Het was namelijk een reactie van mij. Geschreven vanuit een soort frustratie over wat ik hier lees. Ik vind wel dat er ruimte moet zijn voor discussie. Het kan toch niet zo zijn dat men op een Citroen Forum ongebreideld de loftrompet kan steken over andere merken en dat Citroenliefhebbers worden gecensureerd ??  Kom op, dat gedoe over Mercedessen moet nu echt eens afgelopen zijn.

Ik begrijp heus wel dat andere merken ook enthousiaste liefhebbers kennen. En dat er soms mensen zijn die qua merk een switch maken. Prima. Maar ga dan niet tussen Citroen-liefhebbers afgeven op het merk dat de naam van het forum draagt? Ga dan gewoon naar het forum over de Zilveren Ster…

En ik begrijp best wel dat Waterman hier wat credits heeft….. maar dit is een glijdende schaal en Watermans oordeel wordt steeds onaangenamer. Dit is een Citroen Forum…

toch??

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4909
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 12 januari 2019 01:55 AM
  [ # 43 ]

Dat ben ik niet met je eens. Punt een levert waterman uitstekende schrijfsels en ik denk dat je op een Citroen forum prima over Mercedessen kan praten.

De DS is absoluut een hoogtepunt op het gebied van autotechniek en vormgeving, maar ik kan er zo nog veel meer noemen.

We zijn allemaal gek van auto’s en dat beperkt zich niet tot een enkel merk. Stel je voor dat je hier alleen over Citroens zou mogen praten, lijkt me niet fijn.

Profiel  
 
Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 12 januari 2019 02:49 AM
  [ # 44 ]

Prima, mee eens. Ik zit zelf met mijn XM’s in een sleutelclub tussen de VW’s, Toyotas en Mercedessen in een sleutelclub in Noord Nederland. Niets dan respect en nabuurschap over en weer. Maar…  ik wil hier op het Citroen-Forum niet-lezen hoe slecht Citroens zijn en andere merken beter. Als je dat soort gevoelens hebt moet je Citroen gewoon afsluiten en naar een ander merkforum overstappen…

Profiel  
 
pokke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 06-12-2015

- ID/DS D Super 5
Gepost: 12 januari 2019 09:57 AM
  [ # 45 ]

Mensen moeten overstappen naar een ander forum? Mijn passie voor de id/ds begon met de restauratie
van een Peugeot 504 coupe V6. Vol trots ging ik na de restauratie naar een 504 meeting waar ik volledig
genegeerd werd. De kleur is niet origineel werd er gemompeld. Mijn coupe is een van de mooiste in Nederland.
Mijn eerste kennismaking met “citrofielen” was in Utrecht waar tot voor kort de Citroen beurs jaarlijks
gehouden werd. Ook daar was ik met de Peugeot naar toe. Toen ik terug kwam naar aanschaf van wat onderdelen
stond er een groepje “citrofielen"rond de mijn Peugeot.Dat werd een leuke middag.Als oldtimer liefhebber
geniet ik hier op het forum van alle geschreven stukken en als Waterman iets over een Mercedes wil zeggen
en over de bouw kwaliteit van de DS dan vind ik dat interessant. In het Godinnengekte topic komt een paar
keer een vergelijking voor tussen merken. Moet kunnen toch.

Profiel  
 
 
3 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook