Je zou nog kunnen proberen om eventuele stekkers met contactspray in te spuiten.
Het is misschien ook ff handig om in de schema’s van de zekeringen te kijken, de c3 werkt met een multiplex systeem.
Of wel als er ergens in het systeem een rot contact zit werkt het overige ook niet of niet goed.
Dit geintje zie je ook in de c4 met de hoogte regeling van de koplampen, als het lampje van de asbak door brand werkt de hoogte regeling ook niet meer.
Citroën c1 type1
Auto van de vrouw:.
Citroën c3 1.4 exclusief type1.
Mijn hobby/droom auto
Citroën xantia 1.8 16v(zwevend slagschip)
Ik heb het boekje er ff bij gepakt, op internet kan ik de juiste schema’s niet vinden, alleen de 2006 versie.
In de 1ste versie loopt de stuurbekrachtiging vanuit de computer, deze zit samen met de rem en koppeling.
Het zou kunnen zijn dat 1 van de schakelaars niet goed is (koppeling of rem).
Dit zie je ook veel bij storingen of niet functioneren van de cc (dit heb ik zelf al gehad).
Er zit ook nog een stuurhoek sensor in, ik druf alleen niet te zeggen waar die zit.
Iig dat zal ook voor storingen kunnen zorgen.
Citroën c1 type1
Auto van de vrouw:.
Citroën c3 1.4 exclusief type1.
Mijn hobby/droom auto
Citroën xantia 1.8 16v(zwevend slagschip)
Alvast bedankt voor de suggesties. Woensdag toch maar een afspraakgemaakt bij de citroendealer. Eens kijken of ze iets kunnen vinden. Ik hou jullie op de hoogte… Laatste 2 dagen geen probleem meer gehad met de Servo ... Hoop dat ie daar niet actief wordt,anders is het moeilijk op te sporen vermoed ik… Zou de wagen afgekeurd worden in België bij een niet functionerende stuurbekrachtiging ?
De meeste keuringsstations zijn gewoon rechtdoor, wanneer heb jij eens aan je stuur moeten draaien op de keuring?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dat is niet helemaal waar.
Een goed keurstation zou de auto kunnen afkeuren.
De regels zijn begin dit jaar aangepast, alles wat op of aan de auto zit moet werken en ook wordt een auto tegenwoordig uitgelezen.
Storing of een controle lampje dat brand is apk afkeur.
Een stuurbekrachtiging die niet goed werkt kan voor onveilige situaties zorgen als deze opens uitvalt in een bocht of rotonde.
Citroën c1 type1
Auto van de vrouw:.
Citroën c3 1.4 exclusief type1.
Mijn hobby/droom auto
Citroën xantia 1.8 16v(zwevend slagschip)
APK is Nederland , Belgische keuring is anders.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Nog even een vraag…. Als de Servo regelunit om de een of andere reden de stuurbekrachtiging uitgeschakeld laat na het starten,zou dan de achterruitverwarming ook spanningsloos moeten zijn? Ik bedoel,zitten die op dezelfde electrische kring die door de regelunit aangestuurd wordt of is dit een apparte voeding?
Het kan zijn dat de achterruit verwarming wordt uitgeschakeld, let wel de achterruit verwarming kan na een bepaald aantal minuten zichzelf uitschakelen.
Dit verschilt per model.
Citroën c1 type1
Auto van de vrouw:.
Citroën c3 1.4 exclusief type1.
Mijn hobby/droom auto
Citroën xantia 1.8 16v(zwevend slagschip)
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Bij de 1ste generatie C3 gebeurt dit automatisch 12 minuten na het inschakelen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
René Jongejan schreef:Bij de 1ste generatie C3 gebeurt dit automatisch 12 minuten na het inschakelen.
Dat dacht ik al maar wist het niet zeker, ik rijd niet veel in de c3.
Ik heb het boekje er nog ff bij gepakt en het is mogelijk dat de verwarming idd samen staat met de achterruit verwarming.
Het volgende staat beschreven
Zekering F4 onder de motorkap: computer (injectie, stuurbekrachtiging)- schakelaars (koelwaterniveau Diesel, snelheidsregelaar, remlicht, koppeling)- relais sensodrive en automatische versnellingsbak- Aanvullende verwarmingsunit.
Dat laatste zou het kunnen verklaren maar dat kan meerdere betekenissen hebben.
Het kan bijvoorbeeld ook voor een stand kachel zijn.
Citroën c1 type1
Auto van de vrouw:.
Citroën c3 1.4 exclusief type1.
Mijn hobby/droom auto
Citroën xantia 1.8 16v(zwevend slagschip)
Net terug van de citroen dealer… toch geeft met hun uitleesapparatuur de stuurbekrachtiging de foutmelding P0606… de connectors eens behandeld met contactspray en nu maar hopen dat ie het blijft doen… anders nieuwe stuurbekrachtigings electrische eenheid 0000400687…
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
P0606 = permanente interne fout ECU stuurbekrachtiging
Maar waarom een nieuwe, de rest van de auto is toch ook niet meer nieuw?
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/magazijn/onderdeelnummer/400687/onderdeel/stuurbekrachtiging-computer/
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
P0606.
Is in de meeste gevallen idd de ecu.
Hopelijk heb je na het inspuiten van de stekkers nu geen problemen meer.
Citroën c1 type1
Auto van de vrouw:.
Citroën c3 1.4 exclusief type1.
Mijn hobby/droom auto
Citroën xantia 1.8 16v(zwevend slagschip)
Tot nu toe alles NOG ok… Hopelijk blijft het goed… Anders kijken naar een gebruikte ecu… Nieuwprijs 1350€... Hopelijk de gebruikte voor een zacht prijsje… Even afwachten dus… en bedankt René jongejan voor de site…100€ voor een gebruikte valt nog te doen
Morgen op een ecu 400687 uit want de stuurbekrachtiging werkte net weer niet… Of heeft iemand misschien links of rechts er nog een liggen ? Al is het maar om te testen of de Servo dan wel altijd actief wordt… Ik woon in Hamont(België), net over de grens onder Eindhoven. Ecu afkomstig uit C3 of C2 met prod.nr 000400687…