Hoi
Ik ben sinds kort (2 maanden) in het bezit van een Citroën C3 1.0 (tweedehands, 4 jaar oud, 86000km), ondertussen heb ik al 2x een motorstoringslampje zien aangaan in de auto. In garage hadden ze hem gemaakt maar na twee weken terug hetzelfde lampje. Hij lekt ook olie onder de motor. Olieniveau nagekeken maar geen significant verlies van olie.
Ik ben een leek qua autokennis maar heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen, heeft het olieverlies iets te maken met de motorstoring. Auto is nog onder garantie en gaat volgende week binnen.
alvast bedankt voor de info!
Bodhi
Bodhi schreef:Auto is nog onder garantie en gaat volgende week binnen
Probleem (wordt) opgelost! Kan van alles zijn en is niet op te maken uit wat je aangeeft.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Bij mijn derde Xsara Picasso (2005 120.000) brandt dat lampje “motormanagement” ook af en toe. De auto houdt dan in en wil niet harder dan ca 50 Km. Bij de garage aan de computer gehangen. Geeft dan aan: “gasklep vervuild” . Bij een vorige Picasso ook lampje aan, maar auto reed normaal. Bij mijn eerste Picasso lampje verwijderd, want, nooit storing. Toch maar afspraak met garage gemaakt nu. Gaat weer geld kosten…...
gasklephuis heb je er in 3 minuten uit. bus remmenreineger erdoor EN de connector niet vergeten met contactspray te reinigen. vaak zit daar het probleem. eerst zelf rommelen. geld cadeau doen kan altijd nog
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 16-01-2012
- C3 Pluriel Soleil
injectorcleaner op een halve tank benzine en daarna een paar tanks 98 erin! Probleem doet zich ook voor bij veel korte afstanden en laagcalorische benzine (Tango)
Monseigneur:Fiat barchetta (2004), Renaul Grand Scenic (2018), 2CV AZU 250 (1977)
Madame: Pluriel Soleil (2009)
Iemand ervaring met loshalen gasklephuis? Meer tips? Ik moet het helaas op straat doen dus moet wel even goed weer hebben.
@CW,
in een Picasso is dat vrij simpel. rechts voor heb je de luchthapper. die trek je rechtstandig omhoog. maak de slang die naar de filter loopt los van de happer. achter de luchtfilter zit een rand die met een grote slangenklem aan het gasklephuis vasthuis. draai die een paar slagen LOS (niet verwijderen). maak ook een boutje los (verwijderen en let op het moertje) aan de beugel van de filter (voor/onderzijde). beweeg de filter naar rechts en trek m van het gasklephuis af.
om het gasklephuis te verwijderen zitten er drie schroeven/boutjes waarmee het gasklephuis aan het inlaatspruitstuk vast zit. unplug de connector.
3 minuten.
langer mag het niet duren.
edit: jaag er wat remmenreiniger door. probeer niet om het huis verder te openen (bahalve als jij toevallig een exemplaar hebt met de klikbeugels). Reinig ook de contacten van de plug én die op het huis. Meer is er niet te doen aan een GKH.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
@barchetta,
waar staat dat verhaal over die zgn “laagcalorische benzine”?
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006