2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
hulp gevraagd bij centrale portiervergrendeling.
Gepost: 15 januari 2019 03:55 PM
  [ # 16 ]

Heb wel eens gemerkt dat het centrale portiervergrendelingsmechanisme zeer gevoelig is
voor de ladingstoestand van de accu.

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 15 januari 2019 04:01 PM
  [ # 17 ]

Dat lijkt me stug. Vaak is de puls te kort om de motortjes/actuators voldoende te laten draaien/bewegen. Zeker als ze wat ouder worden en/of er wat gruis/oude smeer in komt. Hele deurmechanisme uitnemen en goed reinigen/smeren doet meer wonderen dan er in heel Lourdes te vinden zijn…

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 januari 2019 07:54 PM
  [ # 18 ]
25trd schreef:

Werkte het met de oude configuratie wel goed?

Nee ,hij schrijft dat ze het in beide situaties niet goed deed.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 januari 2019 07:56 PM
  [ # 19 ]
andre.smulders schreef:

Heb wel eens gemerkt dat het centrale portiervergrendelingsmechanisme zeer gevoelig is
voor de ladingstoestand van de accu.

Dat kan.
Maar kun je uitsluiten door de motor te starten en in de auto te gaan zitten en de deuren van binnenuit op slot te doen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jan-peter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 07-01-2016

Gepost: 15 januari 2019 08:30 PM
  [ # 20 ]

Bedankt voor alle reacties.

De truuk met in de auto zitten met draaiende motor en testen of de vergrendeling dan werkt heb ik geprobeerd.
Ik heb alle deurpanelen er wel af gehad en ook gekeken of alles aangesloten is. Kofferklep echter niet zo duidelijk en bij de tankklep heb ik alleen gezien dat het motortje er nog zit maar niet of hij goed aangesloten is. Ga ik dus eerst checken.

Bij mijn auto zijn alle deuren er volgens mij wel eens uit geweest en hoe alles in elkaar gezet is weet ik niet. Ik heb hier en daar de indruk gekregen dat dat niet allemaal heel zorgvuldig is gebeurd. De auto is in 2003 opnieuw gespoten en heeft daarna 13 jaar in een showroom gestaan.  In 2003 was een cx nog gewoon een oude bak dusss.

Zit er nog een stekkerblok in de B stijlen voor de motortjes van de achterportieren? Daar heb ik de bekleding nog niet af gehad en het zou zo maar kunnen dat daar iets gewoon niet aangesloten is.
Ik weet nu in ieder geval dat ik alle verbindingen eerst maar eens moet controleren.

Overigens heeft de vergrendeling zolang ik de auto heb nog nooit gewerkt.

Nog een vraag. Hoe test ik de werking van zo’n motortje?

Citroën cx gti turbo 2 1987

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 januari 2019 10:28 PM
  [ # 21 ]

De twee polige stekker.
Is voor de vergrendeling .
Dus plus en min .

Je mag er anders aankomend voorjaar mee aankomen zoeken we het samen uit.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 januari 2019 10:29 PM
  [ # 22 ]

Heb je een goed schema….cq werkplaatshandboek.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jan-peter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 07-01-2016

Gepost: 16 januari 2019 07:01 AM
  [ # 23 ]
F.SvM schreef:

Heb je een goed schema….cq werkplaatshandboek.

Ik heb er meerdere oa. De Haynes maar vind de schema’s vrij onduidelijk.

Citroën cx gti turbo 2 1987

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 16 januari 2019 09:46 PM
  [ # 24 ]

Jan Peter.

Hier mijn foto van hoe die bij mij erin zit.
Dat schema van het 8 polige gedeelte kun je vergeten.
Je gaat in het middenconsole naar de groene stekker deze zit op de kiekert gedrukt.
Hiervan zijn er zoals je op de foto ziet ook bij jou maar 8 bedraadt.

Je pakt het schema erbij Anschlus an 10 polige ZV -Steuergerat bei Nachrustung.
Heb je dit niet dan kan ik je dit sturen.

Dan is het alsvolgt op de foto van rechts naar links

1 is de + ( Rood )
2 is Massa hieraan komen in dit geval 3 draden ik heb ze gebundeld en daarna met 1 draad naar 2 gegaan.
Kleuren wat aan de massa moeten hangen zijn alsvolgt ( Geel zwart - Blauw - Zwart )

5 is Bruin en is het sluitsignaal
6 zit niks
7 is geel en is signaal voor te openen

Dan heb je nog een paarse draad die uitmond in 2 uiteindes die zet je op Pen 4 (wit ) en Pen 5 Wit/Blauw) nu knipperen dan ook je richting aanwijzers bij openen en sluiten.

Lukt het dan nog niet dan kunnen we gaan meten. Kan niet veel zijn eigenlijk

Afbeelding Bijlagen
Kiekert_CX.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 16 januari 2019 09:56 PM
  [ # 25 ]

Jan Peter.

En inderdaad de bekabeling van de achterdeuren zit in de midden stijl
Als je de gordel losdraait en het onderste kapje zit er nog een zwart bakje. Als je dat eruit haalt zie je de kabels zitten.

Mvg Patrick

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 januari 2019 11:38 PM
  [ # 26 ]

De set van cx basis is bedoeld om inplaats van de plip ontvanger in het plafond te drukken.
En daarbij je kunt het aansluiten zoals je wilt ,maar das het probleem niet.
Het probleem zit um ergens tussen de kiekert en de motoren/ vergrendeling.
Of het ontbreken van een kabel/ niet aangesloten of een ontbrekende motor.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 januari 2019 11:53 PM
  [ # 27 ]

Als je een lampje op pen 3 en vier zet.
Of liever tussen de massa en pen 3 moet hij bij het dicht doen van het slot of het los gaan oplichten.
Zet daarna het lampje op pen 4 en de andere draad op de massa.
Dan moet het lampje oplichten bij open en of dicht draaien van de vergrendeling.
Daarna ga je naar de bestuurders deur haalt daar de stekker eraf ( kun je net bij ) daar doe je het zelfde.
1draad aan de massa en de andere in 1 van de twee polen.
Test dan de deurvergrendeling opnieuw.(open en dicht).
Test dit ook op de andere pool .
Komt hier een signaal dan is dit stuk bedrading goed.
Dit kun je bij alle vier de deuren testen .
Eerst LV dan LA dan RA en als laatste RV.
En natuurlijk de brandstof klep en de achter klep.

Probeer dit eerst eens dan weet je of er een uitgaand signaal is naar de deuren.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jan-peter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 07-01-2016

Gepost: 24 januari 2019 12:44 PM
  [ # 28 ]

Heb even helemaal geen tijd maar met alle reacties weet ik nu in ieder geval hoe ik alles door kan meten. Dat is het eerste wat ik ga doen!
Bedankt zover en wordt vervolgd.

Citroën cx gti turbo 2 1987

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 24 januari 2024 03:12 PM
  [ # 29 ]

Mijn centrale deurvergrendeling (CX Série 1) doet het ook ineens niet meer. Ik hoor nog wel een relais tikken (denk ik) maar voor de rest nada. Heel irritant! Waar kan ik dat ding ergens vinden? In de centrale console ergens?

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook