Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
kreazyV8wuppo schreef:donssie schreef:Koossie je moet het wel goed uitleggen:D
Je moet de klauwen demonteren en de oxidatie weghalen.
Gaten van de bouten schoonmaken van binnen, door een boor erdoor heen te halen.
Tussen draagarm en Remklauw lekker veel kopervet doen.
Bouten weer vastzetten.(opletten dat bijde delen nog goed rechtzitten)
Nieuwe blokken erin met de anti trillingsplaatjes.!!
En dan om het veertje krimpkous doen.
En als laatste goed ontluchten.
Als je dit hebt gedaan heb je voorlopig geen last meer van piepende remmen.Het zal ooit wel weer een keer terug komen maar dan moet je het weer over nieuw doen en is het weer weg.
Suc6
weet je dat zeker?
vraag me af hoelang die klauwen op hun plaats blijven dan..
een paar micron olie, vaseline oid of wat oldenhage doet, bakpapier lijkt me een slimmere oplossing.
dat krimpmofverhaal mag je me eens uitleggen wat dat voor effect moet sorteren?
mvgr wupke:of was het overdrijven maakt de zaak duidelijk, getypt?
schoonmaken en lekker vet ertussen en het corrosie probleem komt niet terug veel vet maakt helemaal niks uit die klauw blijft echt wel zitten .........
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
remblokken willen soms wel eens rond de 200 tot 600 graden heet worden,, hmm, ik wil geen wijsneus wezen.
maar tegen dat het 400 graden is ,is je krimpkous veranderd in houtskool.
of mis ik ergens wat?
wupke
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
kreazyV8wuppo schreef:remblokken willen soms wel eens rond de 200 tot 600 graden heet worden,, hmm, ik wil geen wijsneus wezen.
maar tegen dat het 400 graden is ,is je krimpkous veranderd in houtskool.of mis ik ergens wat?
wupke
en dat lusten de remschijven blijkbaar ook niet!heb ik hier ergens anders ook al eens gelezen!! goeie raad: als je krachtig moet remmen (waarbij zoals je zei,de temperatuur van de blokken aardig kan oplopen)is het voldoende van zodra je stilstaat,de voet van het rempedaal te halen!! zo overhitten de schijven minder vlug en trekken ze minder vlug krom
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
M&M schreef:Soms wat lastig bij een automaat
is het remsysteem dan niet van een verstevigd type bij een automaat ten opzichte van een handgeschakelde??
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
M&M schreef:Ik bedoel je voet van de rem halen na een flinke remactie om zo de schijven wat te sparen ... auto blijft natuurlijk kruipen , of even in z’n neutraal gooien.
ach zo bedoel je! ja ik heb nog nooit in een automaat gereden daar door weet ik niet hoe dit precies werkt!! als’ god belieft bij de volgende C die ik koop zal ik toch overwegen om eens een rit te maken in een automaat
Wat een onzin…een C5 is bovendien de eerste HP Citroën zonder Citroën remmen
Citroën garages maken er al regelmatig een zooitje van bij het vervangen van remblokken, dat moet je dus de kwikflut oid (midas kennen we hier niet) al helemaal nooit laten doen.
Rik de Belg schreef:Ik heb ooit horen zeggen dat het piepen eigen is aan de Citroën remmen.
Gaat men naar een niet-Citroën garage (bvb Midas of zo, om geen namen te noemen) dan zouden de remmen niet meer piepen.
Weet niet of het waar is.
In elk geval, het piepen werkt danig op mijn zenuwen (rij met een Automaat).
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije