1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Project: Citroën type 23 1940
Sander203
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 15-03-2008

Gepost: 19 januari 2019 09:10 PM

Hallo, allemaal. Na de Peugeot 203 pickup van 1953 waag ik me maar es aan een Citroën. Niet helemaal voor het eerst want ik heb een DSuper5 gereden en diverse Xantia’s en XM’s.

Onderwerp van dit draadje wordt onze nieuwe type 23 uit 1940. Deze auto is al sinds ca. 1990 in Nederland en gedeeltelijk gerestaureerd.
Ooit in de Allier gevonden als volgt:

Het betreft uiteraard een van origine militaire uitvoering, o.a. te herkennen aan de varkensstaarten op de bumper en de zware stalen beugel voor de grille.

Er is door de vorige eigenaar een aantal jaren gepassioneerd aan de auto gewerkt, maar het project ligt nu al ca 20 jaar stil. Waarna ik er voor gevallen ben

Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5

Profiel  
 
Sander203
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 15-03-2008

Gepost: 19 januari 2019 09:13 PM
  [ # 1 ]

In de Brabantse schuur

en in de Noord-Hollandse schuur:


met zoonlief op de heftruck

Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5

Profiel  
 
Sander203
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 15-03-2008

Gepost: 19 januari 2019 09:20 PM
  [ # 2 ]

Ik hoop via dit forum in contact te komen met kenners en liefhebbers. Een 203 monteer ik met m’n ogen dicht, dit is “another cookie”.

Volgende week komen een onderdelenboek en een werkplaatshandboek uit Frankrijk. En ik ben in contact met een Fransoos (tegen de Méditerranée aan, dat wel) met een bruikbare sloper. Want ik mis best het één en ander.

Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5

Profiel  
 
patrijsraam
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 30-04-2007

- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Gepost: 19 januari 2019 10:27 PM
  [ # 3 ]

Mooie U 23, had hem al op marktplaats voorbij zien komen
veel succes met het opbouwen.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 januari 2019 11:44 AM
  [ # 4 ]

Welkom terug Sander!

Waar in NH staat de schuur?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 20 januari 2019 12:11 PM
  [ # 5 ]

Die komt terug in legerkleur?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Sander203
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 15-03-2008

Gepost: 20 januari 2019 01:14 PM
  [ # 6 ]

Nee, zeker niet (wat mij betreft). In andere kleuren kan je er een veel leukere auto van maken. Ik heb zelfs al even gespeeld met de gedachte om een set bolle voorschermen te kopen, zoals die er in de eerste jaren op zaten. Maar dat heb ik nog maar ff laten varen.

Eerst maar es kijken in hoeverre de RDW wil meewerken.

De schuur staat in Anna Paulowna, kop van Noord-Holland

Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 20 januari 2019 02:06 PM
  [ # 7 ]

Zeker waar, zelfs dat lichtblauw maakt hem speciaal. Maar dat is dus een basis lak dat er nu op zit.
Ben benieuwd, zelf 10 jaar geleden ook eentje willen kopen, maar moest toen al de hoofdprijs hebben voor een opknapper.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 20 januari 2019 04:20 PM
  [ # 8 ]

Mooi project! Lijkt mij ook leuk, maar eerst nog een aantal andere projecten afmaken….

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Sander203
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 15-03-2008

Gepost: 20 januari 2019 09:32 PM
  [ # 9 ]
paso schreef:

Zeker waar, zelfs dat lichtblauw maakt hem speciaal. Maar dat is dus een basis lak dat er nu op zit.

ja het meeste is destijds al gestraald en gecoat, de portieren zijn zelfs al strak. Helaas is door het lange wachten e.e.a. al weer gaan roesten. Ook dient zich nog wat laswerk aan. Niet alles is netjes gelast en ik zie nog wat gaatjes links en rechts. Dat is een nadeel van een “projet abandonné”

Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 22 januari 2019 12:23 AM
  [ # 10 ]

Heel leuk project!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 22 januari 2019 11:33 AM
  [ # 11 ]

GAAF!!!

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Sander203
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 15-03-2008

Gepost: 23 mei 2021 09:37 AM
  [ # 12 ]

Langzaam wordt het weer een auto. En best mooi, al zeg ik het zelf. Maar wát een klus. Zo ongeveer alles wat de vorige eigenaar had gedaan was slecht (of heel slecht), dan heb je best veel werk.

het komt goed, ooit!



Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5

Profiel  
 
Gepost: 23 mei 2021 10:44 AM
  [ # 13 ]

Die bolle spatborden heb je in elk geval toch gevonden zo te zien Smile Ziet er al mooi uit hoor.

Profiel  
 
Sander203
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 15-03-2008

Gepost: 23 mei 2021 11:06 AM
  [ # 14 ]

ja, zij het de na-oorlogse versie. De vooroorlogse gekromde schermen zijn nog aanzienlijk eleganter, maar die vind je niet meer.

Ik had één plat voorscherm in matige staat, de andere was door de vorige eigenaar al afgevoerd. Toen zich een complete neus aandiende (grille, radiateur, schermen, motorkap) was de keuze snel gemaakt. En voor de puristen: altijd weer eenvoudig terug te bouwen.
Maar de originaliteit was al zo ver te zoeken (nog voordat ik begon) dat ik hier niet lang over hoefde na te denken.

Waar ik me wel op verkeken had is dat de koplamsteunen niet meer passen ivm een andere bolling van het scherm. Uitdaging, maar gelukt met twee Forex vulplaten die in een complexe vorm exact op maat geschuurd zijn gemonteerd.

Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5

Profiel  
 
Gepost: 23 mei 2021 06:34 PM
  [ # 15 ]

Dat soort gefröbel maakt mij altijd gelukkig.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook