Autointernationaal.nl is er minder over te spreken. Vooral met name het veercomfort en de afwerking van het interieur.
https://www.autointernationaal.nl/2018/11/anders-maar-beslist-niet-beter-test-citroen-c5-aircross/
Heb vorige week in NL al in een C5 Aircross mogen zitten bij de dealer.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005
- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Aardige auto om te zien, alleen die airbumbs en die herhaling op de voorbumper vindt ik niet passen bij zo’n auto.
En dan twijfel ik toch of het een succes wordt. Wellicht verdwijnen die airbumbs bij de volgende versie.
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Berlingo2.0HDi schreef:Autointernationaal.nl is er minder over te spreken. Vooral met name het veercomfort en de afwerking van het interieur.
https://www.autointernationaal.nl/2018/11/anders-maar-beslist-niet-beter-test-citroen-c5-aircross/
Heb vorige week in NL al in een C5 Aircross mogen zitten bij de dealer.
ik heb zo’n idee dat Autointernationaal.nl in een andere auto heeft gezeten
In blad Autovisie staat een test en daar is men er dik tevreden over.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Heb er een paar weken geleden in gezeten. Doe mij maar de C3 Aircross, die is €12000,00 goedkoper.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Van de redactie
Citroën C5 Aircross één van de zeven finalisten voor Car of the Year 2019
De Europese Auto van het Jaar jury heeft de Citroën C5 Aircross op de shortlist van zeven auto’s die strijden voor de titel van, hoe kan het anders, Auto van het Jaar 2019 gezet. De definitieve uitslag van deze prestigieuze verkiezing volgt op 4 maart 2019
60 autojournalisten uit 23 Europese landen kiezen uit een totaal van 38 kandidaten de nieuwe favoriet; een traditie die al sinds 1964 loopt en waarbij Citroën in 1971 met de GS voor het eerst de award won. Onder de huidige regels worden auto’s beoordeeld op criteria zoals met prijs/kwaliteitverhouding, design, veiligheid, comfort, technologie en milieuprestaties.
De nieuwe C5 Aircross staat nu op de lijst van zeven finalisten voor de verkizing van 2019. In die finale moet de C5 Aircross het gaan hebben van z’n unieke, energieke en zelfverzekerde persoonlijkheid. De C5 Aircross werd gepresenteerd op het salon van Parijs. Inmiddels zijn in Europa zo’n 1.500 exemplaren van het nieuwe vlaggenschip van Citroën besteld. De eerste levering wordt komende december verwacht. De C5 Aircross gaat prat op het complete Citroën Advanced Comfort pakket met daarin de inmiddels bekende Progressive Hydraulic Cushion schokdemping en de Advanced Comfort zetels. Citroën heeft al haar know-how op het gebied van MPV’s gebruikt om de ruimte binnenin de C5 Aircross optimaal te benutten. Verder wordt de auto geleverd met maar liefst 20 rijhulp-systemen en zes connectiviteitssystemen.
De Citroën C5 Aircross neemt het op tegen de Alpine A110, de Ford Focus, de Jaguar I-Pace, de Kia C’eed, de Mercedes-Benz A-klasse en de Peugeot 508. De uitslag van de verkiezing volgt op 4 maart 2019 bij de opening van de Geneefse International Motor Show. Uiteraard hopen we van ganser harte dat de C5 Aircross de titel in de wacht sleept; zoiets is Citroën niet meer gelukt sinds een voorgaand vlaggenschip, de XM, in 1990 Auto van het Jaar werd.
Tekst: Penny Lane o.b.v. persbericht Citroën Press Department, foto’s: Citroën Communication
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Ik heb mijn twijfels dat ie kans maakt op de titel, maar hoop ‘t wel van harte.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Zojuist testverslag auto internationaal, over C5 Aircross gelezen, geen echt positieve beoordeling precies.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
afgelopen zaterdag even heel kort in een C5 Aircross gezeten (in een showroom), interieur kon me niet bekoren als ik het prijskaartje in ogenschouw neem…. eerder plastic dan kunststof..
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
vtske schreef:Zojuist testverslag auto internationaal, over C5 Aircross gelezen, geen echt positieve beoordeling precies.
Wel vreemd dat Autovisie, Autoweek en ANWB wel erg positief zijn.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Over een paar weken kunnen jullie hier lezen wat wij, de testers van Cifo, er van vinden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Vandaag op ‘t Autosalon de C5 Aircross bewonderd en bestudeerd, exterieur en interieur naargelang de kleur ext.is ‘t wel een mooie verschijning, wat ‘t int. betreft daar ik heb wel meer moeite mee, vooral de achterbank met de 3 aparte stoelen.
Dashbord middenstuk scherm tussen de 4 luchtmonden kan ik geen zicht op krijgen, (persoonlijk) deurpanelen voelen echt plastiekerig aan, bang voor rammel geluiden.
Ik denk niet dat deze ooit op mijn oprit zal staan.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Wat ik dus zo conludeer uit de testen, is dat het veercomfort dus niet op het niveau van Hydractive is helaas.
Over een jaar of 3 tot 4 ben ik weer in de markt voor een nieuwe auto, maar als ik dit zo interpreteer wordt dan toch een van de laatste C5’en met Hydractive. Daarnaast heb niks met hoge auto’s. Ik wil in m’n auto zitten, niet het gevoel op de bok te zitten
Waar ik overigens helemaal NIETS van snap is de strategie van Citroen: Waarom wordt er geen fatsoenlijke D-segment stationwagen (zondar al die rare vormen en frutsels) aangeboden als opvolger van de C5? Ik snap dat ze ook een SUV willen aanbieden, maar doe het dan zoals Renaul met de Kadjar en Talisman. Het is echt zo zonde dat ze dat segment laten liggen, want in mijn optiek is er qua wegligging in dat segment geen gelijke…
edit: Lees net dit https://www.autovisie.nl/nieuws/citroen-c5-2018-zelfde-naam-auto
Er is dus nog hoop.
Huidige auto: 2011 C5 1.6THP Tourer
Hier hebben ze hem ook getest:
https://www.autozine.nl/citroen/c5-aircross/180-puretech-shine/autotest?
Maar als ik daar de uitleg over de schokbrekers lees stel ik
mij daar toch vragen bij. Er is alleen sprake van een vloeistof
die opwarmt onder druk, en die druk zou dan ook nog eens gelijkmatig
moeten worden opgebouwd om effectief te zijn?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Space schreef:
Waar ik overigens helemaal NIETS van snap is de strategie van Citroen: Waarom wordt er geen fatsoenlijke D-segment stationwagen (zondar al die rare vormen en frutsels) aangeboden als opvolger van de C5?
De C5 Aircross moet niet worden gezien als opvolger van de C5 Tourer. Het is een aanvulling op het gamma, een SUV model waar de autokopers om vragen en die andere merken wel kunnen leveren. De vraag naar D-segment stationwagens is al jaren aflopend, de vraag naar SUV-achtigen stijgend.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
jhvink schreef:Prijzen zijn inmiddels bekend volgens Autoweek:
Hopelijk wordt de PureTech 130 over een paar maanden ook met automaat leverbaar?
De C5 Aircross met 130 pk benzinemotor met automaat is vanaf november 2019 te bestellen, fabricage start in februari 2020.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)